Ventetiden?! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

Anonym trådstarter

FruAagaard skriver:

Pu ha sender dig et kæmpe

Vi kæmper selv - det lykkedes os pludselig inden ICSI behandling at blive naturligt gravide, så vi kæmper på 2. år for at få vores ønske baby nr 3..

Da vi var i gang - der var der også uendeligt meget ventetid, og ja - utålmodig og nervepirrende, men man er nødt til at fokusere på alt det positive

Okay, gad godt det ville lykkes naturligt - men tvivler efterhånden, mest pga. min sygdom endomitriose

Meeen med alt den ventetid er det da drømmen - ja var det også inden

Men må vist se om jeg kan finde det positive frem, selvom pt. er det svært

For det snart vil lykkes for jer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

et-ønske

Jeg blev henvist i juni 12 og fik en tid slut okt 12.
Blev gravid i september 13

Så er ked af at være lyseslukker men det er bare ventetid på ventetid - ikke mindst tiden hvor de skal finde ud af hvilken behandling der virker.

Det er lettere sagt en gjort - men prøv at flytte fokus - nyd din kæreste/mand. Tag på dates med hinanden, wellness med veninderne osv.

Held og lykke til jer

Anmeld

10. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg blev henvist i juni 12 og fik en tid slut okt 12.
Blev gravid i september 13

Så er ked af at være lyseslukker men det er bare ventetid på ventetid - ikke mindst tiden hvor de skal finde ud af hvilken behandling der virker.

Det er lettere sagt en gjort - men prøv at flytte fokus - nyd din kæreste/mand. Tag på dates med hinanden, wellness med veninderne osv.

Held og lykke til jer

Ja okay, så skal jeg måske ikke klage  - men ja det er lettere sagt end gjort, må vist bare finde den bedste måde for mig at ligge det lidt i baggrunden, skal nok bare lige "sluge" den så vi kan komme videre herfra

Kan godt se på alle de svar her, at der ikke er noget at gøre ved ventetiden, og vi skal nok komme videre herfra, skal bare lige "lære" at tackle ventetiden. Men tror også lidt det er uvisheden om man ikke helt ved hvad der egentlig skal ske og om det vil lykkes eller hvordan vores chancer/muligheder er. Man har jo en masse spørgsmål og tanker man gerne vil have svar på!

Mange tak 

Anmeld

11. marts 2014

Åse

Jeg kan heller ikke klare den der ventetid, men jeg havde mest problemer med mig egen læge om at give mig en henvisning, da hun mente at vi skulle først prøve et år (selvom jeg ingen æggeleder har) men så kom hun med begrundelsen at det skulle homoseksulle også... Skifte så læge og det var pga stor opsamling her fra, og tak til alle jer. Men jeg har altid ikke oplevet ventetid fra hospitalet side, Herlev hospital har ingen ventetid og ingen afvisninger. Jeg synes det er hårdt at læse om dem der bliver afvist/ventetiden når de nu har gået og vente på mens.
Men ja der kommer meget ventetid, ventetid til men får mens ventetid til ÆU ventetid til ÆO ventetid til bp og hvis hele ventetiden lykkes så skal man vente i 9 mdr.

Anmeld

11. marts 2014

mpr

Anonym skriver:

Hold nu op det var sgu langtid - det må da være hårdt! 

Det er min væreste frygt, ved slet ikke hvordan jeg ville klare at skulle vente så langtid. Hvordan er du dog kommet igennem det?

For det lykkes for jer!

Ja det lyder det da godt nok til man skal :/

Tror egentlig ikke det var vente tiden der var værst, for vidste jeg skulle have taget en del blodprøver for at slå fast at det var PCOS at jeg havde inden jeg overhovedet kunne komme på klinikken så det blev mit hoved meget fyldt med hvilket betød jeg ikke rigtig havde tid til at tænke på det Og så gik jeg meget og tænkte på min cyklus Fra jeg blev henvist til jeg var på klinikken havde jeg INGEN menstruationer min cyklus der hed 231 dage Det var fandme hårdt!
For man håber jo lidt man kan gå og lave en baby selv når man går og venter, den mulighed havde jeg bare ikke

Men kom igennem det ved at nyde min kæreste og min bonusdatter, pleje mine interesser og ja prøve at nyde livet og glæde mig til vi kom i behandling

Synes modet forsvandt flest gange imellem aug-jan fordi jeg skulle tage metformin i håb om at min cyklus bare ville indrette sig, det gjorde den så en smule så jeg kun havde 50 dage imellem hver Men det var jo ikke nok... Men så snart man kommer i behandling gab! hvor går tiden langsomt!

