Hvad er taksten for børnepasning ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2009

Mca<3

Saped90 skriver:

Mindstelønnen for folk under 18 er 48 eller 49 kr.  Så hvis man giver hende 100 kr pr. gang, så har hun faktisk fået løn for 2 timer og bonus er jo så at der ikke bliver trukket noget fra de penge.. Hun kan putte dem direkte i lommen..

Min datter på 16 får 80 i timen i fakta

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

Mca<3

Anja skriver:

Hvad skal en pige på 13 år have i timen for at passe børn om eftermiddagen ?

Det er to børn og de skal hentes i dp og passes ca en time.

Hvor meget giver I ?

Lige et side spring ,, Er en pige på 13 gammel nok til det ansvar ???  Jeg syntes ikke ...  Så skal hun i hver tilfælde være meget moden

Anmeld

4. august 2009

MetteT

Tanja.. skriver:

Min datter på 16 får 80 i timen i fakta

Hold da kæft, der er sket noget mens jeg har været på barsel..
Mener kun de fik ca 65 da jeg gik af... Og det er altså kun et år siden.. Men lækkert hvis der er så stor lønstigning på et år..
Håber også det gælder for mig når jeg kommer tilbage...

Sikker på at det ikke er incl tillæg?

Knus Mette

Anmeld

4. august 2009

MetteT

Tanja.. skriver:

Lige et side spring ,, Er en pige på 13 gammel nok til det ansvar ???  Jeg syntes ikke ...  Så skal hun i hver tilfælde være meget moden

Puha.. Tror heller ikke jeg ville lade en 13 årig passe 2 børn på 1 og 2 år..
Men der er jo forskel på 13 årige..

Knus Mette

Anmeld

4. august 2009

mariamiss6

Anja skriver:

Hun skal hente to børn (1 og 2 år) i dagpleje. Hun skal så først hjem til os, hente tvillingevognen og så gå ud til dp. Når hun kommer hjem med dem går der ½ -1 time før jeg kommer hjem. Der er altså tale om 1½- 2 timer alt i alt.

Jeg havde selv tænkt omkring 100 kr per gang.

Jeg ved ikke hvad børn under 15 år får i timen, men ved at de unge min mand har ansat som er 15 - 17 år får 55 kr i timen.

nåh okay, men så synes jeg også 100 pr. gang er fair nok....

Anmeld

4. august 2009

mariamiss6

MetteT skriver:

Puha.. Tror heller ikke jeg ville lade en 13 årig passe 2 børn på 1 og 2 år..
Men der er jo forskel på 13 årige..

Knus Mette

der er som sagt stor forskel på 13-årige.... og der er også stor forskel på hvordan man er som 13 årig idag og hvordan vi selv var... da vi var 13 var vi jo stadig børn, med tossede ideer, og vi legede stadig børnelege, men det gør 13 årige ikke idag. idag er 13 årige piger, små bitte damer (de fleste i hvert fald), og de tvinger sig selv til at være mere modne, så jeg tror godt at mange 13 årige kan passe i hvert fald 1 lille barn af gangen...

og man må jo gå ud fra at anja kender denne her 13 årige pige i forvejen, og at pigen kender børnene, ellers ville det jo nok alligevel ikke være på tale over hovedet....

Anmeld

4. august 2009

Anja

Jeg kender ikke rigtigt pigen, men hun bor på vores vej. Hun kommer i dag for at snakke lidt og så må jeg se om jeg synes, hun virker moden nok. Hvis vi giver det en chance, vil jeg lige snakke med hendes forældre først for at høre ad, om de synes hun kan klare opgaven. Hun har mindre søskende, så hun er vant til børn.

Men ja, jeg har også gjort mig tanker om, hvorvidt hun er moden nok, men nu får vi se. Det er faktisk vanskeligt at få fat i en ung pige i dag, der gider passe børn, synes jeg. Jeg ville fortrække, at hun var 15 år eller der over. Samtidigt har jeg tænkt, at det jo halvdelen af tiden er transport af klapvogn (med og uden børn) og så er det jo under en time, hvor hun skal være sammen med dem hjemme hos os. Jeg ville under alle omstændigheder synes, at hun er for ung til at passe dem i længere tid og om aftenen.

Vores eneste alternativ er at spørge vores dp om hun vil passe dem den ekstra ½ time om mandagen, men det er jeg heller ikke meget for for det er jo ikke sikkert, at hun kan få sig til at sige nej .....

Anmeld

4. august 2009

MetteT

mariamiss6 skriver:

der er som sagt stor forskel på 13-årige.... og der er også stor forskel på hvordan man er som 13 årig idag og hvordan vi selv var... da vi var 13 var vi jo stadig børn, med tossede ideer, og vi legede stadig børnelege, men det gør 13 årige ikke idag. idag er 13 årige piger, små bitte damer (de fleste i hvert fald), og de tvinger sig selv til at være mere modne, så jeg tror godt at mange 13 årige kan passe i hvert fald 1 lille barn af gangen...

og man må jo gå ud fra at anja kender denne her 13 årige pige i forvejen, og at pigen kender børnene, ellers ville det jo nok alligevel ikke være på tale over hovedet....

Helt sikkert...
Også derfor jeg skrev der er forskel på 13 årige..

Knus Mette

Anmeld

4. august 2009

Diana...

Hold da op da jeg var 13 passet jeg 2 børn 1 pige og en dreng på 2 og 3 og jeg fik 25 kr for en aften på 4 timer griner. 

Jeg ville heller ikke lade en 13 årie passe min lille dreng uanset hvor moden de er men sådan er jeg jo bare. 

Ha ha lidt mærkeligt da jeg selv passe 2 da jeg var 13.

Knus Diana der os ville giver 100 ca..

Anmeld

4. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
En 13 årig kan slet ikke få et normalt job, er det ikke noget med at det er lavet om, så man først kan arbejde som 15 årig???...

MEN - om ikke andet er, så er taksten for unge under 16 år, 48 kr MAX i timen - derfra skal der betales arbejdsmarkedsbidrag, hvis det var ude i den virkelige verden, dvs at det er omkring 44 kr efter skat (før frikort/fradrag)... Jeg ville give det samme, sort - hvis det var mig der stod i den situation. Altså omkring 45 kr i timen. Det nytter jo ikke,hvis  man bliver blanket totalt af, fordi en 13 årig skal passe... Det er jo ikke taksten som en 18-20 årig vi er ude i - og de bliver i øvrigt også underbetalt, som ung pige i huset... Sååee...

Held og lykke!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.