At købe hus som studerende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

JH12

Vi har lige købt hus. Kæresten har job og jeg er på elevløn og har ekstra job ved siden af..
Vi har et barn, ny bil. Rådighedsløb på 12.000 . Vi lånte godt 1,1.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Sagen er den, at min kæreste og jeg godt gad at købe hus, fordi vi pt sidder i en lejebolig, hvor vi giver 7200 kr plus forbrug.

Vi har knap 27000 kr udbetalt om måneden!
Vi har regnet lidt på det og kan se, at vores økonomi vil se ud, som den gjorde før manden fik arbejde. Altså et rådighedsbeløb på ca 7500 kr. Det er til 2 voksne og 2 børn.

Er det på nogen måde realistisk at låne penge til et hus? Kan man tage et afdragsfrit lån med henblik på at påbegynde afdrag, når jeg er færdig med studie?

Hvad er jeres erfaringer?

Hej :-) 

Vi har et rådighedsbeløb på 14.000,- vi købte hus i september til 750.000,- vi måtte låne 1,5 ;-) 

Vi skulle have et rådighedsbeløb på 12.000 for at låne 1,5 men vi lånte som sagt kun 750.000 plus alt det løse osv, så lånet hedder i alt 800.000? Et eller andet ;-)) 

Jeg tror desværre ikke i kan købe et hus for det rådighedsbeløb i har, desværre.... Kunne i evt kigge efter hus til leje, eller finde noget andet billigere? Så sparede i da lidt penge... ;-) 

For det er bestemt ikke billigere at bo i hus, der skal betales en hel masse, især i starten, plus bankerne gerne ser at man har en startkapital selv. ;-) 

vi er 2 voksne og 1 barn, (en mere på vej) - ;-)

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

Mor11 skriver:

1.800.000!!!!!  Vi har 20.000 udbetalt og kan ikk låne meget mere end 1000.000   Vildt nok.

hvorfor tror du det er umuligt for ts når de har 6000 mere udbetalt end i har? 

Fordi at de har 2 børn, så skal man ha et meget større rådighedsbeløb

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

Mor11 skriver:

1.800.000!!!!!  Vi har 20.000 udbetalt og kan ikk låne meget mere end 1000.000   Vildt nok.

Snakkede også med rn nabo.den anden dag som er bankrådgiver, og sagde at vs kostede 3500, så sagde han er med et rådighedbeløb på 3500 mere om måneden ville man kunne låne 700.000 mere

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

1.800.000!!!!!  Vi hr0.00 udbetalt og kan ikk låne meget mere end 1000.000   Vildt nok.

Så hvis de har et vs barn og bh barn er det allerede 1.000.000 mindre de kan låne hvis man kun tæller udgifter til institution  Tror også det gjorde en Del at min kæreste havde 1 år tilbahr af uddannelse og havde job efter

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

EnSødMor skriver:

Hej :-) 

Vi har et rådighedsbeløb på 14.000,- vi købte hus i september til 750.000,- vi måtte låne 1,5 ;-) 

Vi skulle have et rådighedsbeløb på 12.000 for at låne 1,5 men vi lånte som sagt kun 750.000 plus alt det løse osv, så lånet hedder i alt 800.000? Et eller andet ;-)) 

Jeg tror desværre ikke i kan købe et hus for det rådighedsbeløb i har, desværre.... Kunne i evt kigge efter hus til leje, eller finde noget andet billigere? Så sparede i da lidt penge... ;-) 

For det er bestemt ikke billigere at bo i hus, der skal betales en hel masse, især i starten, plus bankerne gerne ser at man har en startkapital selv. ;-) 

vi er 2 voksne og 1 barn, (en mere på vej) - ;-)

Vi har været i banken som var overraskende positive

Anmeld

22. februar 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Sagen er den, at min kæreste og jeg godt gad at købe hus, fordi vi pt sidder i en lejebolig, hvor vi giver 7200 kr plus forbrug.

Vi har knap 27000 kr udbetalt om måneden!
Vi har regnet lidt på det og kan se, at vores økonomi vil se ud, som den gjorde før manden fik arbejde. Altså et rådighedsbeløb på ca 7500 kr. Det er til 2 voksne og 2 børn.

Er det på nogen måde realistisk at låne penge til et hus? Kan man tage et afdragsfrit lån med henblik på at påbegynde afdrag, når jeg er færdig med studie?

Hvad er jeres erfaringer?

Vi købte vores første hus da vi begge var 21, kæresten havde udbetalt 14.000 og jeg var på S.U. 

Vi købte dog kun et lille begynderhus til 1.3 mil. Og vi kunne sagtens få det til at løbe rundt, vi havde kun 1 barn.. 

Nu arbejder jeg kun 28 timer og vi har tilsammen udbetalt omkring de 30.000 og nu sidder vi et hus til 1.8 mil . Stadig kun med 1 barn, men det kan vi sagtens.. 

Snak med jeres bank om mulighederne :-) 

Anmeld

22. februar 2014

Drømmen <3

Mig og kæresten har lige købt 2 lejligheder til 1,6. Han studere og jeg er lige færdiguddannet.. det kommet meget an på hvilken bank du spørger og hvem du taler med.. Danske bank ville ikke engang snakke med os om det. Men det kan godt lade sig gøre... ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.