Indtægter og udifter....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2009

netdaddy

Vi sætter 20.000 ind, hvilket er 2500 mere end hvad der egentlig er behov for, men så bliver der skabt en buffer til uforudsete udgifter, hvilket kan være godt når man har et hus.

Derefter har vi 17.500 (ca.) til mad, tøj, gaver, fornøjelser med mere, hvilket hos os er langt mere end rigeligt, så vi får ud over vores buffer på budgetkontoen sparet ca. 4-5000 op hver måned, som vi så kan bruge på ekstra luksusgoder på andre tidspunkter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
netdaddy skriver:

Vi sætter 20.000 ind, hvilket er 2500 mere end hvad der egentlig er behov for, men så bliver der skabt en buffer til uforudsete udgifter, hvilket kan være godt når man har et hus.

Derefter har vi 17.500 (ca.) til mad, tøj, gaver, fornøjelser med mere, hvilket hos os er langt mere end rigeligt, så vi får ud over vores buffer på budgetkontoen sparet ca. 4-5000 op hver måned, som vi så kan bruge på ekstra luksusgoder på andre tidspunkter.

Giv mig din økonomi!!!!!

Rosa - på SU med studielån

Anmeld

3. august 2009

MorCamilla

Holda op.. >jeg sidder og tænker noget i stil af "lever jeg ikke godt nok ?" Jeg har udbetalt 9000 kr (har dog oz kun 25 timer om ugen..) Jeg sætter 7000 kr ind på budget.. Som dækker over husleje, vand, varme, telefon, internet, gæld, børnehave til Mikkel, børneopsparing til Mikkel og favforening..

Vi har 2000 kr i måneden (UDEN børnepengene) som kommer eksrta hver 3. måned.. Og jeg synes godt vi kan klare os for det...

Self. ville man da gerne have et større rådighedsbeløb, men sådan er det vel altid ;-)

Anmeld

3. august 2009

Bondepigen

Eva skriver:

Jeg sad og læste en debat et sted med hvor meget man betaler ind til budget og hvor meget man har at lave for og jeg er godt nok rystet over hvor meget mange betaler....helt vildt at sætte sig så dyrt for feks et hus...nogle betalte 25.000-30.000kr til budgetten og havde så kun 10.000kr at leve for.
Det er en vild priotering, men måske det er meget almindeligt...og bare mig der er eller var ualmindelig...
Hvad med jer...hvor meget betaler i og hvor meget har I at leve for...evt bare procentvis...
Knus Eva..

Vi betaler 14.500 kr til budgetten og har så ca. 3.500 kr tilbage at leve for. Børnefamilie ydelsen er dog ikke regnet med.

Så jeg forstår jo slet ikke, at du kan sige "kun" om 10.000 kr. I min verden er det godt nok mange penge!!!

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Vi betaler 14.500 kr til budgetten og har så ca. 3.500 kr tilbage at leve for. Børnefamilie ydelsen er dog ikke regnet med.

Så jeg forstår jo slet ikke, at du kan sige "kun" om 10.000 kr. I min verden er det godt nok mange penge!!!

Det er ikke mange penge til en familie i egen bolig og så er det jo lige meget hvor meget du og jeg har at leve for-smiler- og da slet ikke hvis man kan betale feks 30.000kr til budget og så kun have 10.000kr at leve for...men jeg ved da godt det i meget høj grad handler om prioteringer og det er nok bare det der gør forskellen.
Knus Eva..

Anmeld

3. august 2009

Valle81

Hejsa:0)

Da vi hjemme hos os næsten lige er flyttet sammen, har vi endu ikke slået pjalterne sammen til når det kommer til økonomi:0)

Vi har beholdt vores økonomi seperat og gør det nok også fremover, da det kører fint som det gør. Jeg betaler husleje el varme osv og så betaler han bilen og rundt regnet har vi regnet ud at vi giver ca det samme. Så overfører han 2000 kr om måneden til mig, og så står jeg for alt der hedder mad:0) Og det fungere fint:0)

Jeg betaler omkring 10.500 ind på budgetten om månden (Dette er inkl. børnepenge of faderskabsbidrag) og så er der ca 8000 til mad, sjov og spas:0) Det fungerer fint og mangler ikke noget:0)

Det skal siges at jeg desværre slæber rundt på en stor gæld, som jeg har skaffet mig i mine '"unge" år. Betaler 3700 af om måneden, så de stjæler jo en stor del af budgettet:0) Men det er heldigvis snart slut, og så er der flere penge til alt det sjove:0)

Anmeld

3. august 2009

Bondepigen

Eva skriver:

Det er ikke mange penge til en familie i egen bolig og så er det jo lige meget hvor meget du og jeg har at leve for-smiler- og da slet ikke hvis man kan betale feks 30.000kr til budget og så kun have 10.000kr at leve for...men jeg ved da godt det i meget høj grad handler om prioteringer og det er nok bare det der gør forskellen.
Knus Eva..

Nå, det skulle forstås på den måde... Ja, men så giver jeg dig ret. Sindsygt mange penge til ens budget...

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

bondepigen skriver:

Nå, det skulle forstås på den måde... Ja, men så giver jeg dig ret. Sindsygt mange penge til ens budget...

Ok-smiler- ja, det var i forhold til hvad man har og hvad man smider direkte efter budgetten...
Knus-...

Anmeld

3. august 2009

trunte89

Vi får tilsammen udbetalt 18000, og der ryger 13000 ind på budgetten.

Anmeld

3. august 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Vi har pt. 29.000 udbetalt (dette er incl. børnepenge), og udgifter for 18.000 om måneden. Dvs. vi har 11.000 at leve for. Vores kommende bank ønsker at vi har 10.800 pr. måned, med den familiekonstellation vi har nu, så det lever vi op til.

Over de næste måneder vil vi kun have 28.000 ud, men samtidig falder vores udgifter til ca. 16.000 pr. måned, så det vil give en yderligere gevinst (vores rentetilpasningslån med loft er faldet, så vi har mindre udgift, men også mindre skattefordele - dog alligevel en gevinst) - men disse penge ryger bare direkte på opsparingen. 

Til januar skal jeg betale studielån af, og det giver minimum 1500 kr. færre om måneden - men til gengæld får vi jo så nogle skattelettelser, så alt i alt regner vi med at have omkring 10.000-10.500 til forbrug der, og ligger altså stadig i nærheden af bankens "krav" - og det er uden at medregne den gevinst vi får via vores lån. Vi regner med at lave barn nr. 2 mens krisen kører, da jeg alligevel har svært ved at få arbejde (så kan man jo ligeså godt udnytte det med en barsel), og så stiger rådighedsbeløbet faktisk lidt, selvom vi skal regne en ekstra institutionsplads ind - men det dækker de ekstra børnepengene.
Når jeg en dag forhåbentlig får et job, vil vi have en ganske sund økonomi.

Et ps. på mit lange input: vi bruger ca. 6.000 om måneden til forbrug - 7.000 hvis vi regner ferie, sæsonbestemt tøj og gaver med, så vi spare en ganske stor del op. Hvis man har bestemt at man kan leve for 10.000 om måneden er det jo ligemeget om man har udgfiter for 30.000-50.000 udover, så længe man har de penge. Det handler nok også en del om, hvor folk prioriterer at bo - en bolig i KBH er væsentlig dyrere end på Falster. Og nogen har bare behov for at bo, hvor det er dyrt (pga. arbejde, familie eller hvad ved jeg).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.