Er så frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Tak alle 3
Troede det kun var mig, og synes jo min dreng er dejlig og klog på de ting han skal og vigtigst er han barn og får lov

Bliver bare så ked når jeg får kommentarer og især foran min dreng

Du skal lukke ørerne for alle andre end vuggestue/børnehave. De skal nok sige til hvis der er grund til bekymring.

Og så skal du nyde din søn som med sikkerhed er helt fantatisk på sin helt egen unikke måde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har arbejdet i en børnehave og der var ingen af de 3 årige som kunne det du skriver. Jeg kan heller ikke se hvorfor de skal kunne det. 

Det er da forfærdeligt hvis der findes forældre som har "læring" på programmet hele tiden. Jeg leger og taler med min dreng og så skal læring nok følge med af sig selv.

Anmeld

3. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det gør jeg netop heller ikke. Bliver bare så ked af det når andre kommer med kommentarer og især foran min dreng

Jeg ville be dem om at flette næbet. De skal slet ikke stå og sige de ting foran mit barn. 

De må godt fortælle hvis deres børn lære noget nyt, men de skal ikke fortælle mig at der er noget galt med mit barn og slet ikke foran ham. 

Anmeld

3. marts 2014

SjeBets

Årh ha du må endelig ikke sammenligne, min søn gad ikke snakke, og han var bestemt ikke fremme i skoene når det kom til noget, om det var tal, skrive sit navn og så videre. Han var lidt et drov.. i dag er han 9 han har læst alle Harry Potter bøgerne, han læser ugeblade, og aviser, han læser på et 6 klasses niveau, han har matematik på 3-4 klasses niveau og han går i 2 klasse, og er testet som et meget begavet barn, det ville ingen havde troede da han var 3-4- 5 eller 6, da han startede i børnehave troede de han skulle have talepæd, det viste sig han var for doven til at tale, da han startede i skole troede de han skulle have støtte til at lære visse ting, det viste sig at være fordi han gik en stresset periode igennem pga en retssag hans far trak mig igennem om hans bopæl, så han var bange for udfaldet.

Så lad være med at sammenligne, børn er bare forskellige, min datter cyklede før hun var 3 min søn var 7 sådan er det jo bare

Anmeld

3. marts 2014

bøllen

Anonym skriver:

Jeg er utrolig frustreret

Min dreng er lige blevet 3, og konstant hører jeg veninder, andre mødre på facebook osv, prale med alle de ting deres barn kan.

Umiddelbart synes jeg selv mit barn er med, men en sagde at min dreng ihvertfald var bagud sprogligt, min dreng kan ikke alfabetet, hovedstæder, eller flag

Han kan tælle til 10, dyr og dyrelyde osv og elsker biler, fly, tog både osv. Elsker at gå med farfar når der skal bruges værktøj osv og god til dyr

Men jeg er bare så bekymret for jeg ikke gør nok, me. Synes jo heller ikke hans barndom skal gå med at terpe lærdom, vi er meget ide om sommeren hvor vi leger og bruger sanserne, og så meget det er muligt og hvad han har lyst til bager vi, tegner osv men interesse er bare ofte større for at lege med biler, tog og Flyvemaskiner

Føler mig som sådan en dårlig mor hver gang de sidder der og snakker, og føler også ofte at nogle af dem ser ned på at "min dreng" ik kan det samme som deres. Han kan heller ikke ugedagene og først inden for de sidste par uger fået fornemmelse for bla tid, at der var i hår, i dag og i morgen. Men sker meget lige nu hvor han er startet i børnehave. Bruger stadig sut, ble og viser ikke interesse for potten, men er ved at trappe id af middagsluren.

