Jeg lavede igår en tråd om at det var slut imellem kæresten og jeg.
Men tror desværre trygheden ved det kendte er ved at tage over mit sind.
Jeg holder jo stadig utrolig meget af ham men der er bare nogle (synes jeg) stærke ting der fylder så meget at jeg har sagt stop. For jeg kan mærke det går mig meget på. Men samtidig sidder jeg jo nu og føler jeg igen skal give det hele en chance endnu engang.
Men er bare bange for det mest er fordi jeg er bange for det ukendte, altså at skulle bo alene med min datter.og de ting der nu følger med dette.
Men remser lige gode og dårlige ting op ved vores forhold. Altså dem jeg ser som de største ting.
Gode ting i vores forhold:
En god far på den måde at han viser vores datter han elsker hende og er god til at pjatte med hende.
Han har været der fra dag et da jeg kom ud for en ulykke som jeg nu lider under med kroniske smerter dagligt. Så han ved præcis hvad jeg kan og ikke kan. Og er god til at støtte mig den vej.
Og på den måde også ved jeg hvad gennemgår med kommunen osv.
Han er god til at snakke omkring de ting der nu måtte være.
Han er en god støtte i de valg jeg tager Bl.a. Omkring de problemer der er med min familie.
Han er min bedste ven.
De negative ting.
Han har et meget hidsigt temperament. Og når han flyver op så råber og skriger han som en sindsyg. Og vores datter bliver selvfølgelig bange.
Han har de sidst 3-4 mdr ikke lavet ret meget herhjemme.
Og når jeg. Har sagt det til ham har han sagt at det ikke var rigtigt, så begyndte at skrive ned hvor tit han tømmede opvaskemaskinen og hvor tit han laver mad.
Og alene i februar har han tømt opvaske maskinen 4 gange og lavet mad 3 gange. Han støvsuger eller vasker aldrig gulv. Og vasketøjet står også på mig.
Vi har stortset aldrig sex. Sidste gang vi havde sex var den 22. December. Og der går generelt bare rigtig længe imellem. Nogen gange er dergået over et halvt år.
Jeg mangler og smide en 5 kg. Men alligevel har han travlt med at jeg skal tabe mig. Trods det at han selv godt kunne tåle at tabe mindst 10 kg. Men er træt af at høre på det. For jeg er meget begrænset pga min skade. Og synes ikke selv jeg lever voldsomt usundt. Jeg laver sundt mad. Og spiser ikke sindsygt med slik og chips. Men motionen er jeg ikke ret god til.
Men det irriterer mig mest at han siger at grunden til vi ikke har sex er fordi jeg ikke har en total lækker krop.
Da vi mødte hinanden vejede jeg 53 kg og havde nærmest ikke et gram fedt kroppen men den gang havde vi også kun sex maks en gang om mdr. Så forstår ikke lige hvorfor han har så travlt med at jeg skal tabe mig.
jeg står op med vores datter hver morgen fordi han sover til kl 12-14 stykker fordi han først falder i søvn kl 3-4 stykker om natten. Det er også kun mig dert giver vores datter bad.
jeg skal generelt be ham om at gøre tingene før han gør det.
Ud fra de punkter hvad ville i så vælge?
Jeg ville aldrig opgive et forhold med børn før jeg var helt sikker på at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at holde sammen på det. Og med det mener jeg at finde en god parterapeut, så I begge to kan arbejde på at finde den rigtige balance i jeres forhold.
Han skal selvfølgelig ikke gå i seng kl. 3-4 og stå op kl. 12-14. Det er ikke acceptabelt, I har en datter og I skal være fælles om hende. Selvom han er arbejdsløs - eller faktisk netop FORDI han er arbejdsløs, bliver han nødt til at holde fast i nogle daglige rutiner for at holde sig selv i gang. Det virker som om han er faldet ned i et sort hul og ikke er i stand til at komme op af det selv. Og hvordan vil det så være for ham at bo alene? En anden nævner depression, og det kan jeg også være tilbøjelig til. Det er ikke al antidepressiv medicin der virker på alle, så han kan altså godt have en depression selvom han er medicineret.
Ligeledes nytter det ikke noget at køre på din vægt på den måde. Men jeg tænker om det måske bunder i noget mere seriøst? Føler han sig utilstrækkelig over at I ikke har mere sex? Er det noget du brokker dig meget over? Jeg tænker at han bruger det med vægten som en undskyldning i stedet for at skulle se i øjnene at han ikke er en "rigtig mand" (forstå mig ret - det kan være sådan han selv opfatter det).
Sådan som jeg ser det, bør jeres problemer kunne løses. Dét jeg synes er svært, er det med sexlivet. Hvis I i virkeligheden ikke tænder på hinanden, kan det være en forhindring for at få parforholdet op at køre igen. Men igen - jeg ville ikke give op før jeg havde prøvet nogle ting - en sexolog, at åbne jeres parforhold op for hinandens fantasier, hvad ved jeg.
Jeg har ikke stemt, da jeg ikke kan svare ja eller nej på dit spørgsmål. Mit svar er - jeg ville få noget god, professionel hjælp til at se om parforholdet kunne komme på fode igen, og hvis jeg derefter (og det kan tage tid og kræver en seriøs indsats) stadig ikke så nogen fremgang, så ville jeg afslutte det.
Din mand ved nu at du mener det seriøst og at du er meget tæt på at forlade ham. Det bør være et incitament for at gøre en indsats.