Jeg syntes ik de skal forrbydes, men hvis de skal gøre det skal de starte med amstaff, vil selv vildt godt have sådan en, men er mange der snyder med dem og forveksler dem med en anden hund.
Men jeg elsker hunde, og jeg mener det er ejeren der skal forbydes eller have lov til at få en og så skal der stamtavle på før at de må sælges videre og osv.
Når folk køber en race der har det i sig så ved de jo også at det skal holdes nede og at man skal være lidt mere på vagt end med en puddel f.eks. Men alle hunde kan jo angribe. Og bliver de forbudt, jamen så dem der har hunde der er bidske finder jo bare en anden race som så bliver slem, f.eks en schæfer, og så skal de jo også forbydes og så kan man jo blive ved.
Har selv haaft en blanding imellem dobbermand og amerikansk bulldog, og han var blid som et lam, men vidste også at når jeg skulle lege med ham så skulle man stoppe i tide inden han blev helt giret op, og gør man sådan så sker der jo ik noget. Min veninde legede med ham engang og havde fortalt hende det og hun stoppede ik i tide og der blev han så vild at han ramte hendes arm i sted for den pind hun stod med, og han blev faktisk flov, det gjorde lidt ondt sagde hun, men hun havde jo fået det afvide så der var ik noget der.
Men syntes at dem der lukker deres små børn ud i en have el sådan for at lege med en hund som har det instinkt jo egentlig burde være klar over at der er en risiko hvis barnet gør et el andet forkert.
Ik forbydes, men strenngere regler omkring det at have en hund hvor kamp ligger i dens natur.
Anmeld