Hvordan griber jeg salget an ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.094 visninger
29 svar
12 synes godt om
27. februar 2014

Anonym trådstarter

Er nød til at være anonym

Jeg er lidt bekymret da jeg har solgt en vare gennem dba. Køber har betalt via banken, men endnu ikke hentet varen og hører kun lige kort svar når jeg spørger ind til hvornår de vil hente, det er en stor ting og de har givet over 1000kr

Jeg har da de startede med at aftale hentning (skulle ske ugen efter) og da jeg modtog pengene, afvist andre interesserede, og lukket min annonce

Frygter at de vil trække i land og jeg så på ny skal betale for at oprette annonce og se om jeg kan få solgt

Hvad kan man gøre i sådan en situation, hvad er fair for begge parter, købet blev aftalt for 1.1/2 uge siden og har selvfølgelig tålmodighed endnu

Jeg frygter dog for om de pludselig kan trække i land, hvor jeg så står og også omkring udgifterne forbundet med det

Råd og hjælp modtages meget gerne

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Jeg er lidt bekymret da jeg har solgt en vare gennem dba. Køber har betalt via banken, men endnu ikke hentet varen og hører kun lige kort svar når jeg spørger ind til hvornår de vil hente, det er en stor ting og de har givet over 1000kr

Jeg har da de startede med at aftale hentning (skulle ske ugen efter) og da jeg modtog pengene, afvist andre interesserede, og lukket min annonce

Frygter at de vil trække i land og jeg så på ny skal betale for at oprette annonce og se om jeg kan få solgt

Hvad kan man gøre i sådan en situation, hvad er fair for begge parter, købet blev aftalt for 1.1/2 uge siden og har selvfølgelig tålmodighed endnu

Jeg frygter dog for om de pludselig kan trække i land, hvor jeg så står og også omkring udgifterne forbundet med det

På forhånd tak

Hvis de har betalt men ikke afhenter varen er det så ikke deres hovedepine? Giv dem en sidste afhentningsdato? 

Returret/fortrydelsesret er ikke normalt på dba. Når man har overført pengene er aftalen bindende. 

Men jeg ved det dog ikke juridisk, kun inspireret af alle de butikker der ikke giver penge tilbage ved fortrydelser.

Håber at en eller anden jurist kan svare dig 

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

Pcokate skriver:

Hvis de har betalt men ikke afhenter varen er det så ikke deres hovedepine? Giv dem en sidste afhentningsdato? 

Returret/fortrydelsesret er ikke normalt på dba. Når man har overført pengene er aftalen bindende. 

Men jeg ved det dog ikke juridisk, kun inspireret af alle de butikker der ikke giver penge tilbage ved fortrydelser.

Håber at en eller anden jurist kan svare dig 

Tak for svar
Håber ikke det bliver nødvendigt men var også neget i tvivl hvad jeg kunne tillade mig

Anmeld

27. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Tak for svar
Håber ikke det bliver nødvendigt men var også neget i tvivl hvad jeg kunne tillade mig

De har betalt, så kan de jo ikke bede om pengene tilbage. Som en anden siger, det er fair nok at sætte en afhentningsdato på, hvis det f.eks er noget der står og fylder et sted hvor der skal stå noget andet/nyt.

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

De har betalt, så kan de jo ikke bede om pengene tilbage. Som en anden siger, det er fair nok at sætte en afhentningsdato på, hvis det f.eks er noget der står og fylder et sted hvor der skal stå noget andet/nyt.

Tak
Giver noget tid endnu og så må jeg se, går der for længe må jeg bede om at de får det afhentet

Anmeld

27. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Tak for svar

Det er dem der har brudt aftalen, når de ikke har hentet den som de sagde. Jeg forstår ikke hvordan man kan betale og så ikke hente det.

Men jeg ville fortælle dem at hvis de ikke har hentet den inden en dato, ja så sælger du det videre, for du kan ikke blive ved med at holde på den..

Anmeld

27. februar 2014

bøllen

Anonym skriver:

På forhånd tak

Ved ikke om jeg har forstået det korrekt . Har du solgt en vare - hvor køber har indbetalt pengene men ikke afhentet varen ?

hvis det er sådan det er foregået ville jeg give købe en sidste afhentnings dato og sige at du forventet de hentet ellers sælges den til anden side

vil da sige det er deres egen problem de ikke henter

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er dem der har brudt aftalen, når de ikke har hentet den som de sagde. Jeg forstår ikke hvordan man kan betale og så ikke hente det.

Men jeg ville fortælle dem at hvis de ikke har hentet den inden en dato, ja så sælger du det videre, for du kan ikke blive ved med at holde på den..

Ok tak
Ja de skulle have en til at hjælpe med bil så de kunne hente og skulle være i løbet af ugen og snakkede om i starten af ugen, hører intet og skrev, hvor de svarede de havde problemer med bil og intet hørt siden !

Giver dem nok et par uger endnu

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Ved ikke om jeg har forstået det korrekt . Har du solgt en vare - hvor køber har indbetalt pengene men ikke afhentet varen ?

hvis det er sådan det er foregået ville jeg give købe en sidste afhentnings dato og sige at du forventet de hentet ellers sælges den til anden side

vil da sige det er deres egen problem de ikke henter

Ja det er korrekt, vi aftalte pris, de ville få varen hentet i løbet af denne uge, og snakkede om en af de første dage, betalingen fik jeg i sidste uge men de har ikke hentet. Og har ikke givet besked og det sidste jeg hørte var de havde problemer med transport og er nogle dage siden. Synes det er mystisk

Anmeld

27. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

På forhånd tak

Jeg ville skrive:

"Kære køber.

I har købt "en ting" hos mig, men endnu ikke afhentet den. Den skal afhentes inden d. (Dato) da den ellers vil blive smidt ud. Har I problemer med afhentning, må I meget gerne kontakte mig så vi muligvis kan finde en løsning sammen 

Rigtig god dag

Vh ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.