nærtagende ?? lidt langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2014

modesty

Jeg er ano da jeg ikke ønsker og blive genkendt lige i denne problemstilling 

Min kæreste og jeg gennem nogen år har prøver og blive gravide og få ønske barnet og er endelig kommet igang med at finde ud af hvad der skal til for vi kan få ønske barnet '

Planen var at det skulle holdes helt hemmelig for familien, men desværre fik min kæreste talt over sig til sin søster  øv øv... men det var så hvad det var 

Sagen er så den at nu har min kærestes søster der har 4 børn (hun er 29 og fik den første da hun var 15) og fik sat klemmer på så hun bar kunne blive gravid kort efter hun fik den sidste, nu snakker om at de vil have et barn mere, fordi hun mener det var moren der pressede hende til at få de klemmer på 

Hun er så nærgående i forhold til hvor langt vi er og hvornår vi skal det ene og det andet, men samtidig skal jeg høre på hendes baby snak omkring hun vil ha en mere og at hun slet ikke kan holde tanken ud om ikke at kunne få nogen lige nu og det er samtidig med at hun ævler løst om at hun så gerne vil hjælpe os og støtte os igennem det - jeg kan bare ikke se støtten i at hun ævler løs om at hun vil have et barn mere 

Søsteren er sådan en fyren bare skal kigge på og så er der "kage i ovnen" 

Jeg sidder med sådan en følelse af at hun træder på mig og hendes bror ved den opførsel omkringhun vil have flere børn, hun har længe vist at vi gerne ville have børn og hvor svært det var for os og hvor ondt det gør at vi ikke bar sådan kan få ønske barnet  Jeg har sådan på, på fornemmelsen at når vi endelig blive gravide går der 1-2 måneder så kommer hun og siger hun også er det, og ved bare det vil tage så meget af glæden for os ved det, for det er vores første barn 

Er jeg helt galt på på den ved at føle hun træser på vores følelser ?? og hvad skal jeg stille op med den her følelse ??  

Man ER bare nærtagende når man kæmper for at blive gravid og det ikke lykkes. Det er helt naturligt, og det skal man også have lov til (hilsen mor til IVF-barn). Det er VILDT irriterende med folk der bare spytter børn ud på samlebånd, og snakker om hvor nemt de har ved det og ih og åh.

Men samtidig så synes jeg ikke at man kan tillade sig at begrænse folk i deres snak om egne børn. Og det er da fint at hun snakker om at hun gerne vil støtte jer. Jeg tror ærligt talt slet ikke at hun tænker over at det sårer dig. Jeg havde en veninde der var på samme måde, og vi havde det stramt i den periode, men efterfølgende kan jeg jo godt se at hun bare gjorde det for at støtte mig.

Jeg nægter altså at tro at hun vil have endnu et barn bare for at genere jer, eller fordi det lige er en grille hun har fundet på fordi I også vil have én.

Og jeg har personligt aldrig kunnet forstå den dér med folk der bliver sårede over at andre i familien får børn på samme tidspunkt. Altså, hvorfor skal der ikke være plads til to babyer? Jeres lykke ligger vel i at I får et barn, ikke at folk overøser jer med opmærksomhed? Jeg forstår det virkelig ikke... Jeg har en fætter der er en uge ældre end mig, og det er jeg da vildt glad for.

Er din frygt måske i virkeligheden mest at hun bliver gravid før dig?

Så JA, du er nærtagende - men det er også okay. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg tror, at netop fordi det er så ømt et emne for dig, så tænker du at din svigerinde er ude på at træde jer over fødderne

Måske har din kærestes graviditetssnak blusset op for hendes eget ønske om at få et mere? Hun siger jo også, at hun rigtig gerne vil støtte jer i det hele, så hendes intentioner er gode, og hun ved nok godt at det er et svært emne for jer. Men hun ved nok ikke hvordan i bedst vil støttes? Det ved kun i, og jeg synes i skal fortælle hende det. 