Min søn er født 5 uger for tidligt og er særligt sensitiv også

Hvor er det bare så frygteligt at føle jeg svigter mit barn hvr gang og ved ikke om jeg burde indføre læringstimer. Vi kigger jo i bøger så meget han lyster men er som om at bøgerne på hans niveau er uinteressante men dem hvor han kan få viden og fakta er jo alt alt for svære og tror det er for tidligt at bruge illustreret videnskabs børneleksikon

hilsen en frustreret mor

Pu ha bliver helt for pustet  Min dreng på 4,4 kan altså heller ikke flag, ugedage, hovedstæder osv og øver det slet slet ikke. Fordi han KUN er 4.

men vi tæller når vi læser bøger, snakker om former og farver igen når vi læser. Men vi øver på ingen måde.

Er sikker på din dreng er helt som han skal. Alle børn er forskellige ligesom os voksne. Er sikker på han får lært ALT det han skal og du på ingen måde er en dårlig mor.I så fald er jeg det også

Anmeld

3. marts 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Pu ha bliver helt for pustet  Min dreng på 4,4 kan altså heller ikke flag, ugedage, hovedstæder osv og øver det slet slet ikke. Fordi han KUN er 4.

men vi tæller når vi læser bøger, snakker om former og farver igen når vi læser. Men vi øver på ingen måde.

Er sikker på din dreng er helt som han skal. Alle børn er forskellige ligesom os voksne. Er sikker på han får lært ALT det han skal og du på ingen måde er en dårlig mor.I så fald er jeg det også

Tak

Det varmer, min søn kan farver og former, og tælle til 10, men der er også mange ting jeg ikke ved om min søn kan da deres på det enkelte barns præmisser her i huset de får lov at udfolde sig på hver deres måde og i deres tempo, og gik vi i skarp træning kunne den yngste blive blefri før storebror, men vil ikke presse på, for det er hun ikke klar til

Bliver nok nemt stresset af at hverdagen i dag, går ud på man skal tjene penge pg have råd til en masse og samtidig have tid og overskud til hjemmebag hver dag, og ture og aktiviteter i stor stil. Før fået smækket i hovedet hva jeg da lavede med mine unger hvis vi ikke havde sæsonkort til hverken Legoland eller zoo, de skulle besøges regelmæssigt. Vi har andre aktiviteter og besøger det andet et par gange i året, der er 1-2 timers kørsel hver vej hvis vi skal til de store ting og så er der bare andet i stedet, bla minizoo, skoven osv.

Øv når man bliver stemplet

Anmeld

3. marts 2014

Kildebakken

Anonym skriver:

Jeg er utrolig frustreret

Min dreng er lige blevet 3, og konstant hører jeg veninder, andre mødre på facebook osv, prale med alle de ting deres barn kan.

Umiddelbart synes jeg selv mit barn er med, men en sagde at min dreng ihvertfald var bagud sprogligt, min dreng kan ikke alfabetet, hovedstæder, eller flag

Han kan tælle til 10, dyr og dyrelyde osv og elsker biler, fly, tog både osv. Elsker at gå med farfar når der skal bruges værktøj osv og god til dyr

Men jeg er bare så bekymret for jeg ikke gør nok, me. Synes jo heller ikke hans barndom skal gå med at terpe lærdom, vi er meget ide om sommeren hvor vi leger og bruger sanserne, og så meget det er muligt og hvad han har lyst til bager vi, tegner osv men interesse er bare ofte større for at lege med biler, tog og Flyvemaskiner

Føler mig som sådan en dårlig mor hver gang de sidder der og snakker, og føler også ofte at nogle af dem ser ned på at "min dreng" ik kan det samme som deres. Han kan heller ikke ugedagene og først inden for de sidste par uger fået fornemmelse for bla tid, at der var i hår, i dag og i morgen. Men sker meget lige nu hvor han er startet i børnehave. Bruger stadig sut, ble og viser ikke interesse for potten, men er ved at trappe id af middagsluren.

Min søn er født 5 uger for tidligt og er særligt sensitiv også

Hvor er det bare så frygteligt at føle jeg svigter mit barn hvr gang og ved ikke om jeg burde indføre læringstimer. Vi kigger jo i bøger så meget han lyster men er som om at bøgerne på hans niveau er uinteressante men dem hvor han kan få viden og fakta er jo alt alt for svære og tror det er for tidligt at bruge illustreret videnskabs børneleksikon

hilsen en frustreret mor

Jeg ville høre hvad børnehaven siger omkring hans udvikling - så får du også noget du kan lukke munden på de hensynsløse kommentatorer med. Og hvis den virkelig er gal, kan de hjælpe med at få den sproglige udvikling op i omdrejninger.

