venindes barn syg hver gang!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2014

Sitrani

Ciss skriver:

Det lyder helt normalt og ikke som en undskyldning.

Jeg havde en vinter, hvor vores ældste var syg jævnlig. Det var anden vinter i vs så jeg var ikke helt forberedt på det. Alt fra ondt i ørene til skoldkopper og feber med uklar grund.

Børn kan få sådan en periode, hvor de næsten ikke når at komme sig fra det forrige, før der er noget nyt i gang.

Okay.... Har bare ikke stødt på det før i sådan en grad, at det var hver gang vi sku ses..... Men ja det ser ud til det er mere reglen end undtagelsen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2014

Trekløver(:

Sitrani skriver:

godmorgen!

Skal lige høre jeres mening om noget..

Jeg har en bekendt/veninde, som jeg kender fra min gamle mødregruppe.. Vi har førhen set hinanden med vores piger efter mødregruppen sluttede, og også været i byen sammen, på cafe etc.

Men de sidste 3 gange vi har haft en aftale om at ses, så pigerne ku lege, har hun aflyst fordi hendes datter var blevet syg..

For et par uger siden aftalte vi en ny dag, da hun lige havde aflyst, og det er så idag.. Så vågner jeg op til en besked, hvor hun skriver at hendes datter desværre er syg igen! Men at hun mener de godt kan lege alligevel, dog skal vi så tage toget ned til hende istedet (det var meningen de sku komme her)....

Umiddelbart er jeg begyndt at undres og få lidt mistillid til om hun lyver eller ej... Er det et vink med en vognstang eller hvad ville I gøre?

Jeg har lige sendt en besked tilbage hvor jeg spørger hvad hun betegner som feber! Den har hun ikke svaret på endnu..... For nogle mødre har bare et termometer oppe i rumpen på deres barn konstant, og hvis den rammer over 37, så er det da feber..... Ved ikke om hun bruger det som en undskyldning eller hvad.. Synes det er lidt usandsynligt det her, hvis det er sandt.... Hvad siger I?

Kan ikke sige om din veninde lyver, men kan sige at jeg de to sidste gange har måtte melde afbud i mødregruppen pga. min datter ikke har været på toppen, og jeg er så bange for at min mødregruppe skal tro at jeg ikke gider at være med.

Men den ene gang havde min datter lige fået 5 mdr. Vaccine og lå med over 39 i feber, og 2. gang var vi lige kommet hjem fra ferie, og både min datter og mand lå med influenza og kastede op

Så det er slet ikke sikkert din veninde lyver. Tror det faktisk ikke, når hun tilbyder i kan komme til dem. Det er rigtig ubehageligt at føle sig mistænkeliggjort.

Anmeld

15. februar 2014

Sitrani

M_V skriver:

Kan ikke sige om din veninde lyver, men kan sige at jeg de to sidste gange har måtte melde afbud i mødregruppen pga. min datter ikke har været på toppen, og jeg er så bange for at min mødregruppe skal tro at jeg ikke gider at være med.

Men den ene gang havde min datter lige fået 5 mdr. Vaccine og lå med over 39 i feber, og 2. gang var vi lige kommet hjem fra ferie, og både min datter og mand lå med influenza og kastede op

Så det er slet ikke sikkert din veninde lyver. Tror det faktisk ikke, når hun tilbyder i kan komme til dem. Det er rigtig ubehageligt at føle sig mistænkeliggjort.

Ja det er det da, og jeg siger heller ikke til hende at jeg ikke tror på hende, for det KAN jo være rigtigt nok.... Synes bare det er vildt 4 gange i træk! Ku bare mærke jeg blev sådan lidt... Arrrh, nu må det stoppe agtigt...

Anmeld

15. februar 2014

Trekløver(:

Sitrani skriver:

Ja det er det da, og jeg siger heller ikke til hende at jeg ikke tror på hende, for det KAN jo være rigtigt nok.... Synes bare det er vildt 4 gange i træk! Ku bare mærke jeg blev sådan lidt... Arrrh, nu må det stoppe agtigt...

Ville nok også få samme tanke som dig, og derfor have jeg det også skidt med at melde afbud i mødregruppen for 2. Gang. Netop fordi jeg nok selv ville tænke " er det bare en dårlig undskyldning ".

Men ville da fortælle din veninde, det du selv tænker.

Anmeld

15. februar 2014

MorDk

Ja altså jeg kunne have gjort det samme som din veninde da jeg har en søn som har været rigtig meget syg. her snakker vi hver 2.-3.dag med feber osv. Det var en lang og sej periode. Vi måtte tit og ofte aflyse aftaler. Men sådan er det. Vi tager ikke nogen steder med syge børn. Kan godt forstå at du er ærgelig over at hun aflyser men sådan er livet nu engang ... 

Anmeld

15. februar 2014

Loa

Kan godt forstå du tænker sådan... Min datter er dog også sindssygt tit syg, så jeg aflyser også aftaler i tide og utide og jeg kunne snildt forestille mig at folk ville tænke det samme som dig
Der er bare nogen børn der rager alt til sig....
Men kan udemærket forstå hvorfor du tænkte som du gjorde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.