Er virkelig splittet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis familiemedlemmet der lægger ud er en I stoler på og ikke er nervøse for pludselig kræver det hele tilbage på en gang i et raseri anfald eller lignende så ville jeg prøve at finde de 4.000 kr...

Men jeg har ikke selv erfaringer med at kunne stole på familie med så store summer penge så det er svært for mig lige at sætte mig ind i situationen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

EAF

Wampires skriver:

hvis familiemedlemmet der lægger ud er en I stoler på og ikke er nervøse for pludselig kræver det hele tilbage på en gang i et raseri anfald eller lignende så ville jeg prøve at finde de 4.000 kr...

Men jeg har ikke selv erfaringer med at kunne stole på familie med så store summer penge så det er svært for mig lige at sætte mig ind i situationen...

Det sker ikke, fm tjener virkelig godt med en høj uddannelse og har før givet store beløb uden at forvente dem igen. en gave er en gave så der er 100% tillid  

Anmeld

4. februar 2014

lineog4

SummaSummarum skriver:

Tro mig den tanke har også strejfet mig, men vi har ikke noget af købsmæssig værdi  Det er ikke noget vi dyrker. 

Og ja, hvis han bliver ved at sige nej tak - selv hvis jeg finder pengene tager jeg og barn afsted. Once in a lifetime. Og min mand har været deroppe flere gange. Det ville bare ikke være det samme og ved familiemedlemmet ville blive skuffet hvis vi ikke alle tog afsted. 

Det med den bil bliver ved at dukke igen og igen.. tror bare ikke min mand er på samme side, måske jeg lige skulle skynde mig at gifte mig en af jer i denne tid  Tror det ville gå lidt hurtigere. Kunne godt bruge een der bare tænkte - ja det her det gør vi, hvornår får vi ellers muligheden? Istedet for så er det og det og det og det og det i vejen så nej tak. 

Du kan bare tage mig og mine børn med - jeg skal nok betale halvdelen 

ej man bliver overrasket når man kigger rundt med sælge briller på. Vi har heller ikke de store ting, men kan alligevel en gang imellem få lidt penge til huse ved at sælge tøj, børneting osv. 

Og du kunne jo også prøve at leve lidt mere på en sten - vi er gået helt over til kontanter her hjemme og sparer en del, skal jeg købe ind har jeg aldrig mit dankort med. Vi har siden 1.1. Sparet 1300 op på madbudgettet som er i en kasse til rejser 

Anmeld

4. februar 2014

Wampires

SummaSummarum skriver:

Det sker ikke, fm tjener virkelig godt med en høj uddannelse og har før givet store beløb uden at forvente dem igen. en gave er en gave så der er 100% tillid  

jamen så ville jeg helt sikkert tage afsted

som du selv siger det er en stor oplevelse for Jer alle

Overvej en kassekredit på 5.000 hvis banken er svær med et lån lige nu...

Anmeld

4. februar 2014

EAF

ej man bliver overrasket når man kigger rundt med sælge briller på. Vi har heller ikke de store ting, men kan alligevel en gang imellem få lidt penge til huse ved at sælge tøj, børneting osv. 

Og du kunne jo også prøve at leve lidt mere på en sten - vi er gået helt over til kontanter her hjemme og sparer en del, skal jeg købe ind har jeg aldrig mit dankort med. Vi har siden 1.1. Sparet 1300 op på madbudgettet som er i en kasse til rejser 

Jeg kan kun bruge de penge der er på kontoen, jeg kan ikke overtrække  Så der er allerede skåret ind til benet i hele vores økonomi. Min mand har dankort, men han trækker aldrig over. Igen HAN er den snusfornuftige i det her firma 

Anmeld

4. februar 2014

EAF

lineog4 skriver:

Min mand købte sidst tøj da han studerede, det er 6 år siden. Selvfølgelig er der røget boxer og undertrøjer og t-shirts løbende, men det er også det  Så der har vi ikke noget tøj at sælge ud af. Jeg køber heller ikke tøj, da det jeg har er fint for mig. Vores barn får, men vi har givet det der ikke kunne passes mere til udsatte børn og genbrug. Det der er tilbage kan han passe Og vokse i. 