Men har da lige fået min første positive æl test nogensinde her efter første forsøg med hormonbehandling på pergotime så for at det lykkes

Mit bedste råd er, nyd hinanden og nyd dig selv så længe i går og venter

Men held og lykke til jer!

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Åse skriver:

Jeg kan heller ikke klare den der ventetid, men jeg havde mest problemer med mig egen læge om at give mig en henvisning, da hun mente at vi skulle først prøve et år (selvom jeg ingen æggeleder har) men så kom hun med begrundelsen at det skulle homoseksulle også... Skifte så læge og det var pga stor opsamling her fra, og tak til alle jer. Men jeg har altid ikke oplevet ventetid fra hospitalet side, Herlev hospital har ingen ventetid og ingen afvisninger. Jeg synes det er hårdt at læse om dem der bliver afvist/ventetiden når de nu har gået og vente på mens.
Men ja der kommer meget ventetid, ventetid til men får mens ventetid til ÆU ventetid til ÆO ventetid til bp og hvis hele ventetiden lykkes så skal man vente i 9 mdr.

Ja det er træls, har dog ingen problemer ved min egen læge, heldigvis. Men hun ved hellere ikke hvor meget min sygdom kan påvirke mulig graviditet. 

Må bare prøve at få ventetiden til at gå sådan nogen lunde da jeg godt kan se på det hele at der kommer end del af den. Var jeg godt indstillet på der ville komme, men det gør det jo ikke mindre hårdt af den grund

Ville din nye læge så lave en henvisning med det samme til dig? 

Må bare håbe der ikke er lige lang ventetid alle steder man skal igennem 

Anmeld

11. marts 2014

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Tror egentlig ikke det var vente tiden der var værst, for vidste jeg skulle have taget en del blodprøver for at slå fast at det var PCOS at jeg havde inden jeg overhovedet kunne komme på klinikken så det blev mit hoved meget fyldt med hvilket betød jeg ikke rigtig havde tid til at tænke på det Og så gik jeg meget og tænkte på min cyklus Fra jeg blev henvist til jeg var på klinikken havde jeg INGEN menstruationer min cyklus der hed 231 dage Det var fandme hårdt!
For man håber jo lidt man kan gå og lave en baby selv når man går og venter, den mulighed havde jeg bare ikke

Men kom igennem det ved at nyde min kæreste og min bonusdatter, pleje mine interesser og ja prøve at nyde livet og glæde mig til vi kom i behandling

Synes modet forsvandt flest gange imellem aug-jan fordi jeg skulle tage metformin i håb om at min cyklus bare ville indrette sig, det gjorde den så en smule så jeg kun havde 50 dage imellem hver Men det var jo ikke nok... Men så snart man kommer i behandling gab! hvor går tiden langsomt!

Men har da lige fået min første positive æl test nogensinde her efter første forsøg med hormonbehandling på pergotime så for at det lykkes

Mit bedste råd er, nyd hinanden og nyd dig selv så længe i går og venter

Men held og lykke til jer!

Ja okay, det har da også været en del så du skulle igennem, vidste du godt du havde PCO, eller var det bare en fornemmelse? 

Ja jeg håber også hver går man bare går 1, 2 eller flere dage over tid, at den så er der, men man ved jo godt inderst inde den ikke er der, man man håber vel altid  Kan jo være i hvert fald for mit vedkommen der måske lykkes en dag, selvom mit håb er lille, og har ikke fået afvide 100% jeg ikke kan på naturligvis, men de ikke ved hvor meget min sygdom forhindre det :/  

for du snart får en positiv test, med alt det du har været igennem indtil nu 

Anmeld

11. marts 2014

modesty

Anonym skriver:

Godmorgen i stuerne

Andre der kæmper mod den lange ventetid og hvordan har i tacklet det? 

