Ville i gøre det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.797 visninger
26 svar
43 synes godt om
24. februar 2014

JH12

Hej Piger..

Vi står i den situation at vores datter har mulighed for at blive smittet med skoldkopper her nu onsdag/torsdag.. Dog skal hun have lagt dræn på tirsdag (3.3) .

Ville i lad jeres barn smitte, under disse omstændigheder.. ???

Vi vil gerne hvis vi kan "planlægge" skoldkopper. Også jo før jo bedre..
Og hvis det skete her indenfor nærmest fremtid, vil det passe med ferie, bedsteforældre m.m.

Håber nogen vil svare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Nej, det ville jeg ikke. Af den simple årsag at man ikke altid kan regne med at man kan planlægge sig igennem hele livet. Men jeg er så også meget imod at man med vilje lader sine børn smitte og blive syg. Det kommer når det kommer.

Anmeld

24. februar 2014

PernilleogLouis

Hvor gammel er hun? Der har jo ingen betydning m dræn da der jo går en del tid fra hun blir smittet til det kommer - men ja tror godt jeg kunne finde på det

Anmeld

24. februar 2014

Noahmor

JH12 skriver:

Hej Piger..

Vi står i den situation at vores datter har mulighed for at blive smittet med skoldkopper her nu onsdag/torsdag.. Dog skal hun have lagt dræn på tirsdag (3.3) .

Ville i lad jeres barn smitte, under disse omstændigheder.. ???

Vi vil gerne hvis vi kan "planlægge" skoldkopper. Også jo før jo bedre..
Og hvis det skete her indenfor nærmest fremtid, vil det passe med ferie, bedsteforældre m.m.

Håber nogen vil svare.

Der går jo to-tre uger fra hun bliver smittet til hun får skoldkopperne. 

Vil så sige at min søn har været udsat for skoldkopperne flere gange uden han fik det, så er svært at planlægge. Han fik det først, da jeg var højgravid med lillebror. 

Anmeld

24. februar 2014

JH12

PernilleogLouis skriver:

Hvor gammel er hun? Der har jo ingen betydning m dræn da der jo går en del tid fra hun blir smittet til det kommer - men ja tror godt jeg kunne finde på det

Hun er 21 måneder

Anmeld

24. februar 2014

JH12

Noahmor skriver:

Der går jo to-tre uger fra hun bliver smittet til hun får skoldkopperne. 

Vil så sige at min søn har været udsat for skoldkopperne flere gange uden han fik det, så er svært at planlægge. Han fik det først, da jeg var højgravid med lillebror. 

Vi har også tidligere prøvet men uden held..
Og nej det ikke til at planlægge, men hvis man nu har muligheden for at prøve, skal man så se om det kan lykkes ?

Anmeld

24. februar 2014

JH12

Omsorgsgiver skriver:

Nej, det ville jeg ikke. Af den simple årsag at man ikke altid kan regne med at man kan planlægge sig igennem hele livet. Men jeg er så også meget imod at man med vilje lader sine børn smitte og blive syg. Det kommer når det kommer.

Normalt ville jeg bestemt heller ikke gøre det..
Men efter at have hørt flere historier, tager børn det bedre, jo mindre de er..

Ved godt det ville komme før eller siden, men ingen ved jo hvordan ferie og pladsnings muligerne er på det tidspunkt..

Anmeld

24. februar 2014

dorthemus

Nej jeg ville ikke bevidst udsætte mit barn for smitte.
Ikke alt kan planlægges og sygdom kommer sjældent belejligt.
Min datter har lige været syg en måned: en uge med lungebetændelse, som gik direkte over i skoldkopper. Så var hun tilbage en halv dag da hun igen blev ringet hjem til fire dage med høj feber. ...AAAARGHHH!!! Ikke fedt for en enlig mor der skal passe sit job

Runa har været udsat for smitte fire gange i vug./bh og fik det så denne gang. ..så der er ingen garanti for at dit barn får det denne gang.

Anmeld

24. februar 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg har godt nok ikke født endnu men med den alder din datter har ville jeg nok osse godt selv kunne finde på det da jeg tror de har meget nemmer ved at håntere det nu mindre de er.

Anmeld

24. februar 2014

JH12

Kan da nævne at det ikke er hvem som helst smitten vil komme fra..
Men hendes kusine på helt samme alder, som bor langt væk.. Og de ser ikke hinanden så tit, så det ville også være en mulighed for at se hende samtidig, da hun skal passes i samme by som vi bor hos bedsteforældrene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.