søvn til dreng på 2,4 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

Misscbn

2721 skriver:

Hmm hvor længe prøver du af gangen?

Jeg tænker da du prøvede at putte tidligere hvor mange dage/ uger prøvede du?

Herhjemme kommer min dreng på 3 år og 7 mdr i seng kl 18. Vi har også altid bøvlet med søvnen, bliver det bare 10 min senere så kan det tage en krig.

Ofte får vi mad ved 18 tiden da jeg arb og lige skal nå hjem og lave det

Og har prøvet at han så fik et lille bad bagefter og vi så læste en bog og så blev han puttet stille og roligt men niks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

Misscbn

aarhusmor skriver:

ja men efter 20 min læsning, slukker du lyset og svarer ikke på spørgsmål eller nogen ting. Sidder der bare.

Fortæl at nu er det sovetid.

Jeg har en dreng der aldrig ville sove og han sov ikke igennem før han var 2,5 år. Derfor har jeg lært ham at når lyset er slukket, så er der ikke mere kontakt (bortset fra at holde i hånd)

Og springer i sovetiden om eftermiddagen over, så er han måske trættere om aftenen

jamen det er osse prøvet, snakker aldrig til ham efter jeg har puttet ham og har ingen øjenkontakt

men det tager alligevel lang tid

har virkelig forsøgt alt syns jeg 

Anmeld

21. februar 2014

Misscbn

AnthonsMor skriver:

Ja, det er jo fordi han mangler søvnen om natten.. Hvor meget tidligere har du prøvet? Det kan være han allerede skal lægges 18.30

der er han helt frisk og i hopla og vi spiser mad 17.30-18 ca da jeg lige skal hjem fra job osv og lave det og derefter starter putte ritual og gør meget ud af at forklare hvad vi nu skal som at børste tænder, ren ble og alt det

Anmeld

21. februar 2014

aarhusmor

blankholm skriver:

jamen det er osse prøvet, snakker aldrig til ham efter jeg har puttet ham og har ingen øjenkontakt

men det tager alligevel lang tid

har virkelig forsøgt alt syns jeg 

Ja men kan ikke se at du har sprunget middagsluren over. Han er jo ikke så lille mere

og lav den samme rutine hver aften. Selvom du har prøvet, så bliv ved.

Anmeld

21. februar 2014

2721

blankholm skriver:

Ofte får vi mad ved 18 tiden da jeg arb og lige skal nå hjem og lave det

Og har prøvet at han så fik et lille bad bagefter og vi så læste en bog og så blev han puttet stille og roligt men niks

Jeg mente hvor mange dage prøvede du i træk at putte ham tidliger?

Anmeld

21. februar 2014

Misscbn

aarhusmor skriver:

Ja men kan ikke se at du har sprunget middagsluren over. Han er jo ikke så lille mere

og lav den samme rutine hver aften. Selvom du har prøvet, så bliv ved.

vi har altid haft meget faste rutiner da jeg går meget op i at han har rutiner

Men jaa i weekender får jeg han kun til at sove til middag hvis han har været meget tidligt oppe ellers vil han ikke.

Jeg tænker at forsøge at få skåret ned i hans lur til at starte med netop fordi han er så tidligt oppe så tænker en times tid om eftermiddagen må være fint

Anmeld

21. februar 2014

Misscbn

2721 skriver:

Jeg mente hvor mange dage prøvede du i træk at putte ham tidliger?

prøver de forskellige metoder over længere perioder også selvom det er weekend holder jeg fast da det i det hele taget har stået på i flere mdr så har ville gøre alt

men tænker at skære lur ned til en time så han stadig får lidt men så han har mulighed for at være træt senere om aften

Anmeld

21. februar 2014

AnthonsMor

blankholm skriver:

der er han helt frisk og i hopla og vi spiser mad 17.30-18 ca da jeg lige skal hjem fra job osv og lave det og derefter starter putte ritual og gør meget ud af at forklare hvad vi nu skal som at børste tænder, ren ble og alt det

Er det noget nyt at han er så svær at få til ro?

Anmeld

25. februar 2014

Misscbn

AnthonsMor skriver:

Er det noget nyt at han er så svær at få til ro?

Det har stået på i nogle mdr :-(

meeeen har bedt dp om at han kun får halvanden time og det virker de sidste to dage har han sovet inden kl 20

Anmeld

25. februar 2014

Sitrani

blankholm skriver:

Hej mødre/fædre

Jeg har brug for et godt råd omkring min søn på 2 år og 4 mdr, omkring hans søvn

jeg bruger hver dag 1-2 timer på at putte ham han bliver lagt omkring halv 8 da vi skal op kl 6 og den bliver ofte 21-21.30 ca før han sover 

Så han er meget svær at vække om morgenen desværre.

Men jeg tænkte på at bede dp moren om at skære hans lur ned til 1-1½ times lur??

Andre der har nogle gode råd og erfaringer??            

Hej.. Sådan har min datter også været i snart 3 mdr og hun er 2,8 år Præcis det samme, falder i søvn ved 21-21.30 tiden, men står så op af sig selv 6.30-7 hver morgen... Vi lægger hende kl. 20 og alligevel falder hun i søvn KL. 21 tidligst.... Og hvis vi går ind i stuen, så kommer hun rendende op til 20 gange, eller mere... Det er SÅ frustrerende...

Jeg vil ikke råde dig til at skære i hans lur, da jeg er imod at fjerne noget fra børns søvn. Og jeg er overbevist om, at problemet ligger om aftenen, hvis det er om aftenen han\hun ikke vil sove.. Jeg tænker at det er en normalt periode i den alder "hvorfor skal jeg sove når I ikke skal?!" De prøver grænser osv. Og jeg tror det vender når de starter børnehave og måske afkorter eller helt afslutter middagsluren Vi må blot holde ud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.