Jeg er blevet henvist til Sygehuset Gynækologiske afdeling og modtager i lørdags et brev med den tid..... Den 22. maj! 

Og hold nu op det føles som man der er en evighed til - det har mit hovede meget svært ved at overskue!

Nogen der ved hvordan venteinfo fungere og om man frit kan vælge et andet sygehus end det man har i sin egen by, eller om man overhovedet kan gøre noget - andet end at vente? 

GOD DAG TIL ALLE! 

Du kan sagtens henvende dig til anden klinik/hospital. Nogle steder er der ingen ventetid.

Men som andre også siger - der kommer uværgerligt til at være ventetid når behandlingen først går i gang. Det er simpelthen bare en del af oplevelsen, desværre. Men hvis man selv gør benarbejdet og sætter sig ind i sagerne, stiller de rigtige spørgsmål og holder ørerne åbne for information, kan man minimere ventetiden ved at undgå at der bliver begået fejl og svipsere.

Anmeld

12. marts 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du kan sagtens henvende dig til anden klinik/hospital. Nogle steder er der ingen ventetid.

Men som andre også siger - der kommer uværgerligt til at være ventetid når behandlingen først går i gang. Det er simpelthen bare en del af oplevelsen, desværre. Men hvis man selv gør benarbejdet og sætter sig ind i sagerne, stiller de rigtige spørgsmål og holder ørerne åbne for information, kan man minimere ventetiden ved at undgå at der bliver begået fejl og svipsere.

Hvad er de rigtigt spørgsmål når man er total uviden om hvad man skal igennem og ingen kender som har været det?  - Måske dumt spørgsmål, men man ved jo aldrig om man har stillet de rigtige spørgsmål, når man ikke ved hvad der venter en?  

Syntes det er svært at holde hoved og hale i det hele, men gode råd, tips og vejledning modtages med kys-hånd 

Anmeld

12. marts 2014

Åse

Anonym skriver:

Ja det er træls, har dog ingen problemer ved min egen læge, heldigvis. Men hun ved hellere ikke hvor meget min sygdom kan påvirke mulig graviditet. 

Må bare prøve at få ventetiden til at gå sådan nogen lunde da jeg godt kan se på det hele at der kommer end del af den. Var jeg godt indstillet på der ville komme, men det gør det jo ikke mindre hårdt af den grund

Ville din nye læge så lave en henvisning med det samme til dig? 

Må bare håbe der ikke er lige lang ventetid alle steder man skal igennem 

Ja min nye læge henviste mig og min mand med det samme, hun mener at min gammel læge havde jord i hovede, da vi jo under Ingen omstændigheder kan blive gravid selv, hvorfor så spilde et helt år på at prøve...

Men min gamle læge var også ret mærkelig, for 3 mdr. Før vi kom og ville have henvisningen havde jeg haft en GUL, de havde så fjernet min sidste æggeleder, derefter kom vi hen til henne hvor hun sagde at vi skulle komme tilbage om 3 mdr. For så kunne vi lave undersøgelser og få henvisning. Efter de 3 mdr. Var vi så tilbage og glæde os da vi nu troede ville få lavet undersøgelser og få henvisning, der skete så bare det at vi kom ind til hende fortalt at nu var der gået de 3 mdr og nu ville vi gerne have undersøgelser og henvisning, hvor hun så spurgte om vi havde prøvet at blive gravide selv, hvor jeg så sagde JA og det endte ud i en GUL og ingen æggeleder, så det er jo derfor vi er her, derefter begyndte hun at skimme i mine papier, hvor hun så sagde det med at homoseksuelle også skulle prøve at blive gravide af sig selv et år, for ellers ville hospitalet ikke tage imod dem.
Jeg har så snakket med min nye læge om dette og også hospitalet og de siger at det er noget pjat.
Nu er vi gang så glæder vi os bare til et resultat af en lille baby krydser finger at det kommer til at ske denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.