Ny aflastning igen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2014

wamse

Jj1709 skriver:

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at når det kun er hver anden weekend hun er i aflastning, hvorfor så udsætte hende for at skulle have endnu en ny aflastnings familie, når du selv skriver, hun vil have det svært med det..? 

På sigt er det jo sådan noget der kan gå ind og gøre det svært for dit barn at knytte sig til andre mennesker.. 

Men kunne muligheden ikke være at den nuværende aflastning, kunne tage hende, evt en weekend om måneden, sådan uden om kommunen, ligesom hvis du frks ville få hende passet ved en bedstemor, eller sådan noget? 

Der er jo selvsagt en årsag til, at hun er i aflastning, og hvis jeg "bare" kunne have hende 27-7, så havde jeg selvfølgelig gjort det.

Det er ikke en holdbar løsning, at køre det udenom kommunen, for hvad så hvis hendes aflastningsmor så pludselig ikke kan det mere, og iøvrigt er der et behov for hver anden weekend.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

wamse

Carina:-) skriver:

Hvor er det træls .

Håber I får en god ny familie,

Mange tak skal du have

Anmeld

8. marts 2014

wamse

dorthemus skriver:

Jeg for en god og holdbar løsning

Mange tak

Anmeld

8. marts 2014

wamse

Leneur skriver:

Ej Wamse, det er jeg godt nok ked af at høre. Hvorfor kan man i ny og næ ikke bøje reglerne lidt, så din søde pige kan få lov til at blive der hvor hun er tryg og kender det hele. Håber det bedste og at de snart finder ud af det er mennesker det drejer sig om. Knus

Tak skal du have

Synes det er super trist, at de ikke kan bøje reglerne lidt, så børnene ikke kommer i klemme

Anmeld

8. marts 2014

wamse

PT skriver:

Hvor er det synd for jer begge.
Jeg håber, din datter kommer et godt sted hen, og hun ikke tager det til sig

Utroligt at sådanne regler kan stå i vejen for en lille piges velfærd

og tanker herfra

Mange tak skal du have

Det er simpelthen skide træls det her, og når det nu ikke er første gang det sker

Anmeld

8. marts 2014

loop

wamse skriver:

Det er fordi hun er flexjobber, og hvis hun selv skal være aflastning - altså ikke som et par længere, så ryger hendes timetal over det hun må som flexjobber

Ej nej nej, jeg er målløs. Så at være aflastningsfamilie tæller åbenbart som arbejdstimer. Det er jo helt vildt. Det er jo ikke det samme at have et barn boende (en gang i mellem), som det er at være på en arbejdsplads.

Jeg må indrømme at jeg er chokeret og jeg har desværre ingen råd til hvad du kan gøre.

Hvad med manden? Vil han stadigvæk? Så er det måske i et nyt hjem, men stadig en person din datter kender.

Anmeld

8. marts 2014

wamse

loop skriver:

Ej nej nej, jeg er målløs. Så at være aflastningsfamilie tæller åbenbart som arbejdstimer. Det er jo helt vildt. Det er jo ikke det samme at have et barn boende (en gang i mellem), som det er at være på en arbejdsplads.

Jeg må indrømme at jeg er chokeret og jeg har desværre ingen råd til hvad du kan gøre.

Hvad med manden? Vil han stadigvæk? Så er det måske i et nyt hjem, men stadig en person din datter kender.

De er jo ansat til at være aflastning og bliver aflønnet for den tid et barn er hos dem, så det tæller med i timetallet. Så kan egentlig godt se logikken i det, men for pokker når nu hun gerne vil fortsætte og vi er så glade for hende. Jeg ved at både hun og vores sagsbehandler har prøvet mange forskellige udveje/løsninger, men intet har kunnet lade sig gøre

Jeg ved ikke meget omkring ham efter deres skilsmisse, men ved at han har fået en ny kæreste, så det at have børn i aflastning er nok ikke det bedste lige nu for ham.

Anmeld

8. marts 2014

bøllen

Ej hvor er det bare super ærgeligt  

håber I finder en ny god familie som holder 

Anmeld

9. marts 2014

wamse

bøllen skriver:

Ej hvor er det bare super ærgeligt  

håber I finder en ny god familie som holder 

Tak skal du have

Anmeld

9. marts 2014

loop

wamse skriver:

De er jo ansat til at være aflastning og bliver aflønnet for den tid et barn er hos dem, så det tæller med i timetallet. Så kan egentlig godt se logikken i det, men for pokker når nu hun gerne vil fortsætte og vi er så glade for hende. Jeg ved at både hun og vores sagsbehandler har prøvet mange forskellige udveje/løsninger, men intet har kunnet lade sig gøre

Jeg ved ikke meget omkring ham efter deres skilsmisse, men ved at han har fået en ny kæreste, så det at have børn i aflastning er nok ikke det bedste lige nu for ham.

Det har du helt ret i.

Det er godt at høre, at sagsbehandleren er på jeres side.

Jeg håber det bedste for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.