trist og alligevel ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2014

majba

Anonym skriver:

Jeg har netop købt brugt spejder udstyr til min datter. Hun har gået til spejder i 6 mdr og først nu har jeg kunne købe diverse udstyr. Jeg er et eller andet sted så trist over at hun ikke kan få funklende nye ting. Men jeg har tre børn og er under uddannelse så vi må jo prioritere. jeg ved at jeg på langt sigt vil være glad for min uddannelse men en gang i mellem er det hårdt både økonomisk og personligt. 

Det skal du ikke være ked af! Jeg har dog selv kun har nye uniformer men det var kun fordi det var umuligt at opsøge en brugt i min str. Men min søster startede med en brugt uniform, og jeg har også givet mine uniformer ud. Jeg er spejderleder, og mange af mine børn har brugte uniformer, kasket, taske, sovepose osv! Så være ikke ked af det! Vi gør meget ud at og fortælle dem de er smarte og flotte i deres udstyr :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

Kris89

Anonym skriver:

Jeg har netop købt brugt spejder udstyr til min datter. Hun har gået til spejder i 6 mdr og først nu har jeg kunne købe diverse udstyr. Jeg er et eller andet sted så trist over at hun ikke kan få funklende nye ting. Men jeg har tre børn og er under uddannelse så vi må jo prioritere. jeg ved at jeg på langt sigt vil være glad for min uddannelse men en gang i mellem er det hårdt både økonomisk og personligt. 

jeg tror faktisk jeg ville købe brugt uanset om jeg havde pengene eller ej  børns interesser skifter og tror ikke der er mange børn (håber ikke) der er så bevidste om nyt/brugt at de ikke vil være fuldt ud tilfreds med noget brugt

Jeg fik en brugt da jeg gik til spejder (det år jeg nu gjorde det) og jeg husker det bare som FEDT da jeg fik jakken

men jeg er så også en af dem der ELSKER brugt tøj og som selv har arvet fra min kusine i rigtig mange år og elskede at få en HEL sæk med "nye" ting

Synes da bare det er fedt du overhovedet køber udstyret til hende

Anmeld

15. februar 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg startede til spejder, da jeg var 5, og jeg var 14, før jeg fik en ny uniform - mine forældre havde tre børn, der alle skulle have udstyr, lejrture, dolke mm og det, der kunne købes brugt, blev købt brugt.
Det var der ingen skam i, og netop ved spejder bliver man ikke peget ud for ikke at have det nyeste nye - ihvertfald ikke der hvor jeg var eller andre steder, jeg har set

Jeg synes, det er fedt, du tager en uddannelse og viser dine børn, at det aldrig er for sent og vigtigheden af en sådan.

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Min mor havde heller ikk mange penge da jeg var barn.... Jeg kom aldrig på ferie og fik heller ikk dyre ting....
I dag har jeg udemærket med penge og Lukas får både brugte ting og nye ting, men jeg har lært at det er ikk pengene der gør mig glad, det er "kærligheden", at vi alle har det godt og nyder hinanden Det er også det jeg vil lære Lukas når han vokser op

Tak for dit svar. Jeg håber også at mine børn lærer at materielle goder ikke betyder alt og at det er bedre at de har de godt og at jeg er glad hver dag når jeg kommer hjem fra skole

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Da jeg ikke havde mange penge kunne det også gøre mig trist, men nu hvor økonomien er til det (altså ikke fordi vi er rige) køber jeg stadig brugt, forskellen er bare jeg ikke er trist over det fordi det er et valg

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige
Det er nok fordi jeg føler at jeg ikke har et valg i forhold til vores prioritering af indkøb.

Vi har været så heldige at noget familie gav os års kort til bonbonland i julegave. Så når vi kommer til sommeren og kan tage i bonbonland jævnligt, bliver det nok også lidt sjovere. Forhåbentlig føles økonomien ikke så stram når vi også kan komme lidt ud på gratis  sjov og ballade.

