Er så frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Jeg ville høre hvad børnehaven siger omkring hans udvikling - så får du også noget du kan lukke munden på de hensynsløse kommentatorer med. Og hvis den virkelig er gal, kan de hjælpe med at få den sproglige udvikling op i omdrejninger.

Dog vil jeg sige at det med at bruge sut bør i nok stoppe - det er jo jeres ansvar som forældre. Det er dårligt for tænderne. Han kan risikere overbid eller mellemrum mellem tænderne. Bare en tanke.

KH

Han er lige startet. Men dagplejen havde intet på ham, hvad det angår og lægen sagde til 3 års at han var fremme på sprog, og god til at formulere og udtale. Ha. Kan have svært ved at svare på direkte spørgsmål, og noget fordi han bla bliver genert, men ha. Ved godt hvad tingene er, han er bare ikke vant til at blive spurgt og skal give svaret. Jeg stiller sjældent spørgsmål, feks hvad farve er det, eller hvad hedder det. Jeg fortæller og han gentager og ved tingene på den måde. Så de er ikke bekymrede. Dagplejen siger han er en meget glad og positivt dreng som løfter de andre, viser stor omsorg og empati og meget kreativ men også en dreng som har brug for at trække sig for sig selv indimellem, for at kunne rumme alle indtrykkene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

For mig lyder det som du har fat i det helt rigtige

engang imellem har der været tråde herinde om hvorfor ungerne kan - er gået udenom for har siddet og tænkt min knægt var LANGT bagud. Men han udvikler sig i det tempo der passer ham og vi " øver " det han viser interesse for. Som bøger med former, tælle osv. Men han vælger.

ja man kan hurtig stå udenfor i ræset om at være det " perfekte " forældre . Tænker ofte på hvornår de børn mon får tid til at slappe af . De har en hektisk dag i institution hvis der så også er fuld knald på i weekenden er der da aldrig ro.

Her sker der altså ikke det vilde i weekenden da vores børn har brug for at være hjemme ( sensitive )

og for mig lyder det som du også vægter det hjemmelige hygge og samvær.  Og rent faktisk ser dine børns behov - det er jo sjældent ungernes 

Min dreng er også sensitiv, han har bla reageret voldsomt på fastelavn, og kunne ikke deltage. Han sad med en pædagog væk fra alle de andre og kunne slet ikke rumme det, og var helt færdig da han kom hjem. Mine unger lærer gennem hygge og leg og de skal nok nå det. Men ja kan være svært når alle de andre ræser forbi ikke at miste pusten og blive væltet omkuld indimellem

Anmeld

3. marts 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Åhhhhh jeg kan blive så vred over facebook!! For mange virker det som et medie hvor man kan prale af hvor overskudsagtig man er i form af hjemmebag, løbeture og legeaftaler. Samt hvor mange dyre ferier og oplevelser man giver sig selv, sine børn og partner - derudover et medie hvor folk ynder at prale max af deres børn!!!

Jeg synes det lyder som nogle dejlige ting din søn kan, og interesserer sig for Han er et helt særligt menneske nemlig din søn, og han kan lige nøjagtig det som han skal kunne.
Synes ikke du skal sammenligne ham med andre, for han er helt sin egen.

Min datter er 8 år, hun er super dygtig til mange ting, og dem vil jeg da helst fremhæve når jeg taler med andre de ting som ikke spiller praler jeg ikke med - men jeg er bevidst om at de er der - og jeg kan sagtens indrømme at, selvom hun i min verden er mere end perfekt, så kan jeg sagtens fortælle/berette om hendes knap så smarte sider....

Hun er som sagt 8 år - hun kan fare vild i ugens dage, aner ikke om hun kender flere flag end det danske hun var næsten 4 år før hun smed sutten. Til gengæld så er hun det mest empatiske barn på 8 år jeg nogensinde har mødt og det er jeg stolt af.

Sender i din retning.

Tusind tak, og meget enig

Jeg har da blandt nogle veninder vakt forargelse, for tænk sig, jeg havde i stedet for zoo, haft en hyggedag hjemme med ungerne, hvor vi havde taget en frø med ind, ungerne fik lov at se og røre, og fortalte om den og at de skulle være forsigtige ikke at mase den, se den hoppe på stuegulvet. Vild begejstring fra mine unger, og forargelse over den her åbenbart klamme ulækre frø på vores stuegulv. Den blev selvfølgelig sat fri i haven igen
Har også oplevet harme over at vi har plukket frugt/grønt i haven/drivhuset og spist uden at vaske det først, morede mig især over en mente at alle grøntsager jo var fyldt med kemi og sprøjtemidler, og forstod ikke min forklaring om vi ikke sprøjter(jo med vand og vander dem) men kun bruger nøje udvalgt gødning i plantekasserne men der var harme over vi spiste feks agurker og tomater direkte plukket af planterne, eller spiste druer mens vi plukkede dem og børnene selv fik lov at gå og plukke druer af og spise eller bruge til leg(det sviner jo tøjet!)

Anmeld

3. marts 2014

janne1986

Anonym skriver:

Jeg er utrolig frustreret

Min dreng er lige blevet 3, og konstant hører jeg veninder, andre mødre på facebook osv, prale med alle de ting deres barn kan.

Umiddelbart synes jeg selv mit barn er med, men en sagde at min dreng ihvertfald var bagud sprogligt, min dreng kan ikke alfabetet, hovedstæder, eller flag

Han kan tælle til 10, dyr og dyrelyde osv og elsker biler, fly, tog både osv. Elsker at gå med farfar når der skal bruges værktøj osv og god til dyr

Men jeg er bare så bekymret for jeg ikke gør nok, me. Synes jo heller ikke hans barndom skal gå med at terpe lærdom, vi er meget ide om sommeren hvor vi leger og bruger sanserne, og så meget det er muligt og hvad han har lyst til bager vi, tegner osv men interesse er bare ofte større for at lege med biler, tog og Flyvemaskiner

Føler mig som sådan en dårlig mor hver gang de sidder der og snakker, og føler også ofte at nogle af dem ser ned på at "min dreng" ik kan det samme som deres. Han kan heller ikke ugedagene og først inden for de sidste par uger fået fornemmelse for bla tid, at der var i hår, i dag og i morgen. Men sker meget lige nu hvor han er startet i børnehave. Bruger stadig sut, ble og viser ikke interesse for potten, men er ved at trappe id af middagsluren.

Min søn er født 5 uger for tidligt og er særligt sensitiv også

Hvor er det bare så frygteligt at føle jeg svigter mit barn hvr gang og ved ikke om jeg burde indføre læringstimer. Vi kigger jo i bøger så meget han lyster men er som om at bøgerne på hans niveau er uinteressante men dem hvor han kan få viden og fakta er jo alt alt for svære og tror det er for tidligt at bruge illustreret videnskabs børneleksikon

hilsen en frustreret mor

Øv altså!! 

Hvorfor skal alt være en konkurrence?

det giver bare det ene barn følelsen af ikke og lykkedes :/

Min familie har altid sammenlignet min datter og onkels datter, da de er lige gamle... Heldigvis fik vi sagt at vi simpelthen synes det var træls... Vores datter var sjældent den der lå bagerst af de to, men synes det er en mærkelig mani....

nogen børn kan måske være bagud sprogligt, men måske er de så 'foran' de sproglige børn på andre fronter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.