Dufter dit barn, på en bestemt måde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ka du genkende dit barns duft, i blinde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.715 visninger
37 svar
6 synes godt om
16. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja som overskriften siger, dufter dit barn på en bestemt måde? Og nu tænker jeg på, om du feks ville ku genkende dit eget barns duft i en blindtest osv. 

Tænker udfra den terori om, at næsten alle mødre ville ku genkende sit eget barns duft!

I mit eget tilfælde ka jeg næsten komme lidt i tvivl om, om jeg ville ku genkende thea's duft. Jeg føler næsten ik at hun har sin helt egen rigtig duft, og har altid syntes at det var lidt " sært "

Alberte derimod har sin helt, helt egen alberte duft.

Også er det jeg bare ka komme til at tænke på om det ka ha noget at gøre med, at da jeg fødte thea gik der 12-13 timer fra hun var blevet født, til jeg fik lov til at se/ holde hende. Alberte fik jeg op på brystet med det samme, og ku ligge og " snuse" til hende osv fra start af.

Håber spørgsmålet gir mening! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

Elbæk

Jeg ville 100% kunne genkende min søns duft i en blindtest. Jeg kan endda dufte om han har haft kontakt med et tæppe eller en bestemt pude, for det dufter så dejligt af ham .

Så ja, han han sin helt egen fantastiske duft. 

Anmeld

16. februar 2014

Kløver

Eh det ved jeg ikke, har ikke sniffet andres børn lm de dufter specielt anderledes end mine. Men mine dufter forskelligt men om jeg ud fra ren duft kunne dufte og huske hvem som er hvem ved jeg ikke, har jeg ikke prøvet

Anmeld

17. februar 2014

StineW79

Elbæk skriver:

Jeg ville 100% kunne genkende min søns duft i en blindtest. Jeg kan endda dufte om han har haft kontakt med et tæppe eller en bestemt pude, for det dufter så dejligt af ham .

Så ja, han han sin helt egen fantastiske duft. 

Det lyder dejligt! Vh stine

Anmeld

17. februar 2014

StineW79

Maja84 skriver:

Eh det ved jeg ikke, har ikke sniffet andres børn lm de dufter specielt anderledes end mine. Men mine dufter forskelligt men om jeg ud fra ren duft kunne dufte og huske hvem som er hvem ved jeg ikke, har jeg ikke prøvet

Så engang et experimenter omkring det at ku genkende sit barns duft. 15 tumlinger fik hvide t-shirts på i x antal timer. Bagefter blev de hængt op på en lang række ( t-shirten) også sku mødrene dufte til dem, og vælge den t-shirt deres barn havde haft på. Tror det var 13 mødre der valgte den rigtige t-shirt. Imponerende syntes jeg. Vh stine

Anmeld

17. februar 2014

2721

Hvor er det sjovt du har lavet lige netop denne debat. Jeg lå nemlig i går aftes og overvejede at lave en debat får at finde ud af om det virkelig var rigtigt at mødre kunne dufte/ lugte deres børn på div ting fx tøj, dyner osv.

Jeg må nemlig ærligt indrømme at jeg aldrig har observeret en unik lugt ved min dreng som jeg har identificeret som HANS lugt

Jeg har da lagt mærke til lugte, men det har været snavset du trænger til et bad efter en lang aktiv dag, eller hvis han fx har været i lidt fortæt kontakt ned hvad end han har spist eller lign

Til tanken omkring at du ikke så Thea de første mange timer kan jeg da nævne at jeg aldrig blev adskildt fra min søn efter fødslen og det længste jeg nogensinde har været bort fra ham har været 12 timer

Jeg synes faktisk jeg normalt lader mig meget påvirke af lugte, så føler mig da en kende sær og mangelfuld, når jeg ikke kan lugte en særlig lugt hos min søn

Anmeld

17. februar 2014

Karina84

Jep, kan ogsaa dufte det i deres dyner tøj osv...

Men jeg tror at det er fordi at de dufter af en blanding af os, altsaa deres mor og far... For jeg kan tydeligt dufte hvis de f.eks. har været hos farfar og farmor. Saa dufter de af deres parfume.. Eller naar de kommer hjem fra DP. Især den lille, hendes DP giver hende masser af kram og mysser, og saa der dufter hun tydeligt af hende 

Anmeld

17. februar 2014

StineW79

2721 skriver:

Hvor er det sjovt du har lavet lige netop denne debat. Jeg lå nemlig i går aftes og overvejede at lave en debat får at finde ud af om det virkelig var rigtigt at mødre kunne dufte/ lugte deres børn på div ting fx tøj, dyner osv.

Jeg må nemlig ærligt indrømme at jeg aldrig har observeret en unik lugt ved min dreng som jeg har identificeret som HANS lugt

Jeg har da lagt mærke til lugte, men det har været snavset du trænger til et bad efter en lang aktiv dag, eller hvis han fx har været i lidt fortæt kontakt ned hvad end han har spist eller lign

Til tanken omkring at du ikke så Thea de første mange timer kan jeg da nævne at jeg aldrig blev adskildt fra min søn efter fødslen og det længste jeg nogensinde har været bort fra ham har været 12 timer

Jeg synes faktisk jeg normalt lader mig meget påvirke af lugte, så føler mig da en kende sær og mangelfuld, når jeg ikke kan lugte en særlig lugt hos min søn

Hé Hé godt det ik kun er mig der er lidt " sær " på det punkt!! 

Det er bare skørt at det kun er med thea syntes jeg. Alberte dufter virklig bare af alberte, mens thea dufter af alle mulige forskellige ting! Vh stine

Anmeld

17. februar 2014

StineW79

Karina84 skriver:

Jep, kan ogsaa dufte det i deres dyner tøj osv...

Men jeg tror at det er fordi at de dufter af en blanding af os, altsaa deres mor og far... For jeg kan tydeligt dufte hvis de f.eks. har været hos farfar og farmor. Saa dufter de af deres parfume.. Eller naar de kommer hjem fra DP. Især den lille, hendes DP giver hende masser af kram og mysser, og saa der dufter hun tydeligt af hende 

Når ungerne er blevet passet dufter thea også altid af dem hun er blevet passet af. Men alberte dufter af en blanding af sig selv, og af de andre.

Thea dufter også mere af feks sommer og solcrem osv, og ude aktiviteter og alt muligt andet, men sådan lige sin helt egen duft, syntes jeg slet ik hun har på samme måde som alberte. Vh stine

Anmeld

17. februar 2014

lineog4

Jeg er ellers sådan en der synes det dufter af forår, ofte kan lugte at nu regner det snart (forår og sommer), kan sige nu dufter det af hjemme osv osv osv.

Men jeg har ingen duft hukommelse for mine børn overhovedet (af hvad jeg ved), jeg har lyd, følelse osv men nogen dufte. Og jeg har ikke været adskilt fra nogen af dem.

Men det kunne da være sjovt at afprøve det, kunne være jeg blev overrasket og jeg rent faktisk uden at tænke over det ved hvordan de lugter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.