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

Det skal du ikke være ked af! Jeg har dog selv kun har nye uniformer men det var kun fordi det var umuligt at opsøge en brugt i min str. Men min søster startede med en brugt uniform, og jeg har også givet mine uniformer ud. Jeg er spejderleder, og mange af mine børn har brugte uniformer, kasket, taske, sovepose osv! Så være ikke ked af det! Vi gør meget ud at og fortælle dem de er smarte og flotte i deres udstyr :-)

tak, hvor er jeg glad for dit svar. Og ja, det er selvfølgelig rigtigt; lige netop spejder handler ikke om at se godt ud i det nyeste tøj, men om at være en del af fællesskabet.

Heldigvis er min datters spejdervenner nede-på-jorden-typer og hun kommer altid hjem og er glad og beskidt

Den første gang min datter havde den nye(brugte) uniform på kom hun hjem med malerpletter på fordi de skulle male på naturmaterialer. Hun havde hygget sig og jeg er bare glad for at hun får så meget ud af sin spejer-gruppe. Hvilket også er grunden til at vi prioriterer højt at hun skal gå til spejder selv om pengene er små lige nu.

Anmeld

19. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Som der også er andre der skriver, så er der faktisk rigtig mange spejdere (specielt de små) der render rundt med brugt udstyr. Det gjorde jeg også selv de første mange år jeg. - Har faktisk aldrig haft en splinter ny uniform i de 14 år jeg har været spejder  

Så det skal du altså ikke være ked af. Det meste af sådan noget udstyr er også lavet til at kunne holde i laaaaaaaang tid, så der kan nemt være flere år tilbage i en brugt uniform, når den første ejermand ikke kan passe den mere

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

jeg tror faktisk jeg ville købe brugt uanset om jeg havde pengene eller ej  børns interesser skifter og tror ikke der er mange børn (håber ikke) der er så bevidste om nyt/brugt at de ikke vil være fuldt ud tilfreds med noget brugt

Jeg fik en brugt da jeg gik til spejder (det år jeg nu gjorde det) og jeg husker det bare som FEDT da jeg fik jakken

men jeg er så også en af dem der ELSKER brugt tøj og som selv har arvet fra min kusine i rigtig mange år og elskede at få en HEL sæk med "nye" ting

Synes da bare det er fedt du overhovedet køber udstyret til hende

Det er rigtigt at børn skifter interesse hurtigt men jeg tror at denne spejder interesse holder ved længe. Det er virkelig noget min datter går op i med liv og sjæl.

Heldigvis er min datter glad for det brugte udstyr og i virkeligheden er det nok mere mig der synes det er svært at skulle spare hele tiden.

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Som der også er andre der skriver, så er der faktisk rigtig mange spejdere (specielt de små) der render rundt med brugt udstyr. Det gjorde jeg også selv de første mange år jeg. - Har faktisk aldrig haft en splinter ny uniform i de 14 år jeg har været spejder  

Så det skal du altså ikke være ked af. Det meste af sådan noget udstyr er også lavet til at kunne holde i laaaaaaaang tid, så der kan nemt være flere år tilbage i en brugt uniform, når den første ejermand ikke kan passe den mere

Tak tak tak

Det er så rart at høre.

Når jeg tænker over det så virker min datters spejderledere også til at være gode mennesker der nok ikke kommenterer negativt på at min datter møder op i brugt udstyr

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg startede til spejder, da jeg var 5, og jeg var 14, før jeg fik en ny uniform - mine forældre havde tre børn, der alle skulle have udstyr, lejrture, dolke mm og det, der kunne købes brugt, blev købt brugt.
Det var der ingen skam i, og netop ved spejder bliver man ikke peget ud for ikke at have det nyeste nye - ihvertfald ikke der hvor jeg var eller andre steder, jeg har set

Jeg synes, det er fedt, du tager en uddannelse og viser dine børn, at det aldrig er for sent og vigtigheden af en sådan.

Tak for dit svar.

Noget af det udstyr til spejder interessen er ikke helt billigt. vi har købt sovepose og liggeunderlag fra nyt og har så valgt at købe andet brugt. der har også været et par overnatninger som vi har skulle betale til. Det vælger vi at prioritere højt fordi min datter får så meget ud af spejder interessen.

Jeg er faktisk også stolt af at være startet i skole

Jeg håber jeg kan være et godt forbillede for mine børn og har også haft dem med i skole på enkelte dage hvor vi skulle lave noget de kunne deltage lidt i. Min tanke var at vise dem at det kan være fedt at gå i skole - også når man er voksen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.