Dog vil jeg sige at det med at bruge sut bør i nok stoppe - det er jo jeres ansvar som forældre. Det er dårligt for tænderne. Han kan risikere overbid eller mellemrum mellem tænderne. Bare en tanke.

KH

Anmeld

3. marts 2014

Kildebakken

Anonym skriver:

Tak

Det varmer, min søn kan farver og former, og tælle til 10, men der er også mange ting jeg ikke ved om min søn kan da deres på det enkelte barns præmisser her i huset de får lov at udfolde sig på hver deres måde og i deres tempo, og gik vi i skarp træning kunne den yngste blive blefri før storebror, men vil ikke presse på, for det er hun ikke klar til

Bliver nok nemt stresset af at hverdagen i dag, går ud på man skal tjene penge pg have råd til en masse og samtidig have tid og overskud til hjemmebag hver dag, og ture og aktiviteter i stor stil. Før fået smækket i hovedet hva jeg da lavede med mine unger hvis vi ikke havde sæsonkort til hverken Legoland eller zoo, de skulle besøges regelmæssigt. Vi har andre aktiviteter og besøger det andet et par gange i året, der er 1-2 timers kørsel hver vej hvis vi skal til de store ting og så er der bare andet i stedet, bla minizoo, skoven osv.

Zoo og legoland er da forældrenes behov ikke børnene - de har det lige så godt derhjemme eller i en park eller biblioteket - så længe de har deres forældre:-)

Anmeld

3. marts 2014

bøllen

Tak

For mig lyder det som du har fat i det helt rigtige

engang imellem har der været tråde herinde om hvorfor ungerne kan - er gået udenom for har siddet og tænkt min knægt var LANGT bagud. Men han udvikler sig i det tempo der passer ham og vi " øver " det han viser interesse for. Som bøger med former, tælle osv. Men han vælger.

ja man kan hurtig stå udenfor i ræset om at være det " perfekte " forældre . Tænker ofte på hvornår de børn mon får tid til at slappe af . De har en hektisk dag i institution hvis der så også er fuld knald på i weekenden er der da aldrig ro.

Her sker der altså ikke det vilde i weekenden da vores børn har brug for at være hjemme ( sensitive )

og for mig lyder det som du også vægter det hjemmelige hygge og samvær.  Og rent faktisk ser dine børns behov - det er jo sjældent ungernes 

Anmeld

3. marts 2014

et-ønske

Åhhhhh jeg kan blive så vred over facebook!! For mange virker det som et medie hvor man kan prale af hvor overskudsagtig man er i form af hjemmebag, løbeture og legeaftaler. Samt hvor mange dyre ferier og oplevelser man giver sig selv, sine børn og partner - derudover et medie hvor folk ynder at prale max af deres børn!!!

Jeg synes det lyder som nogle dejlige ting din søn kan, og interesserer sig for Han er et helt særligt menneske nemlig din søn, og han kan lige nøjagtig det som han skal kunne.
Synes ikke du skal sammenligne ham med andre, for han er helt sin egen.

Min datter er 8 år, hun er super dygtig til mange ting, og dem vil jeg da helst fremhæve når jeg taler med andre de ting som ikke spiller praler jeg ikke med - men jeg er bevidst om at de er der - og jeg kan sagtens indrømme at, selvom hun i min verden er mere end perfekt, så kan jeg sagtens fortælle/berette om hendes knap så smarte sider....

Hun er som sagt 8 år - hun kan fare vild i ugens dage, aner ikke om hun kender flere flag end det danske hun var næsten 4 år før hun smed sutten. Til gengæld så er hun det mest empatiske barn på 8 år jeg nogensinde har mødt og det er jeg stolt af.

Sender i din retning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.