bøllen skriver:
Jeg kan huske da mine de store var spæd ( 6-8 uger ) havde jeg besøg af sundhedsplejersken ( en mand ) kan huske han sagde til mig : lov mig, når dine drenge bliver store lad dem selv finde deres tøj, lær dem at bruge vaskemaskinen og giv dem tøj penge. Den gang små grinte jeg lidt af ham, men kan godt se pointen. For er det ikke de vi kvinder ofte brokker os over at mænd ikke altid er lige selvstændige. Det stammer jo fra os mødre som nok har en tendens til at nurse vores drenge børn mere end nødvendigt. Lad dem blive selvstændige individer. Selv om jeg til tider brokker mig over mine store drenge har en mening om det meste. Men igen de er selvstændige.
Præcis.
Lær dem at lave ting.
Hvis de har en mening om det, så lad dem dog have den mening og hjælp dem i stedet for at stoppe dem.. og hvorfor have magtkampe hver dag over noget tøj.. Det er ligesom dem der aflevere deres børn i nattøj fordi de ikke ville have tøj på og det vil jeg også hellere gøre, end at der bliver skrig og skrål og alle bliver sure, så må de komme af sted i nattøj(eller undertøj..) Så ved de at mor mener det.

En klog sundhedsplejerske.
Jeg skal passe en dreng på 16måneder, og han kommer da til at have en mening om sit tøj, mad og hvad vi skal lave om dagen. Og hjælper mig(skal selvfølgelig også have et spædbarn med)
Anmeld