Anonym skriver:
Sagen er den, at min kæreste og jeg godt gad at købe hus, fordi vi pt sidder i en lejebolig, hvor vi giver 7200 kr plus forbrug.
Vi har knap 27000 kr udbetalt om måneden!
Vi har regnet lidt på det og kan se, at vores økonomi vil se ud, som den gjorde før manden fik arbejde. Altså et rådighedsbeløb på ca 7500 kr. Det er til 2 voksne og 2 børn.
Er det på nogen måde realistisk at låne penge til et hus? Kan man tage et afdragsfrit lån med henblik på at påbegynde afdrag, når jeg er færdig med studie?
Hvad er jeres erfaringer?
Hej :-)
Vi har et rådighedsbeløb på 14.000,- vi købte hus i september til 750.000,- vi måtte låne 1,5 ;-)
Vi skulle have et rådighedsbeløb på 12.000 for at låne 1,5 men vi lånte som sagt kun 750.000 plus alt det løse osv, så lånet hedder i alt 800.000? Et eller andet ;-))
Jeg tror desværre ikke i kan købe et hus for det rådighedsbeløb i har, desværre.... Kunne i evt kigge efter hus til leje, eller finde noget andet billigere? Så sparede i da lidt penge... ;-)
For det er bestemt ikke billigere at bo i hus, der skal betales en hel masse, især i starten, plus bankerne gerne ser at man har en startkapital selv. ;-)
vi er 2 voksne og 1 barn, (en mere på vej) - ;-)
Anmeld