3 årig med tøjkriser (!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2014

TNBC

bøllen skriver:

Jeg kan huske da mine de store var spæd ( 6-8 uger ) havde jeg besøg af sundhedsplejersken ( en mand ) kan huske han sagde til mig : lov mig, når dine drenge bliver store lad dem selv finde deres tøj, lær dem at bruge vaskemaskinen og giv dem tøj penge. Den gang små grinte jeg lidt af ham, men kan godt se pointen. For er det ikke de vi kvinder ofte brokker os over at mænd ikke altid er lige selvstændige. Det stammer jo fra os mødre som nok har en tendens til at nurse vores drenge børn mere end nødvendigt. Lad dem blive selvstændige individer. Selv om jeg til tider brokker mig over mine store drenge har en mening om det meste. Men igen de er selvstændige. 

Præcis.
Lær dem at lave ting.

Hvis de har en mening om det, så lad dem dog have den mening og hjælp dem i stedet for at stoppe dem.. og hvorfor have magtkampe hver dag over noget tøj.. Det er ligesom dem der aflevere deres børn i nattøj fordi de ikke ville have tøj på og det vil jeg også hellere gøre, end at der bliver skrig og skrål og alle bliver sure, så må de komme af sted i nattøj(eller undertøj..) Så ved de at mor mener det.

En klog sundhedsplejerske.

Jeg skal passe en dreng på 16måneder, og han kommer da til at have en mening om sit tøj, mad og hvad vi skal lave om dagen. Og hjælper mig(skal selvfølgelig også have et spædbarn med)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

Tulle28

Jep det kender jeg alt for godt, det startede her da hun var 2 (!!j og kun ville have kjole på. Det har så ændret sig lidt i tidens løb, så skulle det være en bestemt farve, så med strut osv. Jeg må indrømme, at det ikke er en kamp jeg gider at tage, så jeg har føjet hende. Ikke i forhold til kortærmet på om vinteren osv. det bestemmer jeg/min mand, men ift. farve og udformning har hun selv fået lov til at bestemme. Nu er hun næsten 4 og det er ikke så slemt mere, men hun har også ofte noget med at ting strammer/kradser og det køber jeg tøj efter, ikke noget med strømper med sømme og gerne bløde bukser/bluser/kjoler. Så har jeg (nogenlunde) ro hver morgen og der er helt sikkert nok nogen der uenige i min fremgangsmåde, men det gør min mands og mit liv lettere og også min datters

Anmeld

27. februar 2014

De3Guldklumper

Her har begge unger længe selv bestemt hvad de vil have på. De går selv i skabet og finder det.

Jeg sætter spillereglerne hvilket vil sige at der omrokeres til "sæson start" - shorts bliver lagt væk til vinteren så de ikke er en valgmuligheder og tager man t-shirt på så er det med en L/ærmet indenunder eller cardigan udenover.

Vi vælger vores kampe med omhu og dette er ikke en jeg gider tage da den for mig er fuldstændig udnødvendig. Blander mig heller ikke i om de har stribet bluse på, prikket bukser og firkanter på strømperne samt om det passer i farve.

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Pylle3 skriver:

Her har begge unger længe selv bestemt hvad de vil have på. De går selv i skabet og finder det.

Jeg sætter spillereglerne hvilket vil sige at der omrokeres til "sæson start" - shorts bliver lagt væk til vinteren så de ikke er en valgmuligheder og tager man t-shirt på så er det med en L/ærmet indenunder eller cardigan udenover.

Vi vælger vores kampe med omhu og dette er ikke en jeg gider tage da den for mig er fuldstændig udnødvendig. Blander mig heller ikke i om de har stribet bluse på, prikket bukser og firkanter på strømperne samt om det passer i farve.

Tror jeg vil gøre det at jeg fjerner det som ikke høre sæsonen til. Og så må jeg bare lade ham vælge det han synes han skal have på. For der er så mange andre kampe som er vigtigere at tage. MEN hvis vi skal noget ude .... til fest, føs'dag, cafébesøg m.m hvor vi alle er lidt pænere i tøjet må jeg holde fast. Vil også gerne have han ser lidt "smart" ud jo...  (bare engang imellem)

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Mange tak for jeres input!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.