Børn med næsten samme fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.037 visninger
24 svar
7 synes godt om
7. februar 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen der har børn med næsten samme fødselsdato? Og hvordan har i det med det? 

Vi er igang med pb2, og hvis jeg er heldig at være blevet gravid denne gang, vil terminen være lige op og ned ad den stores fødselsdag. Og det kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg har det med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2014

Kløver

Nu har mine ikke på samme tid me. Meget familie falder sammen, min mors og søsters fødselsdag ligger tæt. Personligt ville jeg holde hver deres dag, feks den ene den ene weekend og den anden den anden weekend, evt sammen, men kommer an på aldersforskel og alder på børnene

Anmeld

7. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nu har jeg to dage efter min datters og vi holder altid sammen.

Min niece og nevø har med 1 uges mellemrum, og de har også altid holdt sammen. Hvorfor invitere de samme mennesker to weekender i træk. Så længe, at den dag de har fødselsdag bliver gjort til noget særligt kan jeg ikke se problemet. Det er også hvad man er vokset op med

Anmeld

7. februar 2014

Noahmor

Anonym skriver:

Er der nogen der har børn med næsten samme fødselsdato? Og hvordan har i det med det? 

Vi er igang med pb2, og hvis jeg er heldig at være blevet gravid denne gang, vil terminen være lige op og ned ad den stores fødselsdag. Og det kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg har det med. 

jeg havde termin samme dag med mine to til at starte med og havde det ikke så godt med det, da jeg synes det var synd, hvis de skulle dele fødselsdag. Terminen med den sidste blev dog rykket to dage. Og nu er det slet ikke noget problem. Storebror Noah kom nemlig 14 dage før termin og lillebror har endnu ikke meldt sin ankomst her 40+5, så der kommer god tid imellem deres fødselsdage. 

Anmeld

7. februar 2014

Liviana

Anonym skriver:

Min søster og jeg har fødselsdag med 9 dages mellemrum. Det har aldrig været et problem. Vi holdt altid fødselsdag for familien samlet da vi var børn, og det har jeg aldrig set noget mærkeligt i. Det var først da jeg så diverse debatter om netop det problem herinde og andre steder, at det gik op for mig, at det muligvis kan ses som et problem. Men det synes jeg bestemt ikke.

Anmeld

7. februar 2014

Mor til Majbørn

Vi komme til at få tre drenge, der har fødselsdag liiiige op og ned af hinanden (indenfor 3 uger). Jeg synes det har ulemper (det er dyyyyrt i den måned) og fordele

Ungerne er egentlig totalt ligeglade - tror jeg vil gøre det sådan i fremtiden at der bliver en større familiefest for de to små og en alene for den store (som er ham der har først) og så får de selvfølgelig hver deres fest i dagplejen/børnehaven/skolen. Men den store er også 12 og 14 år ældre end de små, så det er lidt andre præmisser.

Min bror og jeg (2 år imellem os - ligesom mine to yngste drenge) har med en dags mellemrum og det har vi begge altid ELSKET, men vi har det også godt sammen, Men vi har aldrig holdt fødselsdag på samme dag, ikk før vi blev over 30

Anmeld

7. februar 2014

Papillon

Min kusine og fætter har fødselsdag med tre dages mellemrum. Vi er altid blevet inviteret til fælles fødselsdag, og der har intet mærkeligt været i det. 

Min kæreste og hans søster har fødselsdag med en uges mellemrum, de har også som børn holdt fødselsdag sammen for familie. Her fik de lov til at bestemme en kage hver, så de på den måde fik "hver deres" til den fælles fest.

Det lyder bestemt ikke som om, nogen af dem har lidt under det, så jeg ville ikke være så nervøs, hvis det skulle ske

Anmeld

7. februar 2014

Newsence

Jeg har ikke selv børn med tæt fødselsdag men jeg har selv fødselsdag den 13 dec og min bror den 14 dec. Vi holdte altid sammen fordi familien ikke kunne komme 2 dage i træk . Men øv hvor var det surt at det aldrig var min fest. Min bror er 7 år ældre så senere blev det til at vi holdte det på den 13 men alligevel. I dag kan familien dog godt komme til 2 dage for vi bor jo ikke sammen mere

Min søster har 3 børn i samme måned, marts. De holder på selve dagen for hver enkel med bedsteforældre og så en stor fælles fest for resten af familien. Det ved jeg børnene er kede af for de to andre børn får jo deres egen fest hvor der er råd til mere fordi de har i august og januar. Dem i marts holder heller ikke fest for klassen for i marts er der ikke råd og så glemmer de det. I år holder de dåb for nr. 6 barn så der er den endnu værre.

Så mit råd er at de bør have hver deres fest og dag der er deres. Spar op hvis det er. Ikke noget med store fælles gaver- stor no go

Held og lykke

Anmeld

7. februar 2014

Mor til Majbørn

newsence skriver:

Jeg har ikke selv børn med tæt fødselsdag men jeg har selv fødselsdag den 13 dec og min bror den 14 dec. Vi holdte altid sammen fordi familien ikke kunne komme 2 dage i træk . Men øv hvor var det surt at det aldrig var min fest. Min bror er 7 år ældre så senere blev det til at vi holdte det på den 13 men alligevel. I dag kan familien dog godt komme til 2 dage for vi bor jo ikke sammen mere

Min søster har 3 børn i samme måned, marts. De holder på selve dagen for hver enkel med bedsteforældre og så en stor fælles fest for resten af familien. Det ved jeg børnene er kede af for de to andre børn får jo deres egen fest hvor der er råd til mere fordi de har i august og januar. Dem i marts holder heller ikke fest for klassen for i marts er der ikke råd og så glemmer de det. I år holder de dåb for nr. 6 barn så der er den endnu værre.

Så mit råd er at de bør have hver deres fest og dag der er deres. Spar op hvis det er. Ikke noget med store fælles gaver- stor no go

Held og lykke

Ja jeg vil også lige støtte op om, at det der med fællesgaver er et kæmpe no-go!!!

Anmeld

7. februar 2014

JeanetteK

Jeg har en bekendt veninde, der fik to skønne piger lige i træk. Der er ikke engang et år imellem dem  Den ældste har fødselsdag den 1 juni og den yngste har fødselsdag 20 maj året efter. De får det til at fungerer fint og børnene har det rigtig godt sammen, fordi de næsten er samme alder. Der er meget fødselsdag lige på en uge, men det er trods alt kun en fødselsdag - som sker en gang om året! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.