At flytte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
16 svar
7 synes godt om
15. februar 2014

Anonym trådstarter

Hvad koster det at flytte? Vi bor i en 3 værelses på 85 kvm. Vi skal ikke flytte fra selskabet, men bare op i en større bolig. Indskudet i den nye er omkring 3 tusind dyrer. Vi har ikke malet her , så alt er Hvidt, men skal selvfølgelig males Hvidt igen, da det jo er hvad man skal . Og så skal vi nok også slibe trægulvene evt (vi har pga fugt i lejligheden fået lidt fugt på gulvet der er tæt på havedøren) .. Udover det skal vi fuge huller til hvor billeder osv har hængt. 

Mangler jeg noget? Det er lidt uoverskueligt synes jeg 

Hvad vil i mene vi skal ha lagt til side af penge inden flyttedagen? Og får man overhovedet sit indskud tilbage nu til dags?  Vores plan er jo at vi bare skal have det rykket over i den anden bolig og så betale det resterende op til.?? Flytte hjælp osv har vi. Men kasser osv skal vi nok også ud at have... 

Vi har ikke fået den nye bolig endnu men håber på snart at blive tilbudt en 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Hvad koster det at flytte? Vi bor i en 3 værelses på 85 kvm. Vi skal ikke flytte fra selskabet, men bare op i en større bolig. Indskudet i den nye er omkring 3 tusind dyrer. Vi har ikke malet her , så alt er Hvidt, men skal selvfølgelig males Hvidt igen, da det jo er hvad man skal . Og så skal vi nok også slibe trægulvene evt (vi har pga fugt i lejligheden fået lidt fugt på gulvet der er tæt på havedøren) .. Udover det skal vi fuge huller til hvor billeder osv har hængt. 

Mangler jeg noget? Det er lidt uoverskueligt synes jeg 

Hvad vil i mene vi skal ha lagt til side af penge inden flyttedagen? Og får man overhovedet sit indskud tilbage nu til dags?  Vores plan er jo at vi bare skal have det rykket over i den anden bolig og så betale det resterende op til.?? Flytte hjælp osv har vi. Men kasser osv skal vi nok også ud at have... 

Vi har ikke fået den nye bolig endnu men håber på snart at blive tilbudt en 

Regn med at hele indskuddet går til det og håb i får lidt tilbage..

Forvent det værste og håb på det bedste...

Min erfaring er desværre at det ikke rigtig kan betale sig at gøre så meget selv... For der bliver alligevel ikke godkendt...

Anmeld

15. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Alt efter reglerne i Jeres boligselskab så skal I selv stå for at male, slibe gulve m.v. inden I flytter eller også bliver det dækket af jeres oprindelige indskud.

Sørg for at ALT er rengjort.

Husk ovnen, bagved køleskabet etc.

Pengemæssigt er det svært at sige alt efter hvor mange flyttekasser I har brug for og hvor stort det nye indskud bliver...

Har endnu ikke hørt om steder hvor man fik lov bare at betale op til det nye indskud selvom det ville være mange gange nemmere...

Her havde vi at vi fik penge tilbage der var tilovers efter de havde gjort klar til den nye lejer og så skulle vi betale hele indskuddet på den nye lejlighed til dem indenfor en bestemt dato.

mht. fugt i gulvet så sørg for at gøre opmærksom på det så I ikke ender med en KÆMPE regning for at de skal behandle det efter I er flyttet ud...

For hvis I forsøger at gemme det ved selv at slibe gulve og lakere risikerer I bare at de virkelig smider bogen efter Jer med ALT hvad de kan finde af småting der kan mindske hvor meget I skal have tilbage...

Vi endte med at bruge 52 kasser fra en 2-værelses lejlighed selvom jeg ALDRIG havde forestillet mig det ville blive mere end max 20 stk Er glad for at ham flyttemanden pressede på og gav os 70 stk bare for at være sikker

Hvis I selv maler etc. så sørg for kvitteringer og bed om at få det tilbage via råderet hvis Jeres afdeling har det.

Så er der også bevis for at I har gjort noget for at vedligeholde lejligheden og det kan gøre det nemmere at tale mindre bagateller ned ved fraflytningssynet...

Anmeld

15. februar 2014

Mettefpigen

Du kan ikke forvente at få noget tilbage... de sidste 2 gange jeg er flyttet har jeg fået 0-3000 tilbage på trods af at jeg har 20000 i indskud... de bruger prof malere der koster meget også koster det også en del at høvle gulve... det ene sted jeg boede kostede det 6000 for 65kvm...

Anmeld

15. februar 2014

Bertris

Vi fik ca 10.000 tilbage ud af 15.000 ved vores gamle lejlighed. Der var åbenbart ikke malet godt nok over det hele og noget med noget skab også ikke rengjort godt nok

I vores Boligselskab kan man ikke "overfører" indskuddet også betale op til

Man skal betale nyt indskud også vente på at få det gamle igen 

Anmeld

15. februar 2014

Zelinasmor

Selve indskuddet tror jeg ikke i får så meget tilbage. Jeg er flyttet 5 gange og har gjort hovedrent osv. alle gange. Men har kun fået et par tusind tilbage en gang. De andre gange er der kommet regninger fordi det er blevet dyrere. De finder altid et eller andet der skal laves. Og maling er sindssygt dyrt. Vi fik malet vores lejlighed på 55 kvm af en prof og det kostede 7500!!!  Men vi måtte ikke selv male, så sådan er det.

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

Hmm det lyder jo ikke lovende så  Så skal vi regne med og skal sparer 21 tusind op til det nye indskud?  (Vi har i denne bolig betalt 19000) 

det tror jeg ikke vi kan nå, det kommer selvfølgelig an på hvornår vi får tilbudt en ny, men vi fik afvide der ikke var lang ventetid..... Hvad gør man så? 

Anmeld

15. februar 2014

Eliza

De er forresten os i deres gode ret til at tilbageholde 2000 indtil varme/vand er opgjort, hvilket det de fleste steder, kun bliver 1 gang årligt.

Anmeld

15. februar 2014

Eliza

Anonym skriver:

Hmm det lyder jo ikke lovende så  Så skal vi regne med og skal sparer 21 tusind op til det nye indskud?  (Vi har i denne bolig betalt 19000) 

det tror jeg ikke vi kan nå, det kommer selvfølgelig an på hvornår vi får tilbudt en ny, men vi fik afvide der ikke var lang ventetid..... Hvad gør man så? 

Låner i banken/kommunen.

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

Eliza skriver:

Låner i banken/kommunen.

Jeg troede virkelig ikke der foregik sådan når man faktisk bliver boende i samme afdeling i samme selskab... Da vi flyttede sidst, pga renovering, der fik vi nemlig lov til at betale op til det nye indskud osv osv, vi skulle ikke male eller noget og fik alt tilskud tilbage som sagt. Er klar over det er noget andet pga det skulle renoveres, men det er jo samme selskab vi har boet i altid..... Nu står min mand i rki, så kan vi jo ikke låne nogen steder? Og vi er begge under uddannelse, så det er jo ikke den store indtægt vi har????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.