EnSødMor skriver:
Jeg vil gerne vide stortset alt om dit PKS....
Jeg er gravid 2 gang, første gang var aks, så denne gang bestemmer jeg selv, vil helst føde selv men hvis mine bækkensmerter er for slemme må jeg vælge PKS...
Hvordan forgår det? Helt præcist..
Hvad uge er det i?
Hvornår kommer man hjem igen?
Får man babyen op til sig?
Kan man mærke det?
hvordan var det for dig?
Kom gerne med flere svar end der er spørgsmål, jeg er bare rigtig bange, nysgerrig og nervøs...
Jeg fik pks med Isabella fordi jeg fik et piskesmæld en uge før jeg kunne teste. Og jeg var tilsidst i min graviditet meget medtaget pga smerter.
Jeg fik Ks da jeg var 38+4. Normalt ligger det omkring en uge før termin.
Det kommer vidst an på hvorfor man skal have pks.
Jeg mødte ind mandag morgen kl 7.30. Hvor kæresten ( faren til Isabella) og jeg fik vores stue, så vi kunne pakke lidt ud og hygge lidt.
Kl 09.30 ca blev vi hentet. Jeg blev lagt i en seng og kørt til operationsstuen. Vi fik lov at vælge en hat imens stuen blev gjort helt klar.
Stemningen var god og alle var rigtig søde.
Vi kom så ind og jeg blev sat på en briks hvor jeg så skulle have blokaden. Først fik jeg en bedøvende. Det gjorde lidt ondt, men ikke noget vildt smertefuldt, jeg kunne mærke den varmede ned i venstre Balle og kort efter fik jeg så blokaden den kunne jeg slet ikke mærke.
Jeg blev lagt ned og allerede der var jeg godt bedøvet så skulle have hjælp til at komme ned og ligge.
Der blev så gjort helt klar og jeg begyndte at fryse. Fik så et varmt tæppe op på overkroppen. Og lægen kom og hilste på og forklarede kort hvad hun ville gøre.
Der blev så hængt et klæde op foran mig lige over mine bryster. Kæresten sad ved siden af mig.
Og jeg fik så afvide at de lige tjekkede mig om jeg kunne mærke noget. Kunne intet mærke. Og så gik de ellers igang.
Jeg kunne se skyggen af lægens hånd skærer. Fik så afvide st jeg ville kunne mærke at de rykkede i mig. Og det kunne jeg også. En ret underlig følelse. Men ingen smerte overhovedet.
Isabella kom ud og de kom lige op og hilste på mig. Og så gik de i et andet rum sammen med kæresten. Hun blev født 09.49. Så alt dette er sket på omkring 20 min.
Da hun var blevet gjort ren og jeg var lappet sammen og lagt over på en seng blev hun lagt på mit bryst.
Jeg måtte dog lade kæresten tage hende da jeg begyndte at kaste op pga morfinen. ( kan ikke tåle flydende morfin) og vi kørte ned på overvågningen. Og hun kom så over til mig igen og blev lagt til brystet med det samme.
Ca 2 timer efter blev jeg kørt tilbage på min stue.
Jeg havde fuld følelse omkring kl 16. Og kl 18 ca var jeg oppe og stå.
Dagen efter kunne jeg sagtens gå i bad og havde ikke de vilde smerter.
Vi kom hjem torsdag morgen.
Jeg havde en super god oplevelse. De alle var så søde og stemningen var bare rigtig god. Og selvom man ved at de har været med til den slags en mio. Gange så havde jeg følelsen af at dette var helt specielt. Så det gør også det hele meget mere trygt. Jeg følte ikke at det bare var endnu et ks der skulle overståes.
Du spørger bare hvis du vil have flere svar på nogle tanker du har