the terrible twos?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Det kommer rigtig meget an på den personlighed som barnet nu en gang er født med, men generelt set, så er det da slemt. Men jeg prøver at sige til mig selv det er en ønskelig adfærd, selvom jeg nogen gange er ved at springe ud over altanen af frustration Men de prøver jo at finde ud af hvor grænserne går, de begynder at finde ud af de kan en masse selv, og det vil de gerne, men så alligevel ikke.

Rose har en meget stærk personlighed og er født med et iltert temperament (har hun fra mig ) og er meget i sine følelsers vold. Derfor tror jeg også det er ekstra slemt med hende.

Har et lille håb om det bliver knap så slemt med James, fordi han generelt er en mere rolig og tålmodig type som sin far

Så mit svar er, ja, det er slemt for de fleste, men det kommer også an på hvad man definerer som slemt, og det kommer an på barnets medfødte personlighed.

Det tror jeg at du har helt ret i. Men der er virkelig nogen man tænker "MØGUNGER" og 1 år efter møder man dem, og de er de sødeste og kærligste børn. 

Men jeg tror helt sikkert på det du siger med at det er personligheden der er afgørende hvor slem en grad det bliver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

ALtså vores 2,6 årige kan godt trække tænder ud. Men det er nu ikke fordi han som sådan laver ulykker. Vi skal bare diskutere ALT. Selv om vi gør meget i, at det netop ikke kan diskuteres.

Haha, ja det er en rigtig nej-periode de får Men heldigvis går det over 

Anmeld

11. februar 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Folk siger nærmest at gråd og jammer i stemmer at deres barn er nået "the terrible twos", men er en 2 årig VIRKELIG så slem???

Jeg har kendt til en del toårige der har været rigtig slemme. Klippede hestehalen af sin dagpleje, bed, skubbede og smadrede alt, var hensynsløs og meget andet (forskellige børn) Så for mig lyder det til at en 2 årig er ligesom forældres monster under sengen. 

Er / Var jeres også så slem? jeg hører det tit, at 2 årige virkelig trækker tænder ud. Eller i hvert fald fra 2 - 3 år gør.

Jeg syntes ikke det er så slemt, havde faktisk troet det var værre, også i forhold til at hun er ved at vænne sig til at være storesøster 

Monica

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

2år er det ikke trodsalderen, hvor de begynder at vil have deres vilje?

Jeg ser ikke på deres alderen, jeg mødte den mest høflige 2½årige dreng jeg nogensinde har mødt, sagde ja tak, det må du gerne og sådan noget, men han havde et had/kærligheds forhold med sin bedste ven.

Nogen børn er slemme når de er to, andre som 5år eller 9årig.

Jeg kender to drenge på 5 og 2½ og den 5årige er ham der trækker tænder ud, ham der griner når man "skælder" ham ud, hvor den 2årige faktisk hører efter, kan sidde stille og sådan noget.

Men min nevø var en 2årig der godt kunne trække tænder ud, og det stoppede ikke før han var 4-5år, men igen også den sødeste og kærligste dreng.

2år og klippe en hestehale af sin dagpleje?? hvordan H.... kan det lade sig gøre?

2årige der bider er meget tit dem med dårligt sprog(fra min erfaring) ligesom med at slå

Forstil dig at være et lille barn ingen forstår, ikke kan fortælle dig hvad der er galt.

Jo, det tror jeg da det er

Som en anden skriver, det er nok også afhængig af personligheden.

Men som du skriver, tror jeg også det afhænger af periode, der er mange slemme børn der er lidt ældre også.

Han sneg sig ind på sin dagplejer, da en mor kom og hentede et andet barn, og klippede hendes hestehale af imens hun snakkede med barnets mor. Og hendes hestehale var altså helt ned til midt på ryggen 

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Thereseh skriver:

Tja, han er i hvertfald ikke som han "plejer" 

Isaac er 2.5 år gammel, og har den sidste måneds tid været MEGET grænsesøgende. Det er nej-hatten han har på, hver dag, og får han ikke sin vilje er der bævende læber, krokodilletårer og "NAAAAARJ". 

