lineog4 skriver:
Nu har der været nogen tråde om hvornår vuggestue osv. Og bliver bare sindsyg nysgerrig: hvordan får I råd til at gå hjemme til de er 2 år.
Fra barsel er slut til man afleverer barn er man jo uden indkomst.
Har selv prøvet det da min datter var lille, men der gik hun alligevel i vuggestue fordi jeg var specialestuderende men bare ikke havde mere SU. Det lykkedes men det var sørme da ikke nemt økonomisk, og havde ikke kunne klare det i mange år.
Bare nysgerrig (og lidt misundelig
)
Jeg er hjemmegående. Her kan det lade sig gøre fordi at min mand har en rimelig løn, og fordi at vi har sparet op til det (Det havde vi så også god tid til, for det tog os 6 år at lave vores søn
)
Og så har vi helt konsekvent valgt ikke at sætte os hårdere i det, end at vi stadig ville kunne klare det på en person's dagpenge (altså, sådan havde vi allerede indrettet vores liv inden sønnen kom til).
Men selv om at vi har sparet op, og manden har ok løn, så er det da ikke meget man kan skeje ud. Der skal tænkes, ligges madbudget osv. Og det er da også lidt surt, at vi ikke bare lige kan renovere hele huset (er et gammelt hus), men er nød til at tage det lidt efter lidt, når der lige er økonomi til det.
Men jeg syntes at det er det værd.
Anmeld