Anonym skriver:
når man finder ud af, at børnehavens personale snakker om en? Og ikke på den gode måde. De kan ike forstå at min datter ikke er mere hjemme nu hvor jeg er på barsel. Min datter er en pige med krudt i og hun har brug for at få brændt noget af det af, så hun kommer afsted hver dag. Hun holder selvfølge fridage og hun er der typisk fra kl. 8-15. Nogle dage kortere. Syntes det er rigtig meget øv, at de for filan ikke siger noget til os forældre i stedet for at bitche over det med hinanden. Skal man snakke med dem om det eller ignorere det?
For det første: din søn har ikke korte dage. Heller ikke lange dage, men normale dage i børnehaven. MANGE bliver aflevet allerede kl 6-6.30 når de åbner, og hentet igen efter kl 16.
Når det er sagt, så er der MEGET fokus fra pædagogernes side (ved det fordi svigermor er pædagog) om at børnene også har brug for fridage og ferier. Og som forældre, ville jeg bare tie stille omkring mine fridage, hvis jeg føler børnehaven presser på, med at jeg skal holde mit barn hjemme, og jeg har andre planer den pågældende dag.
MEN problemet må jo være der, siden de har så meget fokus på det.
Din situation er selvfølgelig anderledes, fordi du har barsel.
Her er det vigtigt at du siger til personalet, at du godt ved at du har barsel, og at du kunne have dit barn mere hjemme. Men at dit barn selvfølgelig holder ferie og fridage, i det omfang DU/I føler for det. Så med mindre dit barn ikke er hjemme og holde ferie i de fem uger i normalt har, då ser jeg intet problem i at snakke om det.
Dog ville jeg vente til de selv bragte det på banen, enten ved personlig henvendelse, eller hvis de hænger sedler op om, at børn også har brug for fri/ferie.
Du skal ikke kunne sætte din ven i dårligt lys.
Anmeld