søvn til dreng på 2,4 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2014

AnthonsMor

blankholm skriver:

Det har stået på i nogle mdr :-(

meeeen har bedt dp om at han kun får halvanden time og det virker de sidste to dage har han sovet inden kl 20

Okay..

Jeg er stærk modstander af at de skal vækkes fra lur medmindre de sover 3 timer plus i den alder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Misscbn

Sitrani skriver:

Hej.. Sådan har min datter også været i snart 3 mdr og hun er 2,8 år Præcis det samme, falder i søvn ved 21-21.30 tiden, men står så op af sig selv 6.30-7 hver morgen... Vi lægger hende kl. 20 og alligevel falder hun i søvn KL. 21 tidligst.... Og hvis vi går ind i stuen, så kommer hun rendende op til 20 gange, eller mere... Det er SÅ frustrerende...

Jeg vil ikke råde dig til at skære i hans lur, da jeg er imod at fjerne noget fra børns søvn. Og jeg er overbevist om, at problemet ligger om aftenen, hvis det er om aftenen han\hun ikke vil sove.. Jeg tænker at det er en normalt periode i den alder "hvorfor skal jeg sove når I ikke skal?!" De prøver grænser osv. Og jeg tror det vender når de starter børnehave og måske afkorter eller helt afslutter middagsluren Vi må blot holde ud...

har skået den ned til 1½ time om eftermiddagen og det fungere SÅ godt 

Anmeld

5. marts 2014

Misscbn

AnthonsMor skriver:

Okay..

Jeg er stærk modstander af at de skal vækkes fra lur medmindre de sover 3 timer plus i den alder..

jaa det er der mange der er 

men den er skåret ned til 1½ time og nu fungere det bare super godt, han sover inden kl 8 og er frisk når han står op om morgenen og han er naturligt træt om aften

Anmeld

5. marts 2014

Ciss

Det der kan være en ond cirkel at komme ud af. Han får sovet for lidt om natten, og derfor sover han længe om dagen, og da bliver det vanskelig at falde i søvn om aftnene igen.

Sådan lyder det for mig.

Jeg ville tage en weekend og sørge for, at han virkelig får brugt sine kræfter ude i fri luft. Jeg ville stå op til normal tid om morgenen - selv om det ikke er så fristende i weekenden. Lad ham sove om dagen, men læg ham evn lidt tidligt, så det ikke bliver så sent, før han vågner igen, evn vække ham lidt før normalt for at få brudt cirklen. Og så ville jeg putte ham f eks ca kl 19. Lade det hele falde til ro en times tid før, sørge for at han er mæt og alt er godt. Og uanset, hvor tidlig eller sent han falder i søvn, ville jeg gøre det samme igen næste dag, og så håbe på, at han begynder at falde til i en ny rytme.

for at det snart løser sig for jer.

Anmeld

5. marts 2014

Ciss

blankholm skriver:

har skået den ned til 1½ time om eftermiddagen og det fungere SÅ godt 

Så ikke lige, at I har fundet en løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.