Min mand sagde igår aftes at vi lige måtte summe over det, her til morgen hvor barn og jeg står op sidder han på kontoret og skriver til familiemedlemmet hvor han siger tak, men nej tak.
Jeg skrev til vedkommende igår for at fortælle hvor glade vi er for tilbuddet og at vi er splittede så vi hverken ville sige ja eller nej endnu indtil mulighederne var undersøgt - og så sender han den besked afsted - klokken var ikke engang 8.
Jeg tænker bare at nogen gange kan man også være FOR snusfornuftig. Og hans kommentar inden jeg havde sagt noget var: Du skal vide at det ikke er mig der knuser drømme.
Ja ved ikke hvad den så er møntet på, kan jo næsten kun formode han mener mig i og med at jeg har mistet mit arbejde?
Nå, men jeg har kontaktet banken og de ville kigge på det - håber lidt jeg kan få lånet overført på mit forhøjede lån som jeg alligevel betaler af på hver måned. De vil vende tilbage senere, jeg tænker bare at havde tilbuddet lydt : Hvis I kan finde 14000 så vil jeg lægge 4000kr. ud for jer. Så var det blevet et rungende nej tak, for det ville være helt udelukket som det er nu. Men 4000kr. - det må da være muligt at finde et sted - også selvom vi kun lige har til dagen og vejen pt. Ikke at vi mangler noget hverken mad, varme eller tag over hovedet. Det er mere fornøjelser og uforudsete udgifter.
Min mand tilbød at jeg så bare kunne tage afsted alene, men det vil jeg da ikke. Det er jo ikke formålet med tilbuddet, og jeg vil have mine drenge med derop. Det ville jo slet ikke blive nydt velvidende de er herhjemme.
Ja kryds fingre for at banken kan se at det heller ikke er verdens undergang 
Min mand nævnte også at kunne jeg finde dem, jamen så skulle jeg være så velkommen men han kunne ikke. Og det brev han skrev var skrevet for hans eget vedkommende havde han sagt nej tak. Sådan lyder brevet jo bare ikke, han skriver men vi vi vi... og til sidst - så det er med vemod vi er nødt til at sige nej tak.
Ja så er det da ikke kun ham han siger nej tak fra.
Kommunikation kommunikation kommunikation, det betyder altså meget - suk!
Anmeld