Har fået p-bøde selvom jeg har betalt parkering...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Masig

Altså vi har prøvet ved et uheld at komme til at lægge billetten med teksten nedad, så man ikke kunne se den... Vi fik en bøde, men efter at have sendt billet og kontoudtog ind til dem, kunne vi undgå at betale... Så send dem dit kontoudtog og forklar dem sagen igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Maria-s

Perla skriver:

Man kan da ane at der ligger noget neden for P-skiven yderst i ruden. Var det der du lagde den?

Synes deres billeder lugter langt væk af at ville snyde! Det er som om de meget bevidst har taget af alt andet end det der er relevant! Lige til "kontant"!

Ved du hvad, efter at have gloet og gloet på de billeder er jeg blevet helt i tvivl om hvor jeg præcis lagde billetten? Jeg ved bare at jeg havde lagt den i forruden, at det blæste den aften og da jeg åbner døren i passagersiden, for at tage ting ud og i læ af vindretningen. Der opdager jeg den er blæst ned og ligger den op igen. Og tænker; det var da GODT jeg lige fik det tjekket!... Men øv er bare ked af det lige nu, for det er bare penge der ikke er der... Og er endnu mere ØV fordi jeg føler mig trådt på og snydt, da jeg jo HAR BETALT MIN SKIDE P-BILLET Så så kan jeg jo ligge 70 kr oven i de 650 kr. Så det kom til at koste mig hele 720 kr at holde LOVLIGT parkeret!.....

Anmeld

3. februar 2014

Noneother

Mor11 skriver:

Nu er der godt nok en det skriver "skyldig til modsatte er bevist", men det er altså omvendt i vores retssystem du har bevis på at du har betalt, de har et sløret billede hvor man hverken kan be- eller afkræfte om der ligger en billet. Ergo har du de stærkeste kort på hånden vil jeg mene

pisse irriterende i øvrigt 

Jeg ved godt hvordan det forholder sig i vores retssystem. Jeg prøvede bare at påpege at hun ikke får medhold med mindre at hun selv kan bevise at den rent faktisk lå i forruden. Hvilket den ifølge retten nok ret tydeligt ikke gør på de billeder.

Der er vist nok en gang blevet skabt noget præcedens i en lignende sag. Den kom i retten, og P firmaet vandt (som de jo som regel gør) netop på baggrund af at det er førerens eget ansvar at sikre sig at p billetten ligger synligt i forruden (i dette tilfælde var det blæst ned, og man kunne endda se en lignende seddel ligge i baggrunden, på p-vagtens billedmateriale.)

Så ligger billetten ikke synligt for p vagten kan man hive nok så mange kvitteringer frem.

.. men det virkede lidt langt, så jeg skrev bare skyldig til det modsatte er bevist.

Anmeld

3. februar 2014

Kit

Måske et dumt spørgsmål, men skal billederne ikke også bevise, at deres p-bøde er sat på bilen?
Hvor er bøden henne?

Anmeld

3. februar 2014

Maria-s

Kit skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men skal billederne ikke også bevise, at deres p-bøde er sat på bilen?
Hvor er bøden henne?

På det allersidste billede er der sat noget under viskeren. Det er dog ikke muligt at se den faktiske bøde

Anmeld

3. februar 2014

Isabella_mor

Maria-s skriver:

Ja sagen er den at eg har fået en p-bøde selvom jeg har dokumentation på betalt parkering (betalte med dankort i billetautomat).

problemet er bare det at da jeg efterfølgende kom ned til min bil, var der ingen bøde i forruden. Da jeg godt 3 uger efter den pågældende parkering, får en "servicemeddelelse" om manglende betalt afgift, har jeg jo for længst smidt billetten ud. Jeg har jo heller ikke selv noget billede dokumentation på at jeg havde min gyldige p-billet i forruden. 

Jeg har haft skrevet til dem om dette og efterfølgende modtaget dokumentation fra Q-park bestående af billeder i meget dårlig kvalitet. Det er aften og overskyet, så meget mørkt og billederne er virkelig dårlige. Så nej jeg kan eller ikke selv umiddelbart se min p-billet på de fremsendte billeder. MEN jeg VED JO jeg har betalt og at den lå i min forrude???????.....

HVAD GØR JEG?....... Er der virkelig ikke noget at gøre??....

håber der sidder nogen derude der evt kan hjælpe, eller har et forslag til videre forløb.

på forhånd tak for jeres hjælp.... 

du har vel netbank... der kan du vel se at pengene er blevet trukket fra din konto på den pågældende dag af et parkeringshalløj firma.

Anmeld

3. februar 2014

VIPpigen

Maria-s skriver:

Jeg forstår virkelig heller ikke billederne....?? Og hvorfor 2 billeder af bilen bagfra? Og flere af de billeder fra fronten er virkelig taget i underlige vinkler... 

Manden har bilen i dag, men når han en gang er kommet hjem, tænker jeg, jeg selv lige vil tage nogle billeder af fronten, for at sammenligne. Men aner ikke om det nogen som helst forskel.

Når du tager billeder, så lig en seddel i vinduet, og stå fra forskellige vinkler... Husk sedlen skal ikke være større end en P-billet. Og tag nogen billeder hvor man så kan se billetten, så de kan se hvordan man faktisk skal tage et billed af sådan  en... Jeg syntes hvertfald det er meget uprofessionelt... Men desværre hører man ofte om hvor modbydelige de kan være 

Anmeld

3. februar 2014

Maria-s

Isabella_mor skriver:

du har vel netbank... der kan du vel se at pengene er blevet trukket fra din konto på den pågældende dag af et parkeringshalløj firma.

Ja men det mener de desværre ikke er nok, som de siger; jeg kunne jo være kommet i 2 biler og så kun have betalt for den ene!

Anmeld

3. februar 2014

Isabella_mor

Maria-s skriver:

Ja men det mener de desværre ikke er nok, som de siger; jeg kunne jo være kommet i 2 biler og så kun have betalt for den ene!

hahaha... jamen hvordan skulle du kunne køre med to biler, og hvem gør det..!! det er da et fjollet argument..!!! hahahahahah den må de da længere ud på landet med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.