trist og alligevel ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2014

SjeBets

jeg må tilstå at da jeg var fattig og ingen penge havde overhovedet der tænkte jeg lige som dig, hvor ville jeg gerne give nye ting.

Nu har jeg pengene, har råd, og jeg køber stadig brugt, jeg kan blive hel høj over hvor pæne brugte ting jeg kan finde til billige penge.

og mine unger er ligeglade med om det er brugt eller nyt, bare det er pænt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

majba

Anonym skriver:

tak, hvor er jeg glad for dit svar. Og ja, det er selvfølgelig rigtigt; lige netop spejder handler ikke om at se godt ud i det nyeste tøj, men om at være en del af fællesskabet.

Heldigvis er min datters spejdervenner nede-på-jorden-typer og hun kommer altid hjem og er glad og beskidt

Den første gang min datter havde den nye(brugte) uniform på kom hun hjem med malerpletter på fordi de skulle male på naturmaterialer. Hun havde hygget sig og jeg er bare glad for at hun får så meget ud af sin spejer-gruppe. Hvilket også er grunden til at vi prioriterer højt at hun skal gå til spejder selv om pengene er små lige nu.

Hvor er det fedt din dAtter er glad for at gå til spejder! Det er også af det fedeste! :-) 

Ja det er vigtigt man må blive beskidt, alt andet er svært at undgå når man er så meget ude! :-) 

Anmeld

19. februar 2014

M (:

Anonym skriver:

Jeg har netop købt brugt spejder udstyr til min datter. Hun har gået til spejder i 6 mdr og først nu har jeg kunne købe diverse udstyr. Jeg er et eller andet sted så trist over at hun ikke kan få funklende nye ting. Men jeg har tre børn og er under uddannelse så vi må jo prioritere. jeg ved at jeg på langt sigt vil være glad for min uddannelse men en gang i mellem er det hårdt både økonomisk og personligt. 

Jeg har været spejder i maaaange år, og netop inden for spejder er det MEGET brugt med brugt udstyr - særligt til de små, da de jo ikke kan passe det så længe.

Vh. en voksen spejder, der også har en brugt uniform. 

Anmeld

19. februar 2014

modesty

Jeg har netop købt brugt spejder udstyr til min datter. Hun har gået til spejder i 6 mdr og først nu har jeg kunne købe diverse udstyr. Jeg er et eller andet sted så trist over at hun ikke kan få funklende nye ting. Men jeg har tre børn og er under uddannelse så vi må jo prioritere. jeg ved at jeg på langt sigt vil være glad for min uddannelse men en gang i mellem er det hårdt både økonomisk og personligt. 

Hele min barndom var vi ret hårdt spændt for. Stort set alt mit legetøj kom fra loppemarkeder. Det har aldrig påvirket mig, jeg voksede op i et dejligt, trygt hjem, med masser af kærlighed - og det er langt vigtigere.

Jeg har faktisk valgt at føre "loppe-traditionen" videre til min søn - ikke fordi vi ikke har penge, men grundet princip.

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg har været spejder i maaaange år, og netop inden for spejder er det MEGET brugt med brugt udstyr - særligt til de små, da de jo ikke kan passe det så længe.

Vh. en voksen spejder, der også har en brugt uniform. 

TAK for dit svar. Det gør mig glad at høre

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg må tilstå at da jeg var fattig og ingen penge havde overhovedet der tænkte jeg lige som dig, hvor ville jeg gerne give nye ting.

Nu har jeg pengene, har råd, og jeg køber stadig brugt, jeg kan blive hel høj over hvor pæne brugte ting jeg kan finde til billige penge.

og mine unger er ligeglade med om det er brugt eller nyt, bare det er pænt

Jeg har også før købt brugte ting, men nu hvor jeg lige pludselig ikke har råd til andet er det ikke så sjovt længere.

Jeg kan jo selvfølgelig glæde mig over at det kun er for en periode. Jeg håber jo selvfølgelig at jeg bliver særdeles velhavende når jeg er færdig og i arbejde senere hen

Ellers er der jo altid lotto

Anmeld

19. februar 2014

lineog4

Jeg har også før købt brugte ting, men nu hvor jeg lige pludselig ikke har råd til andet er det ikke så sjovt længere.

Jeg kan jo selvfølgelig glæde mig over at det kun er for en periode. Jeg håber jo selvfølgelig at jeg bliver særdeles velhavende når jeg er færdig og i arbejde senere hen

Kommer pludselig i tanke om da jeg som barn gik til håndbold. Alle andre havde sådan nogen lange jeg tror det var Nike strømper (det var åbenbart moden den gang man skulle have strømper helt op til knæene og så knæbeskyttere). De strømper kostede næsten 100 kr og var langt ud over min mors tøjbudget. Jeg fandt dem selv i en genbrugs (godt nok i den forkerte farve), de havde et hul og kostede 5 kr. Jeg følte som jeg havde vundet i lotto, løb hjem og læste i min mors håndarbejdsbog om hvordan man skulle stoppe strømper. Næste gang til håndbold var jeg den stolteste spiller og de strømper holdt i over et år og tror intet barn på den bane var mere stolt af sine strømper end mig 

Kan godt være min mor som dig var ked af det, men jeg selv var den mest lykkelige.

Jeg frekventeret stadig genbrugsen og mine børn, især min datter, spørger altid: er den fra genbrugsen og fik du den billigt?

Anmeld

19. februar 2014

SjeBets

Anonym skriver:

jeg er også sikker på det er fordi man er tvungettil det at det er surt, fordi nu synes jeg det er fedt at finde det billigere, men dengang synes jeg det var røv .. fordi der ikke var andet alternativ ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.