Macrolf skriver:
Tak for svar :-)
Jeg vil helt sikkert prøve at omformulere mig fremover. Tro det eller ej, det jeg skriver er ikke ment som angreb, det er bare skrevet som jeg tænker og som det jeg undrer mig over. Jeg havde (fordi det ikke er sådan ment) slet ikke tænkt over at det kunne læses som om jeg mener at jeg er bedre, har nemmere børn eller er bedre til at læse dem.
Når jeg skriver fx at det er den nemme løsning med sut så skriver jeg bare hvad jeg tænker om det, ikke som et angreb på alle der bruger sut, jeg ved jo ikke hvordan det er fordi jeg aldrig har brugt det.
Jeg kan godt se hvordan det virker sådan som du skriver det, sådan har det aldrig Været ment. Da Hej begyndte her på baby kendte jeg Mange af dem der var her og de kendte mig og min måde at skrive på så der blev jeg aldrig misforstået. Dengang havde vi nogen vældige debatter uden problemer :-)
Men hvis du ikke mener, du er bedre, hvorfra kommer så formuleringen i dit første indlæg her - "men her er sørme mange mennesker som har det svært ved at andre måske klarer ting bedre end de gør" -? Den opfattelse må da komme et sted fra - og den følger lige i kølvandet på dit indlæg i pli-debatten om din datters dygtighed i skolen og de reaktioner, det gav anledning til.
Og nu gentager du så pointen om, at hendes adfærd i skolen hænger sammen med, at hun får en god opdragelse. Ja, måske, hvis det bare gjaldt hendes "pæne opførsel" - men bogstavkendskab, talfærdigheder og koncentrationsevne har intet med opdragelse at gøre. Og et barn, der har lært at sige tak for mad og spørge om lov til at tage af slikskålen, kan sagtens være en dårlig kammerat, mangle empati og være talblind. Psykopater, for nu at tage ekstremen, har oftest fremragende manerer og er fantastiske til at fremstå sympatiske, men de ejer ikke empati.
Jeg forstår ikke, at du i stedet for at blive i debattrådene og forklare dig dér - måske endda, når nogle er uenige og argumenterer imod dig, at skrive "Det kan jeg godt se, det havde jeg ikke tænkt over, sådan var det ikke ment" - trækker dig og nu som kronen på værket opretter et jante-indlæg, hvor du heller ikke SPØRGER, men blot KONSTATERER, at janteloven er på spil, og at andre ikke kan glæde sig på dine vegne.
Dine spørgsmål virker generelt ikke åbne - du spørger til sut og fravalg af amning, men giver i samme indlæg dine egne bud på svar, teorier og forklaringer, som bestemt ikke er åbne og objektive, og dermed skaber du fra start en angrebs-forsvars-stemning.
Og jeg tror stadigvæk ikke, at du taler SÅ meget lige ud af posen i det virkelige liv som her: Ville du i en ny mødregruppe, hvor to ikke ammede, sige: "Jeg synes, der er mange, der fravælger amning af skøre grunde - undskyldninger om manglende næring holder ikke - nå, hvad med jer, hvorfor ammer I ikke? Jeg vil gerne prøve at forstå jer!" - ?