At flytte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2014

Fuglemor

Da vi boede i boligselskb malede vi selv. Vi købte den maling der stod i kontrakten. Vi fik det godkendt og fik hele indskuddet tilbage. Minus 150 kr. Ovnen var ikke rengjort ordenligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

CaWi

Man skal også huske på eventuel slut regning på strøm på gammel adresse. Det kan også godt koste at flytte en tv pakke over på ny adresse, selvom selvskabet er det samme.

Anmeld

15. februar 2014

LinLin

Anonym skriver:

Jeg troede virkelig ikke der foregik sådan når man faktisk bliver boende i samme afdeling i samme selskab... Da vi flyttede sidst, pga renovering, der fik vi nemlig lov til at betale op til det nye indskud osv osv, vi skulle ikke male eller noget og fik alt tilskud tilbage som sagt. Er klar over det er noget andet pga det skulle renoveres, men det er jo samme selskab vi har boet i altid..... Nu står min mand i rki, så kan vi jo ikke låne nogen steder? Og vi er begge under uddannelse, så det er jo ikke den store indtægt vi har????

Vi skulle betale indskud da vi flyttede fra en 2'er til en 4'er i samme afdeling. Vi fik så hele indskuddet tilbage efter fraflytningen/godkendelse...

Det er dyrt at flytte...

Anmeld

15. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer SÅ meget an på boligselskabet.! Nogen er virkelig gode og fair og andre bestiller maler og gulvsliber ligegyldigt hvor pænt man selv har gjort det  

Tjek jeres kontrakt igennem, står der om i må istandsætte selv? Og står der noget med specifikke farver (standart farver) for det et også tit dét der bliver kaseret på. Luk hullerne pænt! Med spartel, IKKE fuge. Husk at tørre af rundt om så der ikke er klatter på tapeten osv.  

Anmeld

5. november 2014

Zozapper

Mor11 skriver:

Det kommer SÅ meget an på boligselskabet.! Nogen er virkelig gode og fair og andre bestiller maler og gulvsliber ligegyldigt hvor pænt man selv har gjort det  

Tjek jeres kontrakt igennem, står der om i må istandsætte selv? Og står der noget med specifikke farver (standart farver) for det et også tit dét der bliver kaseret på. Luk hullerne pænt! Med spartel, IKKE fuge. Husk at tørre af rundt om så der ikke er klatter på tapeten osv.  

Hvis der er nogen af jer der lige som mig har fået slidt gulvet meget igennem tiden og vil undgå at en gulvafslibning bliver trukket fra i jeres depositum. Så kan det godt betale sig at selv at få det fixede i stedet for. På denne hjemme http://www.billigstegulvafslibning.dk/ kan du få flere gratis tilbud på din gulvafslibning og på denne måde finde frem til en billig gulvafslibning

Anmeld

5. november 2014

Kay

Anonym skriver:

Hvad koster det at flytte? Vi bor i en 3 værelses på 85 kvm. Vi skal ikke flytte fra selskabet, men bare op i en større bolig. Indskudet i den nye er omkring 3 tusind dyrer. Vi har ikke malet her , så alt er Hvidt, men skal selvfølgelig males Hvidt igen, da det jo er hvad man skal . Og så skal vi nok også slibe trægulvene evt (vi har pga fugt i lejligheden fået lidt fugt på gulvet der er tæt på havedøren) .. Udover det skal vi fuge huller til hvor billeder osv har hængt. 

Mangler jeg noget? Det er lidt uoverskueligt synes jeg 

Hvad vil i mene vi skal ha lagt til side af penge inden flyttedagen? Og får man overhovedet sit indskud tilbage nu til dags?  Vores plan er jo at vi bare skal have det rykket over i den anden bolig og så betale det resterende op til.?? Flytte hjælp osv har vi. Men kasser osv skal vi nok også ud at have... 

Vi har ikke fået den nye bolig endnu men håber på snart at blive tilbudt en 

Vi har lige gjort det, eller er igang med det... og vores boligselskabe vil havde det fulde beløb på indskud udbetalt for den nye og først 3 måneder efter fraflytning af den anden kan vi forvente at få det af indskudt tilbage vi måske får... 

Anmeld

6. november 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Hvad koster det at flytte? Vi bor i en 3 værelses på 85 kvm. Vi skal ikke flytte fra selskabet, men bare op i en større bolig. Indskudet i den nye er omkring 3 tusind dyrer. Vi har ikke malet her , så alt er Hvidt, men skal selvfølgelig males Hvidt igen, da det jo er hvad man skal . Og så skal vi nok også slibe trægulvene evt (vi har pga fugt i lejligheden fået lidt fugt på gulvet der er tæt på havedøren) .. Udover det skal vi fuge huller til hvor billeder osv har hængt. 

Mangler jeg noget? Det er lidt uoverskueligt synes jeg 

Hvad vil i mene vi skal ha lagt til side af penge inden flyttedagen? Og får man overhovedet sit indskud tilbage nu til dags?  Vores plan er jo at vi bare skal have det rykket over i den anden bolig og så betale det resterende op til.?? Flytte hjælp osv har vi. Men kasser osv skal vi nok også ud at have... 

Vi har ikke fået den nye bolig endnu men håber på snart at blive tilbudt en 

Jeg vil bare lige sige, at du skal huske at spørge dit boligselskab hvilken maling, du skal bruge. Altså glans osv..  Så du er sikker på, at arbejdet bliver godkendt.

Men vil tilslutte mig de andre - lad være med at forvente, at du får hele indskuddet tilbage! Det er desværre sjældent tilfældet. Indimellem tilbageholder de også en del af beløbet til evt. forbrugsregnskaber senere på året.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.