Fortæl mig lige at jeg IKKE skal anskaffe mig en kat..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2009

Jules

Katte er simpelthen dejlige!!!! Ingen tvivl der...Bare de har vand,mad plus en ren kattebakke og blir nusset lidt engang imellem så er de tilfredse....
De kan selvfølgelig lave ulykker men det høre med...

Syntes der er mange flere for end imod ved at have kat...
men det skal du jo vurdere...
Ang.Jeppes allergi blir du jo nødtil at prøve for at finde ud af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Sabina & Simone

Tanja.. skriver:

He he ok   Er nok bare ikke til den slags dyr ,,, jo i en heste stald er de fine ...   Men rigtigt ,, hos nogle lugter de ikke .. Årh hader bare lugten af katte tis og lort ,, det sgu ikke rart

Er total enig... Kan heller ikke klare lugten af det... Da vi havde de 4 katte kunne jeg gå helt i baglås hvis vi havde været væk en hel dag og kom hjem... Så så man bare min røv stikke i vejret ude i gangen fordi jeg skulle have tømt den bakke... Med sko og jakke og somme tider stadig med tasken over skulderen...
Er lidt hysterisk hvad det angår og kan virkelig finde på at skride igen eller komme med en bemærkning hvis jeg kommer et sted hvor der virkelig stinker af kattepis...

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

Tanja.. skriver:

Jeg havde indtryk af at du ikke kunne fordrage dyr og syntes de var ulækre ..

Helt sikker på jeg engang har læst du skrev det i nogle gamle indlæg   Med frygt for at få en masse katte elskere på nakken vover jeg pelsen ..

De lugter ,, eller deres omgivelser kommer til at lugte

De ødelægger tapet og møbler ..

Jeg har også katte allergi og ville ikke engang kunne leve med en kat uden dørs ,,,   Jeg skal nemlig bare sidde ved siden af en der har kat og så er den gal   Lånte engang en spise stue stol fra naboen som har kat en jule aften  Jøsses hvor blev jeg dårlig ...   Derfor skal du bestemt ikke have kat hvis din lille søn har allergi .

Hæhæ...dyr siger ikke mig noget, men mine børn elsker dyr, så det var nu ikke for min skyld...men jo, jeg synes det er lidt ulækkert indenfor med hår osv...men den kunne jo være udenfor...og ja, du har ret. Jeppe jar allergi, så det er slet ikke en mulighed.
De må leve med de katte der er udekatte hos deres far og så må de leve med Mio, den lille dværghamster som Bertram fik for noget siden.
Knus..og tak..ingen kat her...

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

Sabina84 skriver:

Nu skal jeg hjælpe lidt mere end Susanne...

Grunde til at du ikke skal anskaffe dig en kat:

1) Hvis nu Jeppe ikke kan tåle det, så bliver de alle tre og dig selv total ked af at skal af med kræet igen...

2) I kan ikke bare lige tage væk i et par dage...

3) Du ved godt selv at den kommer til at være inde også... Og så kommer den med fugle og mus og så er de i hele hytten... For ikke at snakke om kattehår, hvilket ikke, -selvom Jeppe kan tåle kat- er særlig godt for hans allergi... Plus der vil være en kattebakke der skal tømmes hele tiden...

4) Hmm... Kan så ikke lige komme på mere... Er selv total kattemenneske, så ville nok også selv stå og vakle lidt... hehe... Men så tænker jeg på ovenstående og så anskaffer jeg mig ikke dyr... Venter til vi har fået et hus eller gård, for så kan de være udenfor...

Tak tak tak-smiler
Jeg kan godt se det ikke går...sådan må det være...må leve med alle de udekatte der bor i min have...som jeg er ret så træt af..
Knus..

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Nårh

Oki

Du skal ikke have en kat fordi den er, sød, blød og dejlig at nusse, og så er de vildt aktive og sjove at lege med, de sætter gang i det hele, og en tit kan de også fange mus hvis man nu skulle få sådan en inden døre.

Og selvfølgelig vil du ikke eje sådan et blødt og dejligt bæst

Din bisse...du er ikke til meget hjælp-griner

Knus..

Anmeld

3. august 2009

Lone Jakobsen

Eva skriver:

Min kusine har de mest nuttede killinger og jeg overvejer virkelig at få en af dem...drengene ville elske det, men Jeppe har allergi, så ved ikke om han kan tåle dem...men ville nok bare have den eller dem udenfor så...

Men altså...fortæl mig lige at jeg ikke skal gøre det...please...

Knus Eva...

jamen kan da nemt fortælle dig at du ikke skal anskaffe dig en kat... men tit synes jeg at jo mere folk taler imod en ide, jo mere kan jeg blive vild med den. så hvis du har det lidt på samme måde er det måske godt nok at der er nogen katte elskere der har sagt noget godt om det at have kat.
jeg er en af dem der har allergi overfor kat...noget som jeg udviklede da jeg var 8-9 år. jeg havde allergi i forvejen men ikke overfor kat... det kom senere, så vi måtte aflive de katte vi havde. og min allergi er tiltaget gennem årene. generelt siger man jo at har man først allergi så udvikler man ofte det for flere ting...og ved mig passer det altså ret godt.
jeg har på nuværende tidspunkt også ellergi overfor hest, hund og kanin.
så ja... katte er skønne.... men hvis din søn har allergi vil jeg klart fraråde det da kat er en af de ting som rigtig mange udvikler allergi for.

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

nutche skriver:

jamen kan da nemt fortælle dig at du ikke skal anskaffe dig en kat... men tit synes jeg at jo mere folk taler imod en ide, jo mere kan jeg blive vild med den. så hvis du har det lidt på samme måde er det måske godt nok at der er nogen katte elskere der har sagt noget godt om det at have kat.
jeg er en af dem der har allergi overfor kat...noget som jeg udviklede da jeg var 8-9 år. jeg havde allergi i forvejen men ikke overfor kat... det kom senere, så vi måtte aflive de katte vi havde. og min allergi er tiltaget gennem årene. generelt siger man jo at har man først allergi så udvikler man ofte det for flere ting...og ved mig passer det altså ret godt.
jeg har på nuværende tidspunkt også ellergi overfor hest, hund og kanin.
så ja... katte er skønne.... men hvis din søn har allergi vil jeg klart fraråde det da kat er en af de ting som rigtig mange udvikler allergi for.

Tak....og jo, han havde allergi over for dem da han var 3 år, så det har nok ikke ændret sig..af samme grund har hans moster anskaffet sig pudler og en hårløs kat...men så langt komer jeg aldrig ud-smiler
Men du har ret...ingen kat til allergi-ramt søn og resten af familie...faktisk nyser han af den lille hamster også...så....
Knus..

Anmeld

3. august 2009

Diana...

suanne85 skriver:

Nårh

Oki

Du skal ikke have en kat fordi den er, sød, blød og dejlig at nusse, og så er de vildt aktive og sjove at lege med, de sætter gang i det hele, og en tit kan de også fange mus hvis man nu skulle få sådan en inden døre.

Og selvfølgelig vil du ikke eje sådan et blødt og dejligt bæst

Så meget enig her du god til at fortælle hvorfor folk skal sige nej til katte  

KNUS DIANA DER ELSKER KATTE

Anmeld

3. august 2009

Vingummien

Diana... skriver:

Så meget enig her du god til at fortælle hvorfor folk skal sige nej til katte  

KNUS DIANA DER ELSKER KATTE

Ja, syntes jeg egentlig også selv

Anmeld

4. august 2009

Miamaja

Nej, man skal ikke have en kat hvis den forst og fremmest skal holdes ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.