trist og alligevel ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
27 svar
8 synes godt om
15. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg har netop købt brugt spejder udstyr til min datter. Hun har gået til spejder i 6 mdr og først nu har jeg kunne købe diverse udstyr. Jeg er et eller andet sted så trist over at hun ikke kan få funklende nye ting. Men jeg har tre børn og er under uddannelse så vi må jo prioritere. jeg ved at jeg på langt sigt vil være glad for min uddannelse men en gang i mellem er det hårdt både økonomisk og personligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har netop købt brugt spejder udstyr til min datter. Hun har gået til spejder i 6 mdr og først nu har jeg kunne købe diverse udstyr. Jeg er et eller andet sted så trist over at hun ikke kan få funklende nye ting. Men jeg har tre børn og er under uddannelse så vi må jo prioritere. jeg ved at jeg på langt sigt vil være glad for min uddannelse men en gang i mellem er det hårdt både økonomisk og personligt. 

Der er mange andre end dig der køber brugt til deres børn. Det er der ingen skam i ...

Det er hårdt på su .... Men guleroden er jo bedre job og bedre økonomi.
Hang in there

Anmeld

15. februar 2014

B&J

kan godt følge dig... da vi ikke havde så mange penge tænkte vi også over hvad vi købte og købt tit brugt som kan jo se ud som helt nyt og det er så dejligt...

og tanken kan gøre ondt når man gerne vil gøre alt og give dem helt nyt...

men syntes du er en sej mor den uddannelse vil gavne jer så meget på længer sigt også må man tage det sure med det søde og det der er vigtigst er hun fik en uniform

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Der er mange andre end dig der køber brugt til deres børn. Det er der ingen skam i ...

Det er hårdt på su .... Men guleroden er jo bedre job og bedre økonomi.
Hang in there

Tak. Jeg er ikke på su men får en elevløn, der dog er ganske lav når man er en gammel kone med tre børn. Jeg har nu været i gang i et år og kan godt føle at det er hænger mig langt ud af halsen når hver en 5 øre skal vendes. Mine børn oplever at de ikke har de samme materielle goder som deres kammerater har. Der er hele tiden klasse arrangementer eller fritidsaktiviteter med ekstra betaling. Jeg trøster mig med at der er lys for enden og jeg håber at mine børn lærer noget godt om viljestyrke og nøjsomhed. og ikke mindst ville jeg gerne være en god rollemodel og vise vigtigheden af uddannelse.

Anmeld

15. februar 2014

Carina:-)

Du gør noget for dine børn som aldrig kan overskygges af nye ting.

Du giver dem stabilitet og tryghed i at du tager en uddannelse.

Jeg er så priviligeret at jeg ikke behøver tænke i økonomi,men jeg køber f.eks masser af tøj brugt.

Jeg elsker at gøre et godt kup,og handler rigtigt meget på Trendsales og herinde 

Vend den om-din datter har muligheden for at gå til spejder,selv om mor er på SU

Så tror jeg hun er revende ligeglad med om tingene er nye eller ej holdt op i mod at der ikke var mulighed for at gå til spejder 

Anmeld

15. februar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

kan godt følge dig... da vi ikke havde så mange penge tænkte vi også over hvad vi købte og købt tit brugt som kan jo se ud som helt nyt og det er så dejligt...

og tanken kan gøre ondt når man gerne vil gøre alt og give dem helt nyt...

men syntes du er en sej mor den uddannelse vil gavne jer så meget på længer sigt også må man tage det sure med det søde og det der er vigtigst er hun fik en uniform

Tak. Min datter er heldigvis fantastisk og er bare glad for at få spejderudstyret. 

Mine børn er alle så fantastiske og ved godt at vi skal spare i de her år. De ved heldigvis også at der er et størrer og langsigtet mål med den process vi lige nu står i. Men for søren hvor jeg glæder mig til at være ude på den anden side

Anmeld

15. februar 2014

B&J

Anonym skriver:

Tak. Min datter er heldigvis fantastisk og er bare glad for at få spejderudstyret. 

Mine børn er alle så fantastiske og ved godt at vi skal spare i de her år. De ved heldigvis også at der er et størrer og langsigtet mål med den process vi lige nu står i. Men for søren hvor jeg glæder mig til at være ude på den anden side

dejligt du også har sådan nogle dejlige børn og ja det giver noget godt i den anden ende

Anmeld

15. februar 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Tak. Jeg er ikke på su men får en elevløn, der dog er ganske lav når man er en gammel kone med tre børn. Jeg har nu været i gang i et år og kan godt føle at det er hænger mig langt ud af halsen når hver en 5 øre skal vendes. Mine børn oplever at de ikke har de samme materielle goder som deres kammerater har. Der er hele tiden klasse arrangementer eller fritidsaktiviteter med ekstra betaling. Jeg trøster mig med at der er lys for enden og jeg håber at mine børn lærer noget godt om viljestyrke og nøjsomhed. og ikke mindst ville jeg gerne være en god rollemodel og vise vigtigheden af uddannelse.

Min mor havde heller ikk mange penge da jeg var barn.... Jeg kom aldrig på ferie og fik heller ikk dyre ting....
I dag har jeg udemærket med penge og Lukas får både brugte ting og nye ting, men jeg har lært at det er ikk pengene der gør mig glad, det er "kærligheden", at vi alle har det godt og nyder hinanden Det er også det jeg vil lære Lukas når han vokser op

Anmeld

15. februar 2014

san

Det er slet ikke nogen skam at købe brugt du gør det helt rigtige for dine børn på længer sigt, du  tager ansvar og gør det helt rigtige ved at en uddannelse, flere af dig god dag...

Anmeld

15. februar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Da jeg ikke havde mange penge kunne det også gøre mig trist, men nu hvor økonomien er til det (altså ikke fordi vi er rige) køber jeg stadig brugt, forskellen er bare jeg ikke er trist over det fordi det er et valg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.