Argh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

quindelist

Mivsen skriver:

Alt over 37,4 er feber. Og skal ringes efter forældre.

Men hvis barnet ikke kan følge hverdagen i vuggestuen ringer man efter forældrene.

Man ser nok forskelligt på det, men vil selv helst have de ringer hvis der er noget som ikke som det plejer.

Og nu du er på barsel er det da bare med at nyde en dag med din trold

Arbejder selv i vuggestue, og tro mig, de fleste børn ændre sig så snart deres forældre kommer. Man skal også huske på at selv om han måske kun er lidt syg, kan det være meget svært at rumme så mange børn. Og har mest brug for at være hjemme ved mor eller far

God bedring med ham.

Sender i børn hjem med 37,5 i temperatur?
Det ville jeg godt nok være træt af som forælder -det er jo helt almindelig temperatur som kan måles på de fleste fuldstændigt raske børn i løbet af en helt normal dag. -med mindre der selvfølgelig er andet i vejen.

Anyway fra et lægesynspunkt er det feber når man måler 38

37,5-38 kaldes subfebril men det er ikke det samme som at barnet har eller vil få feber.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

LinLin

Jeg har flere gange set børn jeg har ringet hjem, live op når deres forældre kommer... det må da også være en lettelse at skulle hjem igen hvis man ikke er på toppen!
min ældste var sådan et barn der kunne have 39 i feber og stadig suse rundt når vi kom hjem, men selvfølgelig skal han i være i dp/bhv med feber! (Jeg siger var da det er meget længe siden han har været syg )

Og så lige i øvrigt til al den febersnak. Vi sender hjem når barnet har over 38 ELLER hvis det ikke kan følge dagens aktiviteter på normal vis. Man behøver ikke have feber eller betændelse stående ud af alle huller før man ikke er frisk nok til at være i institution!

Når jeg ringer et barn hjem er det ikke for min skyld, men det "ikke-friske Barns" da det ikke er sjovt at skulle forholde sig til mange mennesker når man har det skidt, men da også for de andre børns skyld, da de ikke skal risikere smitte eller miste voksetid, fordi et andet barn tager mere end hvad der er rimeligt! (Håber ikke dette misforståes, men det er sgu ikke oceaner af tid vi har til hvert barn )

Jeg vil til enhver tid foretrække at de ringer hvis et af mine børn er syge eller bare har en meget dårlig dag fremfor at de skal pylre en hel dag i institution eller skole....

Anmeld

24. februar 2014

LinLin

Anonym skriver:

Meget sjovt du siger det. Jeg er også på barsel med termin om under 2 uger. Så det er rigtig fedt at få sådan en rod hjem der har total krudt i røven

Jamen det er da dejligt at han er blevet frisk igen. Eller hvad?!

Anmeld

24. februar 2014

FruStolpe

Loa skriver:

Kan sagtens forstå din pointe og er for så vidt enig, meen den kan også være lidt svær.
For bliver man ringet hjem i tide og utide, og hvor det måske ikke altid var nødvendigt, ja det er altså de færreste arbejdsgivere der er glade for det....

Det er jeg selvfølgelig helt med på. Jeg står normalt selv der hvor det er mit hår i postkassen hvis medarbejderen bliver ringet hjem.  

Men min helt klare holdning er familien før alt andet. 

Men jeg er med på at det kan være svært.  

Anmeld

25. februar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Meget sjovt du siger det. Jeg er også på barsel med termin om under 2 uger. Så det er rigtig fedt at få sådan en rod hjem der har total krudt i røven

Hihi ja det er skønt 

Så må du nyde din fridag med ham/hende 

Anmeld

26. februar 2014

Mettefpigen

Jeg har en dreng der meget sjældent pylret når han er syg... han suser rundt og leger almindeligt selvom han f.eks. har 40 i feber... så han kan sagtens være syg selvom han virker til at have det fint ;-)

Anmeld

26. februar 2014

Mettefpigen

Mivsen skriver:

Alt over 37,4 er feber. Og skal ringes efter forældre.

Men hvis barnet ikke kan følge hverdagen i vuggestuen ringer man efter forældrene.

Man ser nok forskelligt på det, men vil selv helst have de ringer hvis der er noget som ikke som det plejer.

Og nu du er på barsel er det da bare med at nyde en dag med din trold

Arbejder selv i vuggestue, og tro mig, de fleste børn ændre sig så snart deres forældre kommer. Man skal også huske på at selv om han måske kun er lidt syg, kan det være meget svært at rumme så mange børn. Og har mest brug for at være hjemme ved mor eller far

God bedring med ham.

Så er jeg godt nok glad for at min dpi ikke bruger den politik da min søns normal temperatur er 37,5 ;-)

Anmeld

26. februar 2014

janne1986

Har selv været i vuggestue og synes det er helt fair børnene kommer hjem hvis de har 38 eller er halv vage...

har en enkelt gang hentet mit eget barn i børnehaven hvor hun sov på deres sofa og havde 38,7... 

Hun var pludselig blevet dårlig 30 min inden jeg hentede... Og fik det helt skidt over de ikke havde ringet... 

Vil hellere at de ringer for tit end at de skal være afsted og ikke være på toppen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.