Er jeres køkken hyggeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

kender det! Vores er også sært indrettet. Der kunne være det fedeste køkken med en masse bordplads og skabe, for rummet er egentlig okay stort. Men nej. De har kun lavet køkken i halvdelen af rummet fordi de synes det er smart med spisekrog i køkkenet...... Det synes jeg så ikke. Jeg vil SÅ meget hellere have opbevaring og skabsplads! 

Jeg synes for mange skabe hvor alt er gemt væk også kan være upersonligt. 

Vi har fjernet nogle skabe så vores pander og sådan hænger på væggen. På en anden væg har vi kopper hængende samt få diverse køkkenting. Vi har to kartell Easy Lamper (en gul og en grøn) hængende. Det giver lidt hygge med farve. 

Vi har også en spisekrog. Vores plan er at der skal en masse billeder op på væggen ved spisekrogen. Helst billeder af vores rejser/oplevelser så kan man nogle gange sidde og mindes om de dejlige dage og tale om dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Jeg synes for mange skabe hvor alt er gemt væk også kan være upersonligt. 

Vi har fjernet nogle skabe så vores pander og sådan hænger på væggen. På en anden væg har vi kopper hængende samt få diverse køkkenting. Vi har to kartell Easy Lamper (en gul og en grøn) hængende. Det giver lidt hygge med farve. 

Vi har også en spisekrog. Vores plan er at der skal en masse billeder op på væggen ved spisekrogen. Helst billeder af vores rejser/oplevelser så kan man nogle gange sidde og mindes om de dejlige dage og tale om dem 

Helt sikkert, men når man bor småt og er i totalt underskud af opbevaring (ikke kun af køkkenudstyr) så er skabe bare guld værd  

Har tænkt at jeg i hvertfald skal have en tallerkenrække til kogebøger. Og nok også en stor wallsticker med noget tekst. Men hvilke farver tingene skal have, og hvad farve jeg vil komme på væggen er jeg helt lost omkring. Kan slet ikk se for mig at NOGEN farve vile give mening sammen med det køkken jeg har mig. 

Anmeld

19. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Helt sikkert, men når man bor småt og er i totalt underskud af opbevaring (ikke kun af køkkenudstyr) så er skabe bare guld værd  

Har tænkt at jeg i hvertfald skal have en tallerkenrække til kogebøger. Og nok også en stor wallsticker med noget tekst. Men hvilke farver tingene skal have, og hvad farve jeg vil komme på væggen er jeg helt lost omkring. Kan slet ikk se for mig at NOGEN farve vile give mening sammen med det køkken jeg har mig. 

Det giver også bare hygge med en tallerkenrække. den kunne jo være i en frisk farve

Måske du kan starte ud i småt. Du er jo godt kørende med tallerkenrække. derudover kan du få nye knopper/greb. Skabene ser bare 10 gange flottere ud mef nogen fibe knopper/greb 

Hvis der er plads til det kunne du få de der hylder fra Ikea:  http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20126065/ til krydderier eller noget helt andet 

Anmeld

19. februar 2014

Muhmi

Ja, jeg synes at vores er utrolig hyggeligt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Det giver også bare hygge med en tallerkenrække. den kunne jo være i en frisk farve

Måske du kan starte ud i småt. Du er jo godt kørende med tallerkenrække. derudover kan du få nye knopper/greb. Skabene ser bare 10 gange flottere ud mef nogen fibe knopper/greb 

Hvis der er plads til det kunne du få de der hylder fra Ikea:  http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20126065/ til krydderier eller noget helt andet 

Det er denne type låger+greb (det er ikke mit køkken) så som du kan se er grebene fæstnet på 2 punkter, så jeg er sgu også begrænset dér 

Iiiiih 

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Muhmi skriver:

Ja, jeg synes at vores er utrolig hyggeligt

Eeeeij, der er altså også bare noget skønt over sådan en træbordplade  Det giver lækker Varme og stemning på en eller anden måde. Kan også godt lide hjørnet med krukkerne! Men igen, jeg har nærmest kun det bordplads som du har fra kogeplader og hen til vasken  Så nips på bordet er bare no go hvis jeg ikke skal flytte det konstant 

Anmeld

19. februar 2014

serinasmor

Mor11 skriver:

Det er denne type låger+greb (det er ikke mit køkken) så som du kan se er grebene fæstnet på 2 punkter, så jeg er sgu også begrænset dér 

Iiiiih 

sådan er vores låger og greb (og faktisk også bordpladen) .... mon boligforeningerne har fået et godt tilbud

hmmm hvad kan hygge i et køkken ...

MAD

krydderurter på bordet

Frugt og grøntsager i skåle

olier/ediker stående fremme

et maleri på væggen / noget grafik med mad/ sjove fliser

fine lamper

håndklæder og viskestykker i gode farver

det kommer jo også lidt an på om det du egentligt ønsker dig er et landkøkken .. i så fald pil låger og beslag af for oven/neden og sæt evt forhæng op i stedet

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
serinasmor skriver:

sådan er vores låger og greb (og faktisk også bordpladen) .... mon boligforeningerne har fået et godt tilbud

hmmm hvad kan hygge i et køkken ...

MAD

krydderurter på bordet

Frugt og grøntsager i skåle

olier/ediker stående fremme

et maleri på væggen / noget grafik med mad/ sjove fliser

fine lamper

håndklæder og viskestykker i gode farver

det kommer jo også lidt an på om det du egentligt ønsker dig er et landkøkken .. i så fald pil låger og beslag af for oven/neden og sæt evt forhæng op i stedet

De har helt sikkert fået et superfedt tilbud ;-P hehe. Arbejder for en boligforening og 90% af de nyere køkkener ser sådan ud.! 

Har faktisk plads til en lille hylde over bordet, der kunne jeg jo godt have sådan en billedhylde med olier og lidt nips.  Så tager det ikke plads på mit sparsomme køkkenbord 

Anmeld

20. februar 2014

An&Jo

Jeg ville have svaret igår, men orkede ikke lige at tage billeder af vores køkken..

Men ja jeg synes faktisk jeg har fået lavet et ret hyggeligt køkken herhjemme..

For mig kommer det an på de små ting, at have olier og krydderier til at stå fremme og pynte, samtidig med at det er ret praktisk når der skal laves mad at det er lige i nærheden af hvor man skal bruge dem.. og så at bringe lidt farver og liv ind..

Anmeld

20. februar 2014

_-Kathrine-_

Synes vores er både funktionelt og hyggeligt
Vores hus er iøvrigt til salg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.