Alt om pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

Lykke:)

MorT2Snart3 skriver:

Så det er først når bedøvelsen er væk at maven går i gang igen?

Ja.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

MorT3Banditter

Lykke:) skriver:

Ja.

Super. Så behøver jeg ikke at tænke på det mere

Anmeld

22. februar 2014

JacobsMoar

Jeg var til pks-snak i torsdags.. Jeg fik at vide at man dagen inden kommer information, på dagen får man et "nr" alt efter hvor mange der er den dag.. Når det bliver din tur bliver man fulgt på operationsstuen, får lagt kateder (det er jeg mest nervøs for ??), så bliver der lagt epidural, og kort efter er baby ude.. På Hillerød bliver man syet sammen med tråd der selv forsvinder sagde lægen til mig..
Jeg er helt tryg ved at skulle have pks, jeg er sikker på at de har styr på det.. Håber dog ikke at jeg skal vente maaaange timer, så vidt jeg forstod skal man være fastende

Anmeld

22. februar 2014

Lilotte87

JacobsMoar skriver:

Jeg var til pks-snak i torsdags.. Jeg fik at vide at man dagen inden kommer information, på dagen får man et "nr" alt efter hvor mange der er den dag.. Når det bliver din tur bliver man fulgt på operationsstuen, får lagt kateder (det er jeg mest nervøs for ??), så bliver der lagt epidural, og kort efter er baby ude.. På Hillerød bliver man syet sammen med tråd der selv forsvinder sagde lægen til mig..
Jeg er helt tryg ved at skulle have pks, jeg er sikker på at de har styr på det.. Håber dog ikke at jeg skal vente maaaange timer, så vidt jeg forstod skal man være fastende

Jeg fik PKS på Hillerød for 8 mdr. siden. Fik rygmarvsbedøvelsen inden kateter, så opdagede kun det blev lagt fordi de løftede mine ben og det var virkelig syret, fordi jeg ikke kunne mærke det :-)

Anmeld

22. februar 2014

JacobsMoar

Lilotte87 skriver:

Jeg fik PKS på Hillerød for 8 mdr. siden. Fik rygmarvsbedøvelsen inden kateter, så opdagede kun det blev lagt fordi de løftede mine ben og det var virkelig syret, fordi jeg ikke kunne mærke det :-)

Tusinde tak ! Jeg kan bare huske at det var SÅ ubehageligt da de pludselig lagde et under min sidste fødsel... Det var bestemt ikke rart...

Hvornår blev det fjernet igen ?

Anmeld

22. februar 2014

Lilotte87

Et lille "tip". Vi fik en sygeplejerske til at tage billeder af hele forløbet. Jeg har dog ikke turde se dem endnu, men det betyder meget for mig at vide de er der. 

Anmeld

22. februar 2014

Lilotte87

JacobsMoar skriver:

Tusinde tak ! Jeg kan bare huske at det var SÅ ubehageligt da de pludselig lagde et under min sidste fødsel... Det var bestemt ikke rart...

Hvornår blev det fjernet igen ?

De fjerner det når man har været oppe på wc, som regel senere på dagen. Jeg kunne dog ikke holde ud at have mit i da jeg skulle gå, så det blev fjernet da jeg steg ud af sengen. Mærkede det slet ikke inden jeg rejste mig 

Anmeld

22. februar 2014

JacobsMoar

Lilotte87 skriver:

De fjerner det når man har været oppe på wc, som regel senere på dagen. Jeg kunne dog ikke holde ud at have mit i da jeg skulle gå, så det blev fjernet da jeg steg ud af sengen. Mærkede det slet ikke inden jeg rejste mig 

Fantastisk, tak

Anmeld

22. februar 2014

charlottekri

JacobsMoar skriver:

Fantastisk, tak

Jeg fik fjernet mit kateter mens jeg stadig lå i sengen og fik at vide at jeg skulle på toilet inden for en time. Skæbnen ville så at da der var gået halvanden time, var der ikke kommet nogen, så jeg gik selv på toilet. Kort efter kom en sygeplejerske ind og undskyldte mange gange for at de havde glemt mig og så helt paf ud da jeg fortalte at jeg skam havde været afsted

Anmeld

22. februar 2014

Kløver

MorT2Snart3 skriver:

Så det er først når bedøvelsen er væk at maven går i gang igen?

Mig bekendt ja, nogetmed at tarmbevægeklserne også stopper fordi de bliver bedøvet.
Efter de ene operation i hoften, måtte de hjælpe det igang igen, men der har ma. Det også i længere end ved kejsersnit.

Efter begge mine ks har de hold øje både med blødning, hvornår jeg fik afføring igen, og om jeg følte blæren blev tømt ved toiletbesøg. Man skal kunne tisse og føle blæren bliver tømt og have gang i maven igen før man må komme hjem, men det når man også fint inden for de 2-3 døgn man er indlagt det er jo ikke så længe maven bliver sat i stå og da man er fastende hjælper det i sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.