Indtægter og udifter....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2009

netdaddy

Rosa skriver:

Giv mig din økonomi!!!!!

Rosa - på SU med studielån

Nah - tror nu nok vi beholder den selv....men ved skam godt hvordan det er når der ikke er mange penge at gøre med.

Vi har før levet på en SU og dagpenge, hvor vi boede i en lejlighed og havde bil.
Dengang havde vi vist ikke meget mere end 3-4000 kr. tilbage når alt var betalt, så vi har skam levet på smertegrænsen.

Er nok også derfor vi idag laver nøje vurderinger af hvad behovene er og hvad der er rene ønsker/drømme.

Da vi købte huset ville vi heller ikke købe for det beløb som vi rent faktisk kunne, da vi hellere ville kunne blive boende hvis jeg skulle blive arbejdsløs, end gå fra hus og hjem.

Så sparede de 6-700.000 og købte noget der passede til situationen og kunne dække en mindre familieforøgelse. Så vi bor godt, men på ingen måde overdådigt eller specielt luksuriøst. Der prioriterer vi anderledes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Tina2

Vi betaler lige omkring 20.000 kr ind på vores budget hver måned....

Vi har omkring 14.000 kr til os selv pr måned (2 vpksne, 2 børn og en kat)...

Vi har haft et forbrugslån som vi betalte 5500 kr af på hver måned, det er HELDIGVIS væk nu (NEVER again) og så betaler vi istedet de penge til det vi lånte til udbetalingen af huset, så der ryger en stor sum der hver måned nu, så det er skønt:-)

Anmeld

3. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Vi betaler ca 35000 til budgetten, men det er så også incl mad og diesel og den slags. Derudover har vi ca 10.000 kr til 'fornøjelser', eller andet der går udover mad og det

Det er rigtig fint syntes jeg.

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

cmks2007 skriver:

Vi har pt. 29.000 udbetalt (dette er incl. børnepenge), og udgifter for 18.000 om måneden. Dvs. vi har 11.000 at leve for. Vores kommende bank ønsker at vi har 10.800 pr. måned, med den familiekonstellation vi har nu, så det lever vi op til.

Over de næste måneder vil vi kun have 28.000 ud, men samtidig falder vores udgifter til ca. 16.000 pr. måned, så det vil give en yderligere gevinst (vores rentetilpasningslån med loft er faldet, så vi har mindre udgift, men også mindre skattefordele - dog alligevel en gevinst) - men disse penge ryger bare direkte på opsparingen. 

Til januar skal jeg betale studielån af, og det giver minimum 1500 kr. færre om måneden - men til gengæld får vi jo så nogle skattelettelser, så alt i alt regner vi med at have omkring 10.000-10.500 til forbrug der, og ligger altså stadig i nærheden af bankens "krav" - og det er uden at medregne den gevinst vi får via vores lån. Vi regner med at lave barn nr. 2 mens krisen kører, da jeg alligevel har svært ved at få arbejde (så kan man jo ligeså godt udnytte det med en barsel), og så stiger rådighedsbeløbet faktisk lidt, selvom vi skal regne en ekstra institutionsplads ind - men det dækker de ekstra børnepengene.
Når jeg en dag forhåbentlig får et job, vil vi have en ganske sund økonomi.

Et ps. på mit lange input: vi bruger ca. 6.000 om måneden til forbrug - 7.000 hvis vi regner ferie, sæsonbestemt tøj og gaver med, så vi spare en ganske stor del op. Hvis man har bestemt at man kan leve for 10.000 om måneden er det jo ligemeget om man har udgfiter for 30.000-50.000 udover, så længe man har de penge. Det handler nok også en del om, hvor folk prioriterer at bo - en bolig i KBH er væsentlig dyrere end på Falster. Og nogen har bare behov for at bo, hvor det er dyrt (pga. arbejde, familie eller hvad ved jeg).

Det er helt sikkert en priotering...som alt andet her i livet er-smiler
Nok bare mig der er lidt bolignærig-griner
Knus..

Anmeld

3. august 2009

A.

Eva skriver:

Jamen,...er det så ikke næsten mere vigtigt at have en budget konto, så ikke du nogle måneder har regninger der næsten æder det hele og andre gange ingen regninger....jeg kuunne simpelthen ikke leve uden at jeg vidste hvad jeg skulle betale hver måned, det giver mig så god en sikkerhed...
Knus..

ja men jeg får aldrig nogen x-tra regninger så jeg ved hvor jeg står og tro at det er lidt umuligt at lave en budget med det jeg får nu

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

agnieszka skriver:

ja men jeg får aldrig nogen x-tra regninger så jeg ved hvor jeg står og tro at det er lidt umuligt at lave en budget med det jeg får nu

Tja...jeg kan på min su, så mon ikke beløbet er lige meget-smiler.
Jeg tænker mere at det jo ikke er hver måned du har de samme regninger...det var det jeg mente-smiler
Knus..

Anmeld

3. august 2009

Vingummien

Jules skriver:

Hooooold da ferie der er nogen der må have nogen fede jobs!!!! Vi sætter 15.000 ind og har 12.000 til os selv... Hvilket er mange mange mange penge i min verden....

Lige min tanke hehe.

vi har ingen gang det i har hehe

Anmeld

3. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
lonemus skriver:

Halvdelen af vores løn ryger ind på budgetkontoen, så det er nu okay

Det skulle jeg lige til at skrive

Anmeld

3. august 2009

LineD

Herhjemme føles det nogen måneder somom vi betaler 95 % af alt indtægt til budgettet og så har snoldet 5 % at leve for....
Og ja, realiteten er nok også sådan lige pt. med min sygemelding, men vi finder nu stadig penge til at leve og have det godt...

Anmeld

3. august 2009

katrinex4

Vi sætter 20.000 + børnepengene ind på budgetten, det er til alt andet end mad, tøj og fornøjelser. Det har vi ca. 12.000 kr til i mdr når jeg ikke er på orlov. Vi er 2 voksne og 4 børn på 8år, 5år, 3 år og 4½ mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.