søvn til dreng på 2,4 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
24 svar
8 synes godt om
21. februar 2014

Misscbn

Hej mødre/fædre

Jeg har brug for et godt råd omkring min søn på 2 år og 4 mdr, omkring hans søvn

jeg bruger hver dag 1-2 timer på at putte ham han bliver lagt omkring halv 8 da vi skal op kl 6 og den bliver ofte 21-21.30 ca før han sover 

Så han er meget svær at vække om morgenen desværre.

Men jeg tænkte på at bede dp moren om at skære hans lur ned til 1-1½ times lur??

Andre der har nogle gode råd og erfaringer??            

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

AnthonsMor

blankholm skriver:

Hej mødre/fædre

Jeg har brug for et godt råd omkring min søn på 2 år og 4 mdr, omkring hans søvn

jeg bruger hver dag 1-2 timer på at putte ham han bliver lagt omkring halv 8 da vi skal op kl 6 og den bliver ofte 21-21.30 ca før han sover 

Så han er meget svær at vække om morgenen desværre.

Men jeg tænkte på at bede dp moren om at skære hans lur ned til 1-1½ times lur??

Andre der har nogle gode råd og erfaringer??            

Prøv at lægge ham ½ time før..

Det er noget med at man skal ramme deres "søvnlommer" eller hvad det hedder, men det er et spænd der er hvor de er til at falde i søvn, og hvis ikke man rammer det kan det tage laaaaaaaaaang tid før de sover..

Synes ikke man skal skære i en lur, for de sover KUN fordi de har brug for det

Anmeld

21. februar 2014

2721

Hej
Har du overvejet at prøve og putte ham tidligere?

Måske han faktisk er overtræt?

Anmeld

21. februar 2014

aarhusmor

Jeg synes 19:30 er lidt for sent og tænker om I kunne sætte den til kl. 19 i stedet og så kunne I måske overveje at begynde at springe eftermiddagsluren over?

Dernæst ved jeg ikke hvordan jeres godnat rutine er, men sørg for at alt ligger fast og stabilt. Som fx. Tandbørstning kl. 18:55, ble på, 1 godnathistorie, sluk lyset, sid ved siden af og hold i hånd, men ikke mere snak.

Anmeld

21. februar 2014

Misscbn

AnthonsMor skriver:

Prøv at lægge ham ½ time før..

Det er noget med at man skal ramme deres "søvnlommer" eller hvad det hedder, men det er et spænd der er hvor de er til at falde i søvn, og hvis ikke man rammer det kan det tage laaaaaaaaaang tid før de sover..

Synes ikke man skal skære i en lur, for de sover KUN fordi de har brug for det

har prøvet at putte tidligere og intet hjælper, jeg har læst historie, sunget og alt hvad man nu kan gøre og intet hjælper  

Han kan snilt tage 3 timer i dp til lur

Anmeld

21. februar 2014

Misscbn

2721 skriver:

Hej
Har du overvejet at prøve og putte ham tidligere?

Måske han faktisk er overtræt?

har prøvet at putte tidligere og intet hjælper, jeg har læst historie, sunget og alt hvad man nu kan gøre og intet hjælper  

Anmeld

21. februar 2014

Misscbn

aarhusmor skriver:

Jeg synes 19:30 er lidt for sent og tænker om I kunne sætte den til kl. 19 i stedet og så kunne I måske overveje at begynde at springe eftermiddagsluren over?

Dernæst ved jeg ikke hvordan jeres godnat rutine er, men sørg for at alt ligger fast og stabilt. Som fx. Tandbørstning kl. 18:55, ble på, 1 godnathistorie, sluk lyset, sid ved siden af og hold i hånd, men ikke mere snak.

Anmeld

21. februar 2014

2721

blankholm skriver:

Hmm hvor længe prøver du af gangen?

Jeg tænker da du prøvede at putte tidligere hvor mange dage/ uger prøvede du?

Herhjemme kommer min dreng på 3 år og 7 mdr i seng kl 18. Vi har også altid bøvlet med søvnen, bliver det bare 10 min senere så kan det tage en krig.

Anmeld

21. februar 2014

AnthonsMor

blankholm skriver:

Ja, det er jo fordi han mangler søvnen om natten.. Hvor meget tidligere har du prøvet? Det kan være han allerede skal lægges 18.30

Anmeld

21. februar 2014

aarhusmor

ja men efter 20 min læsning, slukker du lyset og svarer ikke på spørgsmål eller nogen ting. Sidder der bare.

Fortæl at nu er det sovetid.

Jeg har en dreng der aldrig ville sove og han sov ikke igennem før han var 2,5 år. Derfor har jeg lært ham at når lyset er slukket, så er der ikke mere kontakt (bortset fra at holde i hånd)

Og springer i sovetiden om eftermiddagen over, så er han måske trættere om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.