the terrible twos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2014

Laulund87

Ja det var en rigtig slem alder her

Maria er 4 år nu og der er ikke konflikter konstant som jeg følte der var da hun var i 2 års alderen.

Vi har korte perioder der er trælse for hun søger jo stadig grænser, men det er ikke slemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

morethanperfect

Altså .. Noel er nu halvandet og har et temperement der virkelig er helt vildt .. Hvis ikke han får lov til at åbne køkkenskufferne og tømme dem , kan han lægge sig ned og slå og sparke ned i jorden og skabe sig helt vildt

Oscar er 3 et halvt snart , og han har også et temperement der vil noget , dog ikke så slemt som Noels
Hvis Oscar bliver sur sætter han sig bare til at skrige og råbe : Dumme mor/far . Derimod , er han den høfligste drenge på 3 jeg nogensinde har mødt faktisk . Siger : ja tak , nej ellers tak , tak for mad og i det hele taget en god dreng .. Men tror det kommer an på børnenes temperement . Ikke alle børn er ens .. 

Anmeld

11. februar 2014

L&V

Ska vi sige det sån vi har fået lidt flere grå hår og bekymrings rynker her hjemme det seneste år.. Puha hvor har vi en meget bestemt og hys dame og ser ik frem til hun bliver teenager..

Jeg/vi syntes det er noget af en prøvelse og det trækker tænder ud. Der er ik mange dage hvor vi ikke har kontroverser

Anmeld

11. februar 2014

twinny

Mine drenge er meget høflige synes jeg. De siger altid tak for mad og tak når de får noget. Giver altid ting til bror hvis han mangler noget. Aer når bror eller mor har slået sig.

Men når det så er sagt. Har jeg dælme os to meget bestemte herre og et temperament de har (siger til mig selv, det sker når man mixer græske og tyske gener)  de får deres flip, og de skal bestemme hvordan tingene foregår, hvor mor skal sidde osv. De ved udmærket godt hvordan de vil have tingene skal fungere.   Så ja, det kan godt trække tænder og hår ud. 

Anmeld

12. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Selvstændighedsfasen  JA! Det trækker tænder ud til tider, meeen ikke konstant. jeg har en meget sød og kærlig dreng men han prøver også grænser af for tiden og der kommer vildt mange nej'er og andet i den dur, over vores læber for tiden. 

Han vælter kopper med vand/mælk i med vilje så snart vi vender ryggen til, smider maden på gulvet hvis han ikke lige gider at have det og smider med legetøjet hvis det ikke lige gør som hans synes.  Og han går helt i spåner hvis vi ikke lige kan finde den helt rigtige sut når han skal sove, selvom de alle er ens!  Hehe

men, det er faktisk kun herhjemme han er slem. Var ude ved mine forældre og spise i weekenden og der spiste han SÅ pænt og HELT uden at svine.  Så han kan jo godt 

Anmeld

12. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Folk siger nærmest at gråd og jammer i stemmer at deres barn er nået "the terrible twos", men er en 2 årig VIRKELIG så slem???

Jeg har kendt til en del toårige der har været rigtig slemme. Klippede hestehalen af sin dagpleje, bed, skubbede og smadrede alt, var hensynsløs og meget andet (forskellige børn) Så for mig lyder det til at en 2 årig er ligesom forældres monster under sengen. 

Er / Var jeres også så slem? jeg hører det tit, at 2 årige virkelig trækker tænder ud. Eller i hvert fald fra 2 - 3 år gør.

Nej jeg synes han er blevet "nemmere". Der er ikke så mange misforståelser og udbrud da han kan udtrykkd sig med sprog. Og det er en fest at føre små samtaler sammen

Anmeld

12. februar 2014

jydeinden

nu har jeg godt nok ingen børn selv, men dem jeg har været med til at passe i den alder kunne bestemt godt rykke tænder ud, for de vidste godt hvad DE ville og hvornår de ville det.. men når det så er sagt kunne de selvfølgelig også være dejlige børn

Anmeld

12. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Folk siger nærmest at gråd og jammer i stemmer at deres barn er nået "the terrible twos", men er en 2 årig VIRKELIG så slem???

Jeg har kendt til en del toårige der har været rigtig slemme. Klippede hestehalen af sin dagpleje, bed, skubbede og smadrede alt, var hensynsløs og meget andet (forskellige børn) Så for mig lyder det til at en 2 årig er ligesom forældres monster under sengen. 

Er / Var jeres også så slem? jeg hører det tit, at 2 årige virkelig trækker tænder ud. Eller i hvert fald fra 2 - 3 år gør.

Overhovedet ikke vi har nærmere oplevet et voldsomt stigning i temperamentet i 5-6 års alderen Men der sker sørme også meget i den alder

Anmeld

12. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

Jo, det tror jeg da det er

Som en anden skriver, det er nok også afhængig af personligheden.

Men som du skriver, tror jeg også det afhænger af periode, der er mange slemme børn der er lidt ældre også.

Han sneg sig ind på sin dagplejer, da en mor kom og hentede et andet barn, og klippede hendes hestehale af imens hun snakkede med barnets mor. Og hendes hestehale var altså helt ned til midt på ryggen 

Det lyder altså helt vildt, så snedig er de fleste 2 årige ikke.. og hvorfor har en 2 årig en saks...

Nåhh pyt..

Magnus er 2 år og 4 mdr.
Og med nogen ting kan han godt være ganske anstrengende.. og temperamentet for til tider frit løb hvor jeg tror det bedste jeg kan gøre er at hjælpe ham med at sætte ord og på placere dem hvor de høre til...

Anmeld

12. februar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg tror det kommer 100% an på hvordan barnet er..

Har man sådan en lille stille fis der ingenting gør forkert nogensinde og aldrig har hævet stemmen eller grædt, så tror jeg man får en positiv overraskelse over, hvad trodsalderen egentlig er

Men jeg har en idé om, at når Anthon bliver i den alder, så er der 3. verdenskrig og den starter i Viborg Han er simpelthen så stædig og hidsig, at det ikke er til at holde ud til tider, så jeg tror han bliver en af de stride, men jeg har også lige et års tid ca. til at forberede mig

Så jeg er ret sikker på det kommer an på personligheden hos det enkelte barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.