Mor11 skriver:
Nu er der godt nok en det skriver "skyldig til modsatte er bevist", men det er altså omvendt i vores retssystem
du har bevis på at du har betalt, de har et sløret billede hvor man hverken kan be- eller afkræfte om der ligger en billet. Ergo har du de stærkeste kort på hånden vil jeg mene 
pisse irriterende i øvrigt 
Jeg ved godt hvordan det forholder sig i vores retssystem. Jeg prøvede bare at påpege at hun ikke får medhold med mindre at hun selv kan bevise at den rent faktisk lå i forruden. Hvilket den ifølge retten nok ret tydeligt ikke gør på de billeder.
Der er vist nok en gang blevet skabt noget præcedens i en lignende sag. Den kom i retten, og P firmaet vandt (som de jo som regel gør) netop på baggrund af at det er førerens eget ansvar at sikre sig at p billetten ligger synligt i forruden (i dette tilfælde var det blæst ned, og man kunne endda se en lignende seddel ligge i baggrunden, på p-vagtens billedmateriale.)
Så ligger billetten ikke synligt for p vagten kan man hive nok så mange kvitteringer frem.
.. men det virkede lidt langt, så jeg skrev bare skyldig til det modsatte er bevist.
Anmeld