Ny aflastning igen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2014

ano14316

Rosa-Sofia skriver:

Jo det kunne jeg forestille mig, men er det virkelig sådan, at fordi man får aflastning på et tidspunkt skal man have det til børnene flytter hjemmefra? Man kan jo også få det bedre igen eller få mere overskud når børnene bliver ældre.

Nej nej det skal man ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

RosSofi

Men stakkels ts og lille pige uanset hvordan- 

Anmeld

8. marts 2014

Leneur

Ej Wamse, det er jeg godt nok ked af at høre. Hvorfor kan man i ny og næ ikke bøje reglerne lidt, så din søde pige kan få lov til at blive der hvor hun er tryg og kender det hele. Håber det bedste og at de snart finder ud af det er mennesker det drejer sig om. Knus

Anmeld

8. marts 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Hvor er det synd for jer begge.
Jeg håber, din datter kommer et godt sted hen, og hun ikke tager det til sig

Utroligt at sådanne regler kan stå i vejen for en lille piges velfærd

og tanker herfra

Anmeld

8. marts 2014

wamse

Rosa-Sofia skriver:

Det er heller ikke for at være pågående, men er det sådan, at du selv har valgt/bestilt aflastning eller er det noget, der sådan er krævet? For hvis ikke kunne du jo holde hende hjemme, for at undgå skift og så måske vente med at søge ny aflastning et halvt år til et år.

Jeg har selv søgt om at få aflastningen, men ingen får det bevilget, hvis ikke der er grundlag for det.

Så at holde hende hjemme er ikke en løsning, hvilket jo heller ikke ville skåne hende for et skift, det jo bare udsætte det til et senere tidspunkt

Anmeld

8. marts 2014

wamse

A. N. Onymsen skriver:

Du må undskylde hvis jeg træder over din grænse. Er lidt nysgerrig på hvorfor du ikke kan have din datter selv? 

Jeg kan også godt have min datter selv, det er hver anden weekend hun er i aflastning. Hvilket er 2 dage ud af 14 Det er ikke anderledes end, hvis hun havde haft samvær med hendes far.

Jeg har fået det bevilget både for min skyld, men også min datters skyld, så hun er hos en familie som har mere overskud end jeg har, til fx at tage hende med i svømmehal eller lignende.

Anmeld

8. marts 2014

wamse

Rosa-Sofia skriver:

Jo det kunne jeg forestille mig, men er det virkelig sådan, at fordi man får aflastning på et tidspunkt skal man have det til børnene flytter hjemmefra? Man kan jo også få det bedre igen eller få mere overskud når børnene bliver ældre.

Det bliver evalueret hvert halve år - det gør det ihvertfald her

Anmeld

8. marts 2014

loop

wamse skriver:

Kæft hvor jeg synes det her er synd for min datter, da hun igen skal have en ny aflastningsfamilie, så det er anden gange indenfor 2 år

Hun har i forvejen rigtig svært ved at stole på voksne, og så får hun den her igen.

Første gang sagde familien op fra dag til dag, hvilket var total uprofessionelt , og det havde slet ikke sat sig ind i, hvad det kræver for at være aflastning. De så det som deres ansvar at opdrage på min datter, hvilket på ingen måde var der, hvor behover var.

Den anden familie her, er simpelthen så perfekte til lige netop mit barn, og vi har haft dem i 1½ år nu, men de er lige blevet skilt, og fungerer stadig uden nogle former for diskussioner eller ufred. Jeg fik af vide, at der ingen problemer var i at de blev godkendt til at fortsætte som aflastning. Men nu er der så åbenbart en masse firkantede regler, som nu spænder ben, og min aflastningsmor er lige så ked af det her

Jeg er så ked af det på min datters vegne, hun oplever igen, at hun bliver vraget, og det er sgu ikke fair. Sidste gang tog hun det så på sig, selvom alle forsøg på, at hun ikke skulle gøre det, og nu sker det igen.

dumme ubøjelige regler, når nu hun rigtig gerne vil forsætte med at have min datter, og det fungerer så godt.

Hvor er det ærgeligt, at det skal være sådan, og synd for dig og din datter. Jeg er SÅ træt af alle mulige regler, der synes kun at være der, for at være der. Jeg synes jo, at man skulle kigge på hver situation/sag fra gang til gang.

Er det fordi, at enlige ikke må være plejefamilie, eller hvad er begrundelsen ?

Jeg håber, der kan findes en god løsning for jer alle sammen.

Anmeld

8. marts 2014

Jj1709

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at når det kun er hver anden weekend hun er i aflastning, hvorfor så udsætte hende for at skulle have endnu en ny aflastnings familie, når du selv skriver, hun vil have det svært med det..? 

På sigt er det jo sådan noget der kan gå ind og gøre det svært for dit barn at knytte sig til andre mennesker.. 

Men kunne muligheden ikke være at den nuværende aflastning, kunne tage hende, evt en weekend om måneden, sådan uden om kommunen, ligesom hvis du frks ville få hende passet ved en bedstemor, eller sådan noget? 

Anmeld

8. marts 2014

wamse

loop skriver:

Hvor er det ærgeligt, at det skal være sådan, og synd for dig og din datter. Jeg er SÅ træt af alle mulige regler, der synes kun at være der, for at være der. Jeg synes jo, at man skulle kigge på hver situation/sag fra gang til gang.

Er det fordi, at enlige ikke må være plejefamilie, eller hvad er begrundelsen ?

Jeg håber, der kan findes en god løsning for jer alle sammen.

Det er fordi hun er flexjobber, og hvis hun selv skal være aflastning - altså ikke som et par længere, så ryger hendes timetal over det hun må som flexjobber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.