Børn med næsten samme fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2014

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Mine børn har med en uges mellemrum .. Den mindste har den 15/5 og den største 22/5 hos os har det ingen betydning da de bare holder festen sammen .. Hvis den store kommer og siger en dag han vil holde fødselsdag alene . Jamen så får han da bare lov til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Alexander&Lærke

Mine børn har med 3 uger i mellem, det er jo enligt lang tid men da de falder i de flestes sommerferie, kan det være lidt svært at koordinere med hvordan der er nogen hjemme til at fejre dem. Udover det så fødte jeg vores ældste dagen før hans farfar. han blev 6 sidst, og de første 4 år har de holdt fødselsdag samMen i den først kommende weekend hvis folk er hjemme. Så har vi gjort det sådan at det er børne fødselsdag om eftermiddagen og om aftnen er det voksen fødselsdag, hvor farfar laver og bestemmer aftensmaden. 

De sidste par år har jeg syntes at han skulle holde sin egen fødselsdag, da han er ved at være bevist om at fødselsdag er noget særligt. 

Anmeld

7. februar 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Er der nogen der har børn med næsten samme fødselsdato? Og hvordan har i det med det? 

Vi er igang med pb2, og hvis jeg er heldig at være blevet gravid denne gang, vil terminen være lige op og ned ad den stores fødselsdag. Og det kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg har det med. 

Jeg ser ikke noget problem med det.

Her i huset har 4 af os fødselsdag inden for 6 uger.

Vi holder hver vores fødselsdag - har aldrig brudt mig om konceptet at børn skal have deres fødselsdage slået sammen - men nu holder vi også fødselsdag for familien på selve dagen

Anmeld

7. februar 2014

Carina:-)

De yngste har med 4 dages mellemrum.

Har holdes der fælles for familien .

Så har de ellers hver deres dag som resten af familien og bh på besøg en dag.

Det er for mig et luksus prob. at børn har fødselsdag tæt på hinanden .Og ikke noget vi på noget tidspunkt har gået op i .

Anmeld

7. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Er der nogen der har børn med næsten samme fødselsdato? Og hvordan har i det med det? 

Vi er igang med pb2, og hvis jeg er heldig at være blevet gravid denne gang, vil terminen være lige op og ned ad den stores fødselsdag. Og det kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg har det med. 

Sandsynligheden for at du føder lidt før eller efter termin er jo ret stor, så mon ikke der i hvert fald kommer til at være en uge imellem?

Jeg er enebarn, men i min familie er vi fem der har fødselsdag i december - d. 4. (fætter), d. 10. (mig), d. 12. (onkel), d. 25. (fætter), d. 28. (mor). Og så julen oveni, selvfølgelig.

Det har aldrig været problematisk for nogen af os, tværtimod synes jeg faktisk at det er rigtig hyggeligt at der er en speciel tid på året hvor vi ses ekstra meget og der er adskillige hyggelige arrangementer. 

Anmeld

7. februar 2014

DianaRJS

Anonym skriver:

nu har jeg tvillinger så ja.
men min mor søster og jeg selv har d. 3 - 13- og 23 marts. så vi er også tæt på hinanden.

mine forældre holdte ALTID 2 fødselsdage da vi var yngre, da vi blev ældre har vi valgt at holde det samme, også efter jeg er flyttet hjemmefra det spare tid og penge

Anmeld

7. februar 2014

StineC

Min storesøster og jeg har fødselsdag samme dag, der er 3 år imellem os. Det har ikke generet mig som sådan da jeg ikke har prøvet andet. Nu da vi er blevet voksne er det faktisk ret hyggeligt
Men håber at mine børn får deres fødselsdag for dem selv

Anmeld

7. februar 2014

Tvebakken

Jeg havde termin med nr. 3 på nr. 2's 6 - års fødselsdag.

Hendes holdning var bare, at så ville hun få en ekstra god fødselsdagsgave (og blev faktisk helt ked, da jeg endte med at gå 5 dage over).

Så de har med 5 dages mellemrum - og 6 år imellem. Vi holder fødselsdag for familien fælles (en del kommer ret langt fra) - og det har der aldrig været noget med - men de får selvfølgelig hver deres fødselsdag i hjemme - med morgenbord og selvvalgt aftensmad.

- Og får også hver en oplevelse med skole/dagpleje, hvor vi inviterer begge dele særskilt (kan dog godt ligge samme dag formiddag/eftermiddag - blot ikke samme tid).

Jeg tror altså også, det er lidt, hvad man gør det til. Jeg var ked i starten, at det skulle være så tæt, og bad til, jeg ikke ville føde lige på dagen - men det var vist mere mit problem, end det var nogen andres.

Anmeld

7. februar 2014

hannetheis

Mine drenge har 21 og 23 marts.
Vi holder altid fødselsdag den 22.
For dem og mig. (mig 29 marts)
Syntes ikke der er noget problem i at holde det sådag de bliver fejret lidt særligt på dagen og i bh og skole. De bliver 3 og 6 i år.

Anmeld

7. februar 2014

LinLin

Anonym skriver:

Jep
Mine drenge har 2. Og 9. September (og jeg har selv d. 8.). Desuden har min mands ældste søn også d. 2. (Men hans bliver ikke fejrer vi ikke her...)

Det er fint her. De bliver fejret på hver deres dag fra morgenstunden, men vi holder fælles fødselsdag (alle tre)....

(For at gøre det helt skørt har min mor d. 4. September...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.