Macrolf skriver:
Dette er på mange måder en fantastisk side, men her er sørme mange mennesker som har det svært ved at andre måske klarer ting bedre end de gør og som ikke prøver at sætte sig i andres sted men som i stedet fordømmer og nedgør.
Hvorfor dog ikke tage de positive briller på og sige, fedt noget fungerer for jer, jeg er ikke enig i måden at gøre det på og er vildt glad for sådan som tingene fungerer hos os men derfor er det da alligevel fedt for jer.
Der findes jo den mulighed at svare på andres spørgsmål uden at nedgøre ts :-)
Hvis nogen laver en brok tråd, så dog være at lave den om til en kritik af ts.
Lad os dog fejre forskellighed og lære af hinanden og glæde os på hinandens vegne i stedet :-)
Jeg mener, det er helt misforstået at trække jante-kortet i denne sammenhæng. Har du overvejet, om du selv kunne have foranlediget visse kommentarer, som ikke ubetinget bakker dig op?
Når du midt i en tråd om pli inddrager din datters tal- og bogstavkendskab, koncentration og selvstændighed i skolen, må det være fordi, du mener, det relaterer til god opdragelse - overvejer du ikke et sekund, at der er masser af velopdragne børn, som har det svært fagligt og/eller med koncentrationen? - og at du indirekte signalerer, at du har gjort noget bedre end dem? Hvis ikke, du mener, disse ting hænger sammen, er dit indlæg jo irrelevant for emnet.
Og inden du tænker, jeg er personligt ramt: Mine børn har også klaret sig flot i skolen. Som lærer gør det mig bare forstemt at se den kobling, du laver. Hvis du blot ville dele din glæde over din datter, kunne du jo have oprettet en særskilt tråd om samtalen.
Jeg ser ikke din fejring af forskellighed hverken i pli- eller ammetråden.
Anmeld