Kan godt forstå i er kede af at det er så svært for jer at blive gravide, men det må også være svært at være den gravide ved siden af jer, som ved hvor kede af i er over det

Kan godt følge dig i det du siger med at være den gravide ved siden af, men synes ikke vi har været andet et støttende og været en del af begge gravilteter, jeg har været en stor del af det, kørt hende frem og tilbage, hentet det ende og det andet til hende da hun var på sygehuset med de små, jeg har passet dem når der har været brug for det, selv fra de ikke være meget mere end et par måneder fordi hun havde brug for det.

Self er jeg ikke ude på at sige hun IKKE må får børn, det er jo slet ikke det, men føler bare, ja kan ikke rigtig sætte od på det, for bliver ked af det  men ved at det ville gøre det nemmere hvis hun stoppede hendes baby snak, men ved også det ville jeg ALDRIG kunne finde på at sige til hende, for lige meget hvordan det bliver sagt vil det blive lavet om til at jeg siger hun IKKE skal/må få flere børn

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Man ER bare nærtagende når man kæmper for at blive gravid og det ikke lykkes. Det er helt naturligt, og det skal man også have lov til (hilsen mor til IVF-barn). Det er VILDT irriterende med folk der bare spytter børn ud på samlebånd, og snakker om hvor nemt de har ved det og ih og åh.

Men samtidig så synes jeg ikke at man kan tillade sig at begrænse folk i deres snak om egne børn. Og det er da fint at hun snakker om at hun gerne vil støtte jer. Jeg tror ærligt talt slet ikke at hun tænker over at det sårer dig. Jeg havde en veninde der var på samme måde, og vi havde det stramt i den periode, men efterfølgende kan jeg jo godt se at hun bare gjorde det for at støtte mig.

Jeg nægter altså at tro at hun vil have endnu et barn bare for at genere jer, eller fordi det lige er en grille hun har fundet på fordi I også vil have én.

Og jeg har personligt aldrig kunnet forstå den dér med folk der bliver sårede over at andre i familien får børn på samme tidspunkt. Altså, hvorfor skal der ikke være plads til to babyer? Jeres lykke ligger vel i at I får et barn, ikke at folk overøser jer med opmærksomhed? Jeg forstår det virkelig ikke... Jeg har en fætter der er en uge ældre end mig, og det er jeg da vildt glad for.

Så JA, du er nærtagende - men jeg forstår det godt. 

Kan nemt følge din tanke gang

Jeg ved heller ikke om det er fordi jeg tror hun vil have en mere fordi vi prøver, finder det bare utrolig mærkeligt at hun pludselig bum 2 dage efter min kæreste havde talt over sig så vil hun også have en mere

Men hun må da gerne får børn, men ved bare ikke hvordan jeg skal håndtere det

Anmeld

15. februar 2014

Jupiter

Jeg vil vende bøtten om, og måske være lidt firkantet:

TÆNK KUN PÅ JER SELV!

Forstået på den måde, at du skal bruge din energi på jeres projekt, og ikke på din svigerinde og hendes projekt.

Det er super nemt at sige nu, men jeg vil alligevel lige slå et stort slag for at du altså kommer til at føle anderledes når først det lykkes for jer og du FÅR ønske-babyen.

Så er du ligeglad med hvornår og hvor mange din svigerinde får, for DIT barn er VERDENS DEJLIGSTE i DINE øjne 

Mht. hvordan familien behandler børnene, så vil det blive jeres opgave at overøse jeres barn med kærlighed og give det en tryg ramme - og hvis ikke familien kan "leve op til det" og være med til det, så må i skære igennem og sige fra - såre simpelt!

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg vil vende bøtten om, og måske være lidt firkantet:

TÆNK KUN PÅ JER SELV!

Forstået på den måde, at du skal bruge din energi på jeres projekt, og ikke på din svigerinde og hendes projekt.

Det er super nemt at sige nu, men jeg vil alligevel lige slå et stort slag for at du altså kommer til at føle anderledes når først det lykkes for jer og du FÅR ønske-babyen.