I dagpleje er han ret meget som han plejer, så det er mere os forældre der skal prøves af. 

Men destruktiv er han ikke. Han har to gange smidt sit legetøj hårdt i gulvet, men da hans røde racerbil gik i stykker, holdt han op med det 

Men der er jo nok stor forskel på HVOR forfærdelige de blir. Ha ha. Vi mærker stor forskel, men nogen ville måske ikke synes det var noget særligt. 

Ja det er også hårdt når det er ens egne ting det går ud over.. smil.. 

Men ja, så er det godt at det "kun" er en periode. Det er underligt at de tit er små englebørn ude, men små terrorister derhjemme 

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Min er snart 2... Hun har stort temperament så det kan godt trække tænder ud... Men er ved at lære hvordan jeg takler det og handler om at man som forældre bevare roen og hjælper dem igennem...

Vores har store hysteriske anfald hvis det ikke lige går som hun vil... Så kommer man nogle gange for sent på arbejde eller andet.. Men har valgt at sige at sådan er det bare...

Men har altid haft en nemt barn og har aldrig synes det var hårdt at være mor... FØR NU.... Ha ha

Så kan bestemt godt mærke hun er ved at være 2 år

Det er helt underligt at tænke på at det "bare" er en periode. Så the terrible two's eksistere virkelig 

Men ja, det giver erfaring at have sådan en lille bestemmerrøv

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Jeg syntes ikke det er så slemt, havde faktisk troet det var værre, også i forhold til at hun er ved at vænne sig til at være storesøster 

Monica

Dejligt for jer, ja det kan være lidt udfordrende at blive storesøster i så "ung" en alder Men godt at hun tager det pænt.. 

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jo, det tror jeg da det er

Som en anden skriver, det er nok også afhængig af personligheden.

Men som du skriver, tror jeg også det afhænger af periode, der er mange slemme børn der er lidt ældre også.

Han sneg sig ind på sin dagplejer, da en mor kom og hentede et andet barn, og klippede hendes hestehale af imens hun snakkede med barnets mor. Og hendes hestehale var altså helt ned til midt på ryggen 

Ja der er perioder, hvor børn bare er slemme. men der er også nogen der først bliver når de er større.. Personligheden har helt sikkert også noget med det at gøre.

Undskyld men hvordan har han fået en saks og hvordan så moren ikke en dreng komme gående med en saks?? Var det hele hestehalen?? For hvordan kom han derop?? Ja undskyld jeg spørg, men jeg sidder sådan her

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Ja der er perioder, hvor børn bare er slemme. men der er også nogen der først bliver når de er større.. Personligheden har helt sikkert også noget med det at gøre.

Undskyld men hvordan har han fået en saks og hvordan så moren ikke en dreng komme gående med en saks?? Var det hele hestehalen?? For hvordan kom han derop?? Ja undskyld jeg spørg, men jeg sidder sådan her

tror jeg helt sikkert også

Kender ikke alle detaljerne, kender hende der oplevede det, da hun hentede sit barn.. tror de klippede påskekort eller sådan noget og det gik vidst så stærkt, og så stod han bare der med hele hestehalen og smilede  Hun havde sikkert sat på knæ eller sådan noget.. tænker lidt på at hvis det var mit hår, hold op jeg var flippet ud.. Men hun tog det vidst UTROLIG pænt.. 

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

tror jeg helt sikkert også

Kender ikke alle detaljerne, kender hende der oplevede det, da hun hentede sit barn.. tror de klippede påskekort eller sådan noget og det gik vidst så stærkt, og så stod han bare der med hele hestehalen og smilede  Hun havde sikkert sat på knæ eller sådan noget.. tænker lidt på at hvis det var mit hår, hold op jeg var flippet ud.. Men hun tog det vidst UTROLIG pænt.. 

men hun er så gået fra små børn der sidder med skarpe sakse? Hvis man går fra bordet, tager man saksene med sig. uhh får det helt dårligt, når man tænker på hvad der kunne være sket.

Jeg tror ikke jeg var flippede men gal var jeg blevet og der vil blive snakket drengen og så forældrene når de hentede. For det er sku farligt at en 2årig kan finde på at gå over og klippe ens hår af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.