Kamphunde - hvad mener du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal kamphunde forbydes i DK?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.620 visninger
22 svar
0 synes godt om
3. august 2009

FruPudderkvast

Skal kamphunde forbydes fuldstændig i Danmark? - Eller mener du at det er ejerens skyld at man gang på gang hører om de her hunde der angriber fremmede mennesker på gaden?

Hvad er din holdning til det? Og forklar gerne hvorfor du har den holdning..

Sarah 23 + 0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Diana...

Puha den har været op flere gange denne debat. jeg mener at det er ejerne der skal forbydes at have kamphunde. Jeg kender mange ejere med "kamphunde" altså muskelhunde og de er nogen af de meste dejlige kærligeste hunde. 
Skal en golden retriever os forbydes så? da det faktisk er den rase der har bidt flest?

Anmeld

3. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg mener ikke at et forbud mod kamphunde i DK, vil løse problemet.

Der er mange aspekter i det. De folk der opdrager psyko hunde, ville få dem uanset hvad - forbud eller ej. De køber også raskvæk maskinpistoler - og det er jo også som bekendt forbudt.

Der findes masser af såkaldte kamphunde der er godt opdraget og som er rolige og fredelige... Men dem der anskaffer sig sådan en hun skal jo VIDE at det er en ladt pistol og man skal være PÅ hunden hele tiden, fordi den uanset hvor sød den er, har krafter som en kampvogn, så hvis en alm gravhund bider en sker der jo ikke det store, hvis en såkaldt kamphund bider en, så sker der jo noget...

Men man kan ikke og skal ikke forbyde dem, for det vil ikke løse problemet.

De hunde der er farlige, er dem der bliver taget fra moren, når de er 2 uger gamle og bliver fragtet i bagagerummet på biler uden mad og mor osv. ALtså tidligt skadede hunde... Med kuperede ører og haler... De bliver mishandlet og slået, for at gøre dem så agrassive som muligt. Det er jo klart en opførsel som det bør og skal og vidst allerede er forbudt. MEN - problemet er at de folk man vil ramme med forbudet er ligeglade med et forbud og gør hvad det passer dem, så man skal finde en anden måde. Jeg har desværre bare ikke svaret på, hvad den anden måde er...

Men jeg er imod et forbud og for at der gøres noget...

Anmeld

3. august 2009

FruPudderkvast

Diana... skriver:

Puha den har været op flere gange denne debat. jeg mener at det er ejerne der skal forbydes at have kamphunde. Jeg kender mange ejere med "kamphunde" altså muskelhunde og de er nogen af de meste dejlige kærligeste hunde. 
Skal en golden retriever os forbydes så? da det faktisk er den rase der har bidt flest?

Ja, den har været oppe mange gange, men da ikke herinde på Baby.dk? - Eller er det mig der er gået glip af noget?

Synes bare det kunne være sjovt at høre hvad I mener..

Problemet med muskelhunde er jo at fordi det hele er indavl, så kan det pludselig slå klik for dem uden ejeren har nogen indflydelse på det..

Anmeld

3. august 2009

Diana...

Saped90 skriver:

Ja, den har været oppe mange gange, men da ikke herinde på Baby.dk? - Eller er det mig der er gået glip af noget?

Synes bare det kunne være sjovt at høre hvad I mener..

Problemet med muskelhunde er jo at fordi det hele er indavl, så kan det pludselig slå klik for dem uden ejeren har nogen indflydelse på det..

jo os her inde på baby 

Det kan godt være men jeg mener stadig ikke de skal forbydes og hvis de skal så skal en golden vel os. 

Knus

Anmeld

3. august 2009

FruPudderkvast

Diana... skriver:

jo os her inde på baby 

Det kan godt være men jeg mener stadig ikke de skal forbydes og hvis de skal så skal en golden vel os. 

Knus

Så er det bare mig der ikke følger nok med i debatten

Men så kan man jo sige at alle dyr skal forbydes fordi de er dyr og deres instinkt siger dem at hvis de føler sig truet, så forsvarer man sig.. Det kan jo ikke lade sig gøre..

Forskellen er at ikke alle dyr utilregnelige som muskelhundene!

Anmeld

3. august 2009

MaleneG

Saped90 skriver:

Så er det bare mig der ikke følger nok med i debatten

Men så kan man jo sige at alle dyr skal forbydes fordi de er dyr og deres instinkt siger dem at hvis de føler sig truet, så forsvarer man sig.. Det kan jo ikke lade sig gøre..

Forskellen er at ikke alle dyr utilregnelige som muskelhundene!

