Hvordan får I råd - hjemmegående?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.740 visninger
21 svar
8 synes godt om
13. februar 2014

lineog4

Nu har der været nogen tråde om hvornår vuggestue osv. Og bliver bare sindsyg nysgerrig: hvordan får I råd til at gå hjemme til de er 2 år. 

Fra barsel er slut til man afleverer barn er man jo uden indkomst.

Har selv prøvet det da min datter var lille, men der gik hun alligevel i vuggestue fordi jeg var specialestuderende men bare ikke havde mere SU. Det lykkedes men det var sørme da ikke nemt økonomisk, og havde ikke kunne klare det i mange år.

Bare nysgerrig (og lidt misundelig )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

mommy1991

lineog4 skriver:

Nu har der været nogen tråde om hvornår vuggestue osv. Pg bliver bare sindsyg nysgerrig: hvordan får I råd til at gå hjemme til de er 2 år. 

Har selv prøvet det da min datter var lille, men der gik hun alligevel i vuggestue fordi jeg var specialestuderende men bare ikke havde mere SU. Det lykkedes men det var sørme da ikke nemt økonomisk, og havde ikke kunne klare det i mange år.

Ved det ikke med sikkerhed, men har da hørt om nogen der får penge for at gå hjemme med sit barn?? 

Anmeld

13. februar 2014

Miss Church

emmagirl skriver:

Ved det ikke med sikkerhed, men har da hørt om nogen der får penge for at gå hjemme med sit barn?? 

Ja i nogle kommuner, får man betaling for at gå hjemme Desværre bare ikke i min

Anmeld

13. februar 2014

Carina:-)

Her arbejdede jeg weekend i en årrække.

2 x 12 timer og så fri igen .

Det var skønt og gav rigtigt godt i lønningsposen så det ikke mærkes at det var 24 timer.

Så steg manden i graderne og tjente pænt meget,så i igen nogle år klarede vi os fint for hans løn.

Så blev jeg selvstændig ,og arbejder nu mest når børnene er puttet -til gengæld arbejder jeg så til langt ud på natten.

Det går ud over min egen tid,men det gør jeg gerne for den korte tid mine rollinger er små

I dag hvor jeg skal indtaste løn har jeg holdt fri indtil kl 16 og er lige først nu landet på kontoret ,så nu arbejder jeg resten af aften i ro og fred og farmand bestiller pizza til ham og ungerne

Sådan er det her .

Anmeld

13. februar 2014

Carina:-)

Og ja i nogen kommuner kan man få et beløb for at passe sine børn selv .

I kBh mener jeg det er et ret pænt beløb endda

Anmeld

13. februar 2014

stjernehimmel

et hurtigt tjek på min kommunes hjemmeside gave dette resultat:

Tilskuddet udgør i  2013:
For børn under 2 år og 11 måneder:  5.556 kr. pr. måned
For børn over 2 år og 11 måneder:  3.521 kr. pr. måned

Tilskuddet udgør i  2014:
For børn under 2 år og 11 måneder:  5.598 kr. pr. måned
For børn over 2 år og 11 måneder:    3.497 kr. pr. måned

Anmeld

13. februar 2014

lineog4

Carina:-) skriver:

Her arbejdede jeg weekend i en årrække.

2 x 12 timer og så fri igen .

Det var skønt og gav rigtigt godt i lønningsposen så det ikke mærkes at det var 24 timer.

Så steg manden i graderne og tjente pænt meget,så i igen nogle år klarede vi os fint for hans løn.

Så blev jeg selvstændig ,og arbejder nu mest når børnene er puttet -til gengæld arbejder jeg så til langt ud på natten.

Det går ud over min egen tid,men det gør jeg gerne for den korte tid mine rollinger er små

I dag hvor jeg skal indtaste løn har jeg holdt fri indtil kl 16 og er lige først nu landet på kontoret ,så nu arbejder jeg resten af aften i ro og fred og farmand bestiller pizza til ham og ungerne

Sådan er det her .

