the terrible twos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.253 visninger
32 svar
5 synes godt om
11. februar 2014

Anonym trådstarter

Folk siger nærmest at gråd og jammer i stemmer at deres barn er nået "the terrible twos", men er en 2 årig VIRKELIG så slem???

Jeg har kendt til en del toårige der har været rigtig slemme. Klippede hestehalen af sin dagpleje, bed, skubbede og smadrede alt, var hensynsløs og meget andet (forskellige børn) Så for mig lyder det til at en 2 årig er ligesom forældres monster under sengen. 

Er / Var jeres også så slem? jeg hører det tit, at 2 årige virkelig trækker tænder ud. Eller i hvert fald fra 2 - 3 år gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Folk siger nærmest at gråd og jammer i stemmer at deres barn er nået "the terrible twos", men er en 2 årig VIRKELIG så slem???

Jeg har kendt til en del toårige der har været rigtig slemme. Klippede hestehalen af sin dagpleje, bed, skubbede og smadrede alt, var hensynsløs og meget andet (forskellige børn) Så for mig lyder det til at en 2 årig er ligesom forældres monster under sengen. 

Er / Var jeres også så slem? jeg hører det tit, at 2 årige virkelig trækker tænder ud. Eller i hvert fald fra 2 - 3 år gør.

Ikke her og ikke endnu

Anmeld

11. februar 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Det kommer rigtig meget an på den personlighed som barnet nu en gang er født med, men generelt set, så er det da slemt. Men jeg prøver at sige til mig selv det er en ønskelig adfærd, selvom jeg nogen gange er ved at springe ud over altanen af frustration Men de prøver jo at finde ud af hvor grænserne går, de begynder at finde ud af de kan en masse selv, og det vil de gerne, men så alligevel ikke.

Rose har en meget stærk personlighed og er født med et iltert temperament (har hun fra mig ) og er meget i sine følelsers vold. Derfor tror jeg også det er ekstra slemt med hende.

Har et lille håb om det bliver knap så slemt med James, fordi han generelt er en mere rolig og tålmodig type som sin far

Så mit svar er, ja, det er slemt for de fleste, men det kommer også an på hvad man definerer som slemt, og det kommer an på barnets medfødte personlighed.

Anmeld

11. februar 2014

Happiness

ALtså vores 2,6 årige kan godt trække tænder ud. Men det er nu ikke fordi han som sådan laver ulykker. Vi skal bare diskutere ALT. Selv om vi gør meget i, at det netop ikke kan diskuteres.

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

2år er det ikke trodsalderen, hvor de begynder at vil have deres vilje?

Jeg ser ikke på deres alderen, jeg mødte den mest høflige 2½årige dreng jeg nogensinde har mødt, sagde ja tak, det må du gerne og sådan noget, men han havde et had/kærligheds forhold med sin bedste ven.

Nogen børn er slemme når de er to, andre som 5år eller 9årig.

Jeg kender to drenge på 5 og 2½ og den 5årige er ham der trækker tænder ud, ham der griner når man "skælder" ham ud, hvor den 2årige faktisk hører efter, kan sidde stille og sådan noget.

Men min nevø var en 2årig der godt kunne trække tænder ud, og det stoppede ikke før han var 4-5år, men igen også den sødeste og kærligste dreng.

2år og klippe en hestehale af sin dagpleje?? hvordan H.... kan det lade sig gøre?

2årige der bider er meget tit dem med dårligt sprog(fra min erfaring) ligesom med at slå

Forstil dig at være et lille barn ingen forstår, ikke kan fortælle dig hvad der er galt.

Anmeld

11. februar 2014

Thereseh

Anonym skriver:

Tja, han er i hvertfald ikke som han "plejer" 

Isaac er 2.5 år gammel, og har den sidste måneds tid været MEGET grænsesøgende. Det er nej-hatten han har på, hver dag, og får han ikke sin vilje er der bævende læber, krokodilletårer og "NAAAAARJ". 

I dagpleje er han ret meget som han plejer, så det er mere os forældre der skal prøves af. 

Men destruktiv er han ikke. Han har to gange smidt sit legetøj hårdt i gulvet, men da hans røde racerbil gik i stykker, holdt han op med det 

Men der er jo nok stor forskel på HVOR forfærdelige de blir. Ha ha. Vi mærker stor forskel, men nogen ville måske ikke synes det var noget særligt. 

Anmeld

11. februar 2014

StudPsyk

Yurie skriver:

2år er det ikke trodsalderen, hvor de begynder at vil have deres vilje?

Jeg ser ikke på deres alderen, jeg mødte den mest høflige 2½årige dreng jeg nogensinde har mødt, sagde ja tak, det må du gerne og sådan noget, men han havde et had/kærligheds forhold med sin bedste ven.

Nogen børn er slemme når de er to, andre som 5år eller 9årig.

Jeg kender to drenge på 5 og 2½ og den 5årige er ham der trækker tænder ud, ham der griner når man "skælder" ham ud, hvor den 2årige faktisk hører efter, kan sidde stille og sådan noget.

Men min nevø var en 2årig der godt kunne trække tænder ud, og det stoppede ikke før han var 4-5år, men igen også den sødeste og kærligste dreng.

2år og klippe en hestehale af sin dagpleje?? hvordan H.... kan det lade sig gøre?

2årige der bider er meget tit dem med dårligt sprog(fra min erfaring) ligesom med at slå

Forstil dig at være et lille barn ingen forstår, ikke kan fortælle dig hvad der er galt.

Men lige med hensyn til høflighed vil jeg lige sige, at det ene ikke udelukker det andet. Et barn på 2½ kan sagtens være enormt høflig, sød og kærlig, men så have det her ture, hvor himmel og helvede står i ét  

Anmeld

11. februar 2014

Sujan

Min er snart 2... Hun har stort temperament så det kan godt trække tænder ud... Men er ved at lære hvordan jeg takler det og handler om at man som forældre bevare roen og hjælper dem igennem...

Vores har store hysteriske anfald hvis det ikke lige går som hun vil... Så kommer man nogle gange for sent på arbejde eller andet.. Men har valgt at sige at sådan er det bare...

Men har altid haft en nemt barn og har aldrig synes det var hårdt at være mor... FØR NU.... Ha ha

Så kan bestemt godt mærke hun er ved at være 2 år

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Janne T. skriver:

Men lige med hensyn til høflighed vil jeg lige sige, at det ene ikke udelukker det andet. Et barn på 2½ kan sagtens være enormt høflig, sød og kærlig, men så have det her ture, hvor himmel og helvede står i ét  

Det ved jeg godt. jeg skriver også han har had/kærligheds forholdet til sin ven.. hvor han kunne være grov.

og at min nevø var slem, men også sød og kærlig.

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Ikke her og ikke endnu

Okay 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.