At ville misforstå/at dyrke janteloven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2014

Krussedulle

Hehe, og så kan man blive fristet til at undre sig over denne tråds eksistens

Den skaber da ikke en særlig stemning hva'?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

Laulund87

Hehe der er nogle stykker der så flot har skrevet hvad jeg også mener og så undrer det mig at den tråd kommer fra lige dig

Anmeld

8. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har tænkt en del over dit indlæg nu, og jeg tror måske, dine oplevelser bunder i, at du ikke er bevidst om dine modtagere. 

Prøv at forestille dig, at du sidder sammen med en flok mødre og taler om fjollede undskyldninger for ikke at amme, mens to af de tilstedeværende har flaskebørn -  om det unødvendige og unaturlige i at bruge sut, mens fire unger gumler på sutten - eller at du midt i en samtale om bordskik siger, at din datter bare er så dygtig til tal og bogstaver - og sidestiller det med god opførsel - mens en mor til en dreng i 1. klasse med krudt bagi og total mangel på interesse for læsning hører på. Jeg tror simpelthen ikke, du ville gøre det i det virkelige liv. Jeg tror, du allerhøjst ville spørge ind til det, der er anderledes end det, du gør og oplever. 

Og hvad angår fejring af forskelligheder - så jubler du jo ikke over andre og andres måder at gøre noget på, jævnfør ovenstående eksempler. 

Anmeld

9. februar 2014

Elgaard73

He he...jeg kan simpelt hen ikke lade være med at sidde og smågrine.

Jeg er fuldstændig enig i at vi skal fejre hinanden's forskellighed og ikke være for stolte til at lære af andre... Men da jeg så at indlægget kom fra dig...Tjaee, der faldt det hele skisme lidt til jorden. Det er bestemt ikke lige det billed, jeg har fået af dig, efter at have fulgt med i nogle af de tidligere tråde.

Inden man kaster så flot et indlæg på bordet, skal man måske lige feje for egen dør først. 

Anmeld

9. februar 2014

lycly

Macrolf skriver:

Dette er på mange måder en fantastisk side, men her er sørme mange mennesker som har det svært ved at andre måske klarer ting bedre end de gør og som ikke prøver at sætte sig i andres sted men som i stedet fordømmer og nedgør.

Hvorfor dog ikke tage de positive briller på og sige, fedt noget fungerer for jer, jeg er ikke enig i måden at gøre det på og er vildt glad for sådan som tingene fungerer hos os men derfor er det da alligevel fedt for jer.

Der findes jo den mulighed at svare på andres spørgsmål uden at nedgøre ts :-)

Hvis nogen laver en brok tråd, så dog være at lave den om til en kritik af ts.

Lad os dog fejre forskellighed og lære af hinanden og glæde os på hinandens vegne i stedet :-)

Sjovt det kommer fra dig som startede den noget fordømmende debat om fravælgelse af amning...

Anmeld

9. februar 2014

TNBC

Macrolf skriver:

Dette er på mange måder en fantastisk side, men her er sørme mange mennesker som har det svært ved at andre måske klarer ting bedre end de gør og som ikke prøver at sætte sig i andres sted men som i stedet fordømmer og nedgør.

Hvorfor dog ikke tage de positive briller på og sige, fedt noget fungerer for jer, jeg er ikke enig i måden at gøre det på og er vildt glad for sådan som tingene fungerer hos os men derfor er det da alligevel fedt for jer.

Lad os dog fejre forskellighed og lære af hinanden og glæde os på hinandens vegne i stedet :-)

Og det skulle komme fra dig?? Undskyld men læser du hvad du skriver i dine indlæg?

Sutter=Ikke normalt, fordi dine ikke har brugt dem og det kan lede til trøstespisning. Helt hen i vejret.

amningen=Det er forkert hvis man vælger det fra... Det skal du eller nogen andre ikke blande sig i. Det er fint hvis det lykkedes for jer, men du skal da ikke sidde og dømme andre for deres valg.

Pli= Du skal lige skrive at din datter er så god i skole, og det er godt pli.. (hvilket jeg synes var helt unødvendligt at fortælle os) Og man kan godt være godt opdraget og være dårlig i skole(Som mig)

Jeg synes du skal tænke dig lidt om når du skriver indlæg som det her. for det er lidt dobbeltmoralsk. Og så elsker jeg at du ikke har skrevet et enkelt svar tilbage efter det første indlæg.

Anmeld

9. februar 2014

Morjanne76

Macrolf skriver:

Hvem er det der vurdere, at andre måske gør det bedre end en selv? 

Vi handler vel hver især efter bedste overbevisning? 

Anmeld

9. februar 2014

B&J

self skal man passe på ikke at smide en masse i hoved på TS, men ellers er min mening man skal have sin mening uden at svine ts til.. der for syntes jeg godt man må udtrykke sig i teksten man ser helt forkert på det og have din mening i tekst.... også selv om den lyder hård.

for alt skal heller ikke være sukker sødt.

og forskellige meninger er jo dejlige også selv om man ikke er enig

Anmeld

9. februar 2014

Muhmi

Jeps.. Sådan er det nogle gange herinde.. Nogle gange bliver tingene skrevet uden at man tænker over konsekvenserne, det kan man jo tydeligt læse udfra dine tråde og nu denne  

Anmeld

9. februar 2014

LinLin

Har du bare tænkt dig at ignorere de svar du har fået!?!

God debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.