Hvad er taksten for børnepasning ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. august 2009

Anja

Hvad skal en pige på 13 år have i timen for at passe børn om eftermiddagen ?

Det er to børn og de skal hentes i dp og passes ca en time.

Hvor meget giver I ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2009

mariamiss6

Er det hver dag hun skal gøre det, eller er det et par gange om måneden???

jeg vil sige at hvis det er et par gange bare, så ville jeg give fast 150-200 kroner pr. gang....

og ellers skal hun vel have 75-100 kroner i timen hvis det er ofte...

Anmeld

4. august 2009

Anja

Tror det bliver én fast ugedag. Vi har nemlig en enkelt dag, hvor vi har lidt problemer med at nå hjem inden dp lukker.

Anmeld

4. august 2009

mariamiss6

hvis det er 1 gang om ugen ville jeg give de der 150-200 pr. gang... det tager jo også et øjeblik at pake 2 unger sammen i institutionen, og få dem slæbt hjem, uden alt for meget ballade....

og så ville jeg give hende pengene fra gang til gang, så hun føler hun få rlidt ud af det hele tiden.

Anmeld

4. august 2009

Mca<3

Anja skriver:

Hvad skal en pige på 13 år have i timen for at passe børn om eftermiddagen ?

Det er to børn og de skal hentes i dp og passes ca en time.

Hvor meget giver I ?

ja 150 kr pr gang lyder rimeligt  Min 13 årige ville være mere end lykkelig for den løn ,,

Anmeld

4. august 2009

FruPudderkvast

Jeg må godt nok indrømme at jeg synes 200 kr. er en høj timepris til en 13 årig..  Jeg ville sige 75 - 100 kr. pr. gang..

Tænk på at hvis hun skal ud og finde sig et "rigtigt" arbejde så får hun altså kun 48 kr i timen..

Så 75 - 100 kr må være rigeligt

Sarah

Anmeld

4. august 2009

Vingummien

Saped90 skriver:

Jeg må godt nok indrømme at jeg synes 200 kr. er en høj timepris til en 13 årig..  Jeg ville sige 75 - 100 kr. pr. gang..

Tænk på at hvis hun skal ud og finde sig et "rigtigt" arbejde så får hun altså kun 48 kr i timen..

Så 75 - 100 kr må være rigeligt

Sarah

Vil sige det samme

Anmeld

4. august 2009

mariamiss6

det er jo heller ikke timeprisen...

som jeg har forstået det skal hun først hente børnene i institution, altså 2 børn skal pakkes sammen, og følges hjem, og jeg går ud fra de skal gå og så skal hun derefter blive sammen med dem i 1 times tid.... det vil sige at hun altså hurtigt når op på 1½ time eller mere.... og da trafikken for forældrenes vedkommende kan have en betydning, kan det jo sagtens forskydes et kvarter eller sådan hver gang... så er 150 da ikke meget....

jeg vidste i øvrigt ikke at man ved almindeligt arbejde kun får 48 i timen som 13-årig...

Anmeld

4. august 2009

FruPudderkvast

mariamiss6 skriver:

det er jo heller ikke timeprisen...

som jeg har forstået det skal hun først hente børnene i institution, altså 2 børn skal pakkes sammen, og følges hjem, og jeg går ud fra de skal gå og så skal hun derefter blive sammen med dem i 1 times tid.... det vil sige at hun altså hurtigt når op på 1½ time eller mere.... og da trafikken for forældrenes vedkommende kan have en betydning, kan det jo sagtens forskydes et kvarter eller sådan hver gang... så er 150 da ikke meget....

jeg vidste i øvrigt ikke at man ved almindeligt arbejde kun får 48 i timen som 13-årig...

Mindstelønnen for folk under 18 er 48 eller 49 kr.  Så hvis man giver hende 100 kr pr. gang, så har hun faktisk fået løn for 2 timer og bonus er jo så at der ikke bliver trukket noget fra de penge.. Hun kan putte dem direkte i lommen..

Anmeld

4. august 2009

Anja

Hun skal hente to børn (1 og 2 år) i dagpleje. Hun skal så først hjem til os, hente tvillingevognen og så gå ud til dp. Når hun kommer hjem med dem går der ½ -1 time før jeg kommer hjem. Der er altså tale om 1½- 2 timer alt i alt.

Jeg havde selv tænkt omkring 100 kr per gang.

Jeg ved ikke hvad børn under 15 år får i timen, men ved at de unge min mand har ansat som er 15 - 17 år får 55 kr i timen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.