Så er du ligeglad med hvornår og hvor mange din svigerinde får, for DIT barn er VERDENS DEJLIGSTE i DINE øjne 

Mht. hvordan familien behandler børnene, så vil det blive jeres opgave at overøse jeres barn med kærlighed og give det en tryg ramme - og hvis ikke familien kan "leve op til det" og være med til det, så må i skære igennem og sige fra - såre simpelt!

Ville osse gerne at jeg bare kun kunne tænke på os selv, synes bare det er meget svært når vi har hende som snakker om det hele tiden, om at hun har hun tid ved lægen, og det bliver så dejligt at der kommer en mere og ja det værste som kommer hver gang der bliver snakket om børn "bliver jo gravid bare man kigger på mig" 

Men tror bare jeg vil prøve at kun bruge mine tanker og energi på vores eget projekt

Anmeld

15. februar 2014

ano14316

Jeg tror altså ikke der er nogen der får børn for at chikanere andre... Det ville da være et ualmindeligt sært grundlag, jeg går udfra at folk får børn fordi de har lyst (hvertfald de planlagte??)

Hele verdenen kan altså ikke tage hensyn til at nogen har nemt og andre svært ved at få børn, sådan er det bare..

Jeg kan godt forstå at det kan være rigtig svært når de nære omkring en bliver gravide og man selv har problemer, men derfra til at blive sur, og skyde folk det værste i skoene for deres handlinger, overvejelser m.m. det synes jeg er for meget...

Anmeld

15. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Ville osse gerne at jeg bare kun kunne tænke på os selv, synes bare det er meget svært når vi har hende som snakker om det hele tiden, om at hun har hun tid ved lægen, og det bliver så dejligt at der kommer en mere og ja det værste som kommer hver gang der bliver snakket om børn "bliver jo gravid bare man kigger på mig" 

Men tror bare jeg vil prøve at kun bruge mine tanker og energi på vores eget projekt

Jeg kan godt forstå det er øv hvis hun reklamere med hvor nemt det går hende kontra vor svært det er for jer, men synes du skal sige til hende, at du godt ved det ikke er for at ramme dig, men den svier når hun siger det, for du ønsker så meget en baby og det er så svært...

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg tror altså ikke der er nogen der får børn for at chikanere andre... Det ville da være et ualmindeligt sært grundlag, jeg går udfra at folk får børn fordi de har lyst (hvertfald de planlagte??)

Hele verdenen kan altså ikke tage hensyn til at nogen har nemt og andre svært ved at få børn, sådan er det bare..

Jeg kan godt forstå at det kan være rigtig svært når de nære omkring en bliver gravide og man selv har problemer, men derfra til at blive sur, og skyde folk det værste i skoene for deres handlinger, overvejelser m.m. det synes jeg er for meget...

Tror nu heller ikke det er for at genre, men synes bar det er underligt 

Ville godt at jeg bare kunne sige noget til hende men det er umuligt, for hun forstår det på sin egen måde, og bang så er jeg en kælling og jeg ved ikke hvad - har prøvet det før, dog bar omkring nogen andre ting 

Anmeld

15. februar 2014

Lilotte87

Undersøgelser har konkluderet at det at være barnløs og i behandling påvirker sindet på samme måde som at være i behandling for kræft.

Det kan være næsten umuligt at sætte sig ind i hvis man ikke selv har prøvet det, så du kan ikke forvente at din svigerinde forstår. Er dog sikker på at hun ikke planlægger graviditet for at genere jer. Men derfor kan andres graviditeter være virkelig hårde. 

Held og lykke 

Charlotte 

Anmeld

15. februar 2014

Newsence

LinLin skriver:

Det var da synd for din søster....

Måske men nu har hun fået opmærksomhed 5 gange så syntes måske det er ok at jeg fik lidt mere opmærksomhed. Hun blev jo ikke glemt og fik da stadig " pakken" jeg fik bare lidt mere. Og min søster syntes det var helt ok og var selv med til at gøre det for hun fik jo ikke mindre end hun har gjort ved nr. 3 og 4 men første barn er bare noget andet og dengang fil hun alt opmærksomheden da det var første barnebarn også. Min datter er barnebarn nr. 19

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.