Hvad gør man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.896 visninger
27 svar
47 synes godt om
4. marts 2014

Anonym trådstarter

når man finder ud af, at børnehavens personale snakker om en? Og ikke på den gode måde. De kan ike forstå at min datter ikke er mere hjemme nu hvor jeg er på barsel. Min datter er en pige med krudt i og hun har brug for at få brændt noget af det af, så hun kommer afsted hver dag. Hun holder selvfølge fridage og hun er der typisk fra kl. 8-15. Nogle dage kortere. Syntes det er rigtig meget øv, at de for filan ikke siger noget til os forældre i stedet for at bitche over det med hinanden. Skal man snakke med dem om det eller ignorere det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

stjernehimmel

Det er slet ikke rart..

Jeg ville tag en snak med dem... be om at høre hvordan de ser tingene og forklare hvorfor dit barn er der selvom du har barsel...

Anmeld

4. marts 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

når man finder ud af, at børnehavens personale snakker om en? Og ikke på den gode måde. De kan ike forstå at min datter ikke er mere hjemme nu hvor jeg er på barsel. Min datter er en pige med krudt i og hun har brug for at få brændt noget af det af, så hun kommer afsted hver dag. Hun holder selvfølge fridage og hun er der typisk fra kl. 8-15. Nogle dage kortere. Syntes det er rigtig meget øv, at de for filan ikke siger noget til os forældre i stedet for at bitche over det med hinanden. Skal man snakke med dem om det eller ignorere det?

Hvorfra ved du at de snakker?

Anmeld

4. marts 2014

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Hvorfra ved du at de snakker?

Jeg har en gammel kollega som arbejder der og han sagde det til mig forleden

Anmeld

4. marts 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg har en gammel kollega som arbejder der og han sagde det til mig forleden

Altså som udgangspunkt kan jeg ikke se noget forkert i at pædagogerne snakker sammen om ens børn, det er det man har kolleger til.

Det kan jo også være at der er en sammenhæng i den samtale din bekendte har hørt ( hvilket jeg også synes den bekendte burde kunne skille ad arbejde og privat, i stedet for at sladre)

Hvis du synes det er det bedste for din datter, ved du det sikkert bedst og i sidste ende er det jo dig der bestemmer, så jeg ville da være ligeglad

Anmeld

4. marts 2014

Maja_4000

Sådan gør pædagoger vel bare synes det er meget normalt at snakke med sine kollegaer om arbejds relaterede ting ..

Personligt synes jeg så ikke at 8-15 er en kort dag.. Her kommer Caroline til at have 9-14 (cirka), når jeg går på barsel

Anmeld

4. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Der er jo ikke noget suspekt i, at pædagogerne drøfter børnene - herunder også emner, som de finder problematiske. Det er derimod yderst uheldigt og uprofessionelt, at din bekendte misforstår sin rolle og videregiver informationer til dig. 

Selvfølgelig er det ubehageligt for dig at vide, og nu, hvor skaden er sket, ved at du har fået nys om det, så synes jeg da, du skal spørge en af pædagogerne, hvad de tænker om, at dit barn er afsted hver dag hele dagen. De har jo tydeligvis en anden opfattelse end du af, hvor lang tid, din datter har behov for at være i børnehave, og det vil da være oplagt, at I udveksler synspunkter. 

Jeg forstår godt, at du er ked af at kende til deres snak - hvilket igen er en klar fejl fra din bekendtes side - men mon dog, der er tale om, at de "bitcher" over det? 

Personligt ville jeg blive vred, hvis en af mine kolleger videregav oplysninger til forældre om, hvad vi drøftede internt om vores elever, og jeg tror faktisk, det er et brud på hans tavshedspligt. 

Anmeld

4. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nu sad jeg lige og læste de andres, din ven må ikke fortælle hvad der bliver sagt på hans arbejdsplads, det er brud på tavshedspligten. Og det kan give ham problemer. Hvordan vil du forklare dem at du har fået det af vide?

8-15 er ikke korte dage, hvorfor ikke nyde morgenen og sende hende af sted lidt senere, når der er mulighed for det.??

Det er normalt at pædagoger snakker om det, når et barn er der hver dag, når en af forældrene går hjemme, fordi de jo nok ikke forstår det og tænker at forældrene ikke vil tilbringe tid med deres barn(Ikke at jeg siger at det er det i dit tilfælde) men man hører om mange forældre der holder fri uden deres børn. 

Pædagoger snakker om børn, ligesom andre snakker om de ældre på plejehjemmet, eller unge i klubben.. Det er jo deres hverdag, og hvis de oplever eller ser noget, de ikke forstår, snakker de med hinanden. 

Det er jo bare positivt, at de tænker på din datter. Og de undre sig jo bare over hvorfor hun er af sted hver dag. 

Anmeld

5. marts 2014

lineog4

Øv hvor havde jeg bare ikke lyst til at vide hvad pædagogerne i mine børns institutioner sagde/siger om mig. Jeg er dog ikke så naiv så jeg ikke godt ved de taler om børnene, og også om familier og forældre. Men det er jo netop sagt i fortrolighed mellem kollegaer og skal ikke ramme andres ører. Din ven har brudt et kodeks på en arbejdsplads og videregivet information om deres interne samtaler - og det er faktisk den eneste forkerte handling jeg kan læse i det du skriver.

Nu ved jeg ikke om du har født endnu, har du ikke vil jeg sige 8-15 ikke er korte dage - det er 40 minutter mindre end  min lille mands normale dage og jeg er ved at græde snot over jeg skal aflevere ham så mange timer 4 dage om ugen... Har du født ja så skal jeg ikke fortælle du skal aflevere senere hvis der er sådan det passer med lillebrøsters rutiner - kan selv huske hvordan det at aflevere og hente skulle gå op i en højere enhed så det både passede baby, den store, institution og og og og - jeg gav faktisk op mange dage og lod den store blive hjemme 

Nå men her til sidst vil sige, at katten er sluppet ud af sækken ved din ven har lækket info. Og tror ikke man bare kan glemme det, så jeg ville fortælle jeg havde fået det at vide, at jeg var ked af jeg havde fået den viden og gerne ville have en lille snak så I kunne få et godt samarbejde igen. Og så ville jeg bede min ven om for fremtiden ikke at videregive sådan Info for det bringer ikke noget godt med sig.

Anmeld

5. marts 2014

ano14316

Maja_4000 skriver:

Sådan gør pædagoger vel bare synes det er meget normalt at snakke med sine kollegaer om arbejds relaterede ting ..

Personligt synes jeg så ikke at 8-15 er en kort dag.. Her kommer Caroline til at have 9-14 (cirka), når jeg går på barsel

Hehe det var også mit ønske, men min søn sover til kl 15.. så henter han 15.30 så han lige kan vågne og spise... Han bliver afleveret kl 9.00

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.