Tror kun vi har bilen pt. men igen, vi skal være enige herhjemme. 

Anmeld

4. februar 2014

lineog4

SummaSummarum skriver:

Jeg kan kun bruge de penge der er på kontoen, jeg kan ikke overtrække  Så der er allerede skåret ind til benet i hele vores økonomi. Min mand har dankort, men han trækker aldrig over. Igen HAN er den snusfornuftige i det her firma 

Min mand kan heller ikke trække over og jeg gør det sjældent. Men det at jeg kun har penge i hånden gør jeg ikke lige lavet impulskøbet, den der film jeg ikke kan leve uden, eller den plade chokolade eller.... Jeg køber hvad der står på listen og det er det - har sparet os rigtig meget.... Og madplaner, madplanen og madplaner... 

Man kan jo også vælge at sige: jeres fødselsdagsgaver og julegaver i 2014 er rejsen til Grønland - jeg frabad mig julegaver og fødselsdagsgave af min mand (og det til trods for jeg fyldte rundt) fordi jeg vil vi skal have råd til to ferier i år....

Anmeld

4. februar 2014

EAF

Wampires skriver:

jamen så ville jeg helt sikkert tage afsted

som du selv siger det er en stor oplevelse for Jer alle

Overvej en kassekredit på 5.000 hvis banken er svær med et lån lige nu...

Hvad er forskellen?  

Anmeld

4. februar 2014

EAF

lineog4 skriver:

Min mand kan heller ikke trække over og jeg gør det sjældent. Men det at jeg kun har penge i hånden gør jeg ikke lige lavet impulskøbet, den der film jeg ikke kan leve uden, eller den plade chokolade eller.... Jeg køber hvad der står på listen og det er det - har sparet os rigtig meget.... Og madplaner, madplanen og madplaner... 

Man kan jo også vælge at sige: jeres fødselsdagsgaver og julegaver i 2014 er rejsen til Grønland - jeg frabad mig julegaver og fødselsdagsgave af min mand (og det til trods for jeg fyldte rundt) fordi jeg vil vi skal have råd til to ferier i år....

Det er heldigt de fleste butikker ikke tager MasterCard  Og der er ikke meget mere end maks 50kr. til overs når alt er betalt på min konto så impulskøber ikke, for der er ikke nogen penge at impulskøbe over  Og jeg kommer sjældent ud, aflevere normalvis bare barn i børnehave og henter hvis ikke manden gør. Resten af tiden er jeg hjemme. Også en god måde at spare på 

Og så er der de madplaner du nævner, det er en af de få ting jeg nægter. Bare tanken om at jeg ved hvad jeg SKAL spise om tre dage kan jeg ikke forene mig med. Vi tager ikke ud at spiser, vi har to frysere og spiser rester og køber ikke Take out. Vi er virkelig virkelig fornuftige herhjemme, så det er det skoen trykker. Det er bare de 4000kr.  Håber banken vil hjælpe 

Anmeld

4. februar 2014

Wampires

SummaSummarum skriver:

Hvad er forskellen?  

Kassekredit er at du kan trække x antal kroner over på den givne konto...

fremfor at du skal betale renter og renters rente af et lån, kan du nøjes med at betale renter af det du bruger på en kassekredit...

kassekredit i vores bank kan indfries fra dag til dag uden gebyrer eller noget andet hvor imod at vi skal betale afviklingsgebyr hvis vi ville afdrage det fulde beløb på lånet...

Ofte vil banken hellere give kredit da den kan løbe for altid og give renter hvis I ikke indfrier den, hvor imod at et lån jo på et tidspunkt er færdigbetalt og ikke har ligeså høj en rente...

Glæder mig selv til at være fri for vores kassekreditter i løbet af de næste par år efter at have haft dem de sidste 8 år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.