Overvejer også at finde nogen lange vagter som ufaglært - mine uddannelser har ikke lige sådanne muligheder. Men det var så fordi jeg gerne ville læse end et fag  

Men ville gerne en hverdag med mere fleksibilitet og tid til børnene - nu er de snart så store så at have dem hjemme er ikke en mulighed, men skulle have gjort det noget før  Men med den store var jeg studerende til hun blev 3 så det gav en del frihed. Det er med de to små tiden har været knap og jeg glemte at tænke hvad jeg ville, for vidste jeg skulle ud på arbejdsmarkedet efter vi havde mistet for ellers var jeg gået ned

Anmeld

13. februar 2014

lineog4

stjernehimmel skriver:

et hurtigt tjek på min kommunes hjemmeside gave dette resultat:

Tilskuddet udgør i  2013:
For børn under 2 år og 11 måneder:  5.556 kr. pr. måned
For børn over 2 år og 11 måneder:  3.521 kr. pr. måned

Tilskuddet udgør i  2014:
For børn under 2 år og 11 måneder:  5.598 kr. pr. måned
For børn over 2 år og 11 måneder:   3.497 kr. pr. måned

Okay det ser lidt anderledes ud i min kommune:

Tilskud kan gives til børn imellem 24 uger og indtil skolealderen.

Barnet kan ikke være indmeldt i daginstitution/dagpleje imens.

Ansøger må ikke modtage offentlig indkomst eller have en arbejdsindtægt.

Tilskuddet kan ydes for minimum 8 uger og maksimum 1 år. Der kan maksimalt ydes 3 tilskud pr. husstand.

Det samlede tilskud kan ikke overstige beløbet for maksimale dagpenge.

Tilskuddet er 2.917 kr. pr måned pr. barn (2014). Beløbet er skattepligtigt og beskattes som A- indkomst.

så man bliver ikke ligefrem rig  Og kan max gå hjemme et år

Anmeld

13. februar 2014

Elgaard73

lineog4 skriver:

Nu har der været nogen tråde om hvornår vuggestue osv. Og bliver bare sindsyg nysgerrig: hvordan får I råd til at gå hjemme til de er 2 år. 

Jeg er hjemmegående. Her kan det lade sig gøre fordi at min mand har en rimelig løn, og fordi at vi har sparet op til det (Det havde vi så også god tid til, for det tog os 6 år at lave vores søn)

Og så har vi helt konsekvent valgt ikke at sætte os hårdere i det, end at vi stadig ville kunne klare det på en person's dagpenge (altså, sådan havde vi allerede indrettet vores liv inden sønnen kom til).

Men selv om at vi har sparet op, og manden har ok løn, så er det da ikke meget man kan skeje ud. Der skal tænkes, ligges madbudget osv. Og det er da også lidt surt, at vi ikke bare lige kan renovere hele huset (er et gammelt hus), men er nød til at tage det lidt efter lidt, når der lige er økonomi til det. 

Men jeg syntes at det er det værd. 

Anmeld

13. februar 2014

lineog4

Elgaard73 skriver:

Jeg er hjemmegående. Her kan det lade sig gøre fordi at min mand har en rimelig løn, og fordi at vi har sparet op til det (Det havde vi så også god tid til, for det tog os 6 år at lave vores søn)

Og så har vi helt konsekvent valgt ikke at sætte os hårdere i det, end at vi stadig ville kunne klare det på en person's dagpenge (altså, sådan havde vi allerede indrettet vores liv inden sønnen kom til).

Men selv om at vi har sparet op, og manden har ok løn, så er det da ikke meget man kan skeje ud. Der skal tænkes, ligges madbudget osv. Og det er da også lidt surt, at vi ikke bare lige kan renovere hele huset (er et gammelt hus), men er nød til at tage det lidt efter lidt, når der lige er økonomi til det. 

Men jeg syntes at det er det værd. 

Vi kan også klare os med en på dagpenge, men man får jo ikke dagpenge som hjemmegående eller noget der svarer til? Ved godt man kan få sin ægtefælles fradrag og det er ds selvfølgelig også noget, men stadig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.