Nu bliver jeg nød til at spørge dig om hvad du betegner som en muskelhund?
Muskelhunde er ikke mere utilregnelige end alle andre dyr, hvis man ikke ved hvad man laver, når man omgåes dyr, så bliver de alle utilregnelige selv høns.
Jeg synes det ville være en synd og skam at forbyde muskelhunde da der altså er mange, normale betegnet familiehunde som lige pludselig ryger i den "fælde".

Anmeld

3. august 2009

FruPudderkvast

MaleneG skriver:

Nu bliver jeg nød til at spørge dig om hvad du betegner som en muskelhund?
Muskelhunde er ikke mere utilregnelige end alle andre dyr, hvis man ikke ved hvad man laver, når man omgåes dyr, så bliver de alle utilregnelige selv høns.
Jeg synes det ville være en synd og skam at forbyde muskelhunde da der altså er mange, normale betegnet familiehunde som lige pludselig ryger i den "fælde".

Pitbull, Amstaff og Bull Mastiff fx går under betegnelsen "muskelhunde"..

Ja, du har ret i at hvis man ikke ved hvad man laver med dyrene, så er de alle utilregnelige.. Men da hundene jo har en "fejl" i hjernen (i og med at det hele er indavl) er de "mere" utilregnelige end andre..

Det kan godt være at det er synd for dem som har hunde som de selv betegner som de mest kærlige familiehunde - men personligt mener jeg bare at det er mere synd den dag der er en der skal skambides af hunden fordi den er syg.. (Og det er ikke sagt for at støde nogen!!)

Anmeld

3. august 2009

MaleneG

Saped90 skriver:

Pitbull, Amstaff og Bull Mastiff fx går under betegnelsen "muskelhunde"..

Ja, du har ret i at hvis man ikke ved hvad man laver med dyrene, så er de alle utilregnelige.. Men da hundene jo har en "fejl" i hjernen (i og med at det hele er indavl) er de "mere" utilregnelige end andre..

Det kan godt være at det er synd for dem som har hunde som de selv betegner som de mest kærlige familiehunde - men personligt mener jeg bare at det er mere synd den dag der er en der skal skambides af hunden fordi den er syg.. (Og det er ikke sagt for at støde nogen!!)

Jeg kan godt forstå dig langt hen af vejen, helt sikkert, men som Zafir så fint skriver så vil et forbud ikke gøre hverken til eller fra, da mange af de mennesker som er indehaver af disse racer simpelthen vil skide hul i loven.

Men hvis vi skal have fat i nogle af de "normale" familie muskel hunde

så har vi jo fat i racerne som:
Bokser
Bulldogs
Rotweiler

Dem er der sjældent nogen som tænker over, høre under denne betegnelse, men de er ikke mere "farlige" end alle de andre, folk har bare efterhånden forstået psyken bag dem, og ved hvilken styrke de har, og derfor er det i hovedreglen også de rette mennesker de havner hos

Jeg synes det er fint, at man i en årrække forbyder videre avl på dem, for at undgå indavl, og mentalt skadede hunde.
Og efterhånden vil deres popularitet falde, når folk forstår ligesom med de andre hunde, hvilke krafter der ligger bag disse væsener

Anmeld

3. august 2009

Vingummien

Jeg syntes ik de skal forrbydes, men hvis de skal gøre det skal de starte med amstaff, vil selv vildt godt have sådan en, men er mange der snyder med dem og forveksler dem med en anden hund.

Men jeg elsker hunde, og jeg mener det er ejeren der skal forbydes eller have lov til at få en og så skal der stamtavle på før at de må sælges videre og osv.

Når folk køber en  race der har det i sig så ved de jo også at det skal holdes nede og at man skal være lidt mere på vagt end med en puddel f.eks. Men alle hunde kan jo angribe. Og bliver de forbudt, jamen så dem der har hunde der er bidske finder jo bare en anden race som så bliver slem, f.eks en schæfer, og så skal de jo også forbydes og så kan man jo blive ved.

Har selv haaft en blanding imellem dobbermand og amerikansk bulldog, og han var blid som et lam, men vidste også at når jeg skulle lege med ham så skulle man stoppe i tide inden han blev helt giret op, og gør man sådan så sker der jo ik noget. Min veninde legede med ham engang og havde fortalt hende det og hun stoppede ik  i tide og der blev han så vild at han ramte hendes arm i sted for den pind hun stod med, og han blev faktisk flov, det gjorde lidt ondt sagde hun, men hun havde jo fået det afvide så der var ik noget der.
Men syntes at dem der lukker deres små børn ud i en have el sådan for at lege med en hund som har det instinkt jo egentlig burde være klar over at der er en risiko hvis barnet gør et el andet forkert.

Ik forbydes, men strenngere regler omkring det at have en hund hvor kamp ligger i dens natur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.