Har fået p-bøde selvom jeg har betalt parkering...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

Maria-s

Janey skriver:

Jeg havde ikke betalt p-bøden, hvis du har bevis på, at du har betalt for parkering. Problemet med kun at have et kontoudtog er, at du i princippet kan have parkeret et andet sted samme dag og betalt for parkering der.

P-firmaer kan være stride at have med at gøre, men det kan godt lade sig gøre at "vinde" over dem. Både min mor og jeg selv har "vundet" over Q-Park. Det kan godt være, at de opfører sig, som om man er skyldig indtil man selv kan bevise det modsatte, men sådan er reglerne ikke i det danske retssystem, så det er altså dem, der skal bevise, at der ikke var en p-billet i bilen, og det lyder det ikke som om, de kan ud fra de billeder, du har modtaget.

Og husk at skulle de være rigtig stride og true med rykkere og advokater, så kan de ikke gøre ret meget så længe, du gør indsigelser. Så skal de først tage den i retten, hvilket selvfølgelig heller ikke er så behageligt.

Jeg har fået fortalt at man fra den pågældende billetautomat kan trække data ud og derudover står der også ved kontoudtog at pengene er hævet i den tilknyttede billetautomat så lige på det punkt er der ikke noget problem. 

Mit problem er om de kan vedholde at billetten ikke var i bilen, ud fra de billeder de har taget. Jeg har desværre først lige mulighed for at tage et billede af billederne i morgen, for at vise kvaliteten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nu er der godt nok en det skriver "skyldig til modsatte er bevist", men det er altså omvendt i vores retssystem du har bevis på at du har betalt, de har et sløret billede hvor man hverken kan be- eller afkræfte om der ligger en billet. Ergo har du de stærkeste kort på hånden vil jeg mene

pisse irriterende i øvrigt 

Anmeld

2. februar 2014

tarkoflen

Jeg har "vundet" over et parkeringsselskab for mange år siden, men det krævede en stævning fra deres side og et efterfølgende svarskrift fra mig, før de trak sig!

Jeg havde billededokumentation og 3 vidner, to af mine veninder og en butiksansat, i en af butikkerne i centret. De sendte først stævningen, da der var gået næsten 2 år efter jeg havde parkeret. Inden da havde de sendt to rykkere og en inkassoskrivelse, så det kræver tålmodighed og is i maven, i forhold til, at det kan i værste tilfælde komme til at koste en dyrt! Men hvis du har mod på det, så synes jeg du skal give den gas og vinde over dem! Det er alt for nemt for dem, at skrive bøder ud, der ikke er reelle!

Held og lykke med det

Anmeld

3. februar 2014

Maria-s

Så. Nu har jeg taget kontakt til FDM og sendt dem de billeder jeg har modtaget, samt en beskrivelse af forløbet. Så må jeg se om de mener der er grund til ikke at betale bøden.

Men NØJ hvor er det bare SURT at have betalt skide 70,50 kr. for en p-billet og så ALLIGEVEL ende med at skulle betale 650 kr i bøde!!.....

Jeg håber virkelig at jeg ikke ender med at skulle punge ud.... Synes det er utroligt at de fastholder deres bøde, når jeg nu kan dokumentere at jeg HAR betalt for parkering... Jeg kan da godt se at ud fra deres billeder, så kan jeg heller ikke se nogen billet. Men  jeg har jo ikke en CHANCE for selv at stille op med billede dokumentation der modsat beviser at min billet LÅ i forruden, da der jo ikke var nogen p-bøde i min forrude, da jeg kom ned til min bil

Men måske man bare skal til at tage billeder af sin bil hver EVIG ENESTE GANG man parkere andre steder end hjemme ved sig selv!.....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. februar 2014

VIPpigen

Maria-s skriver:

Så. Nu har jeg taget kontakt til FDM og sendt dem de billeder jeg har modtaget, samt en beskrivelse af forløbet. Så må jeg se om de mener der er grund til ikke at betale bøden.

Men NØJ hvor er det bare SURT at have betalt skide 70,50 kr. for en p-billet og så ALLIGEVEL ende med at skulle betale 650 kr i bøde!!.....

Jeg håber virkelig at jeg ikke ender med at skulle punge ud.... Synes det er utroligt at de fastholder deres bøde, når jeg nu kan dokumentere at jeg HAR betalt for parkering... Jeg kan da godt se at ud fra deres billeder, så kan jeg heller ikke se nogen billet. Men  jeg har jo ikke en CHANCE for selv at stille op med billede dokumentation der modsat beviser at min billet LÅ i forruden, da der jo ikke var nogen p-bøde i min forrude, da jeg kom ned til min bil

Men måske man bare skal til at tage billeder af sin bil hver EVIG ENESTE GANG man parkere andre steder end hjemme ved sig selv!.....

De har jo slet ikke taget et ordentligt billed af frontpanelet hvor man ligger billetterne!! Og så forstår jeg da slet ikke de skulle tage så mange billeder, og slet ikke inde i bilen...

Jeg har fået P bøder 2 gange, den ene gang gik de ikke videre med den, de kunne ikke læse årstallet åbenbart, før jeg stod ved europark, den anden gang betalte jeg, fordi min ex havde lagt billetten forkert... Fjols...

Jeg hader simpelthen pvagter, ved godt det bare er et job, og de skal tjene penge, og holde øje... Men det er simpelthen noget fanden har skabt... Og nu P vagten har taget så mange billeder af din bil, så glemte han at tage et billed af din bøde også...

Syntes ikke du skal betale noget som helst, før den er kommet langt videre, det er da så elendige billeder de har taget.

Men hvor ligger din billet henne, ligger den ved dit p-ur??

Anmeld

3. februar 2014

CaWi

Har selv prøvet det samme, og jeg holdte endda på samme plads hver dag, med månedlig betaling dor pladsen. Men fordi man ikke kunne se HELE biletten, skulle jeg betale bøden.

Anmeld

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det var da nogen underlige billeder  Hvorfor dælen har de ikk bare taget 2 billeder helt tæt på frontpanelet så man rent faktisk kunne se det?  Man kan jo dårligt se ind på de billeder det er taget forfra. 

Håber du får noget ud a det

Anmeld

3. februar 2014

Perla

Man kan da ane at der ligger noget neden for P-skiven yderst i ruden. Var det der du lagde den?

Synes deres billeder lugter langt væk af at ville snyde! Det er som om de meget bevidst har taget af alt andet end det der er relevant! Lige til "kontant"!

Anmeld

3. februar 2014

Maria-s

VIPpigen skriver:

De har jo slet ikke taget et ordentligt billed af frontpanelet hvor man ligger billetterne!! Og så forstår jeg da slet ikke de skulle tage så mange billeder, og slet ikke inde i bilen...

Jeg har fået P bøder 2 gange, den ene gang gik de ikke videre med den, de kunne ikke læse årstallet åbenbart, før jeg stod ved europark, den anden gang betalte jeg, fordi min ex havde lagt billetten forkert... Fjols...

Jeg hader simpelthen pvagter, ved godt det bare er et job, og de skal tjene penge, og holde øje... Men det er simpelthen noget fanden har skabt... Og nu P vagten har taget så mange billeder af din bil, så glemte han at tage et billed af din bøde også...

Syntes ikke du skal betale noget som helst, før den er kommet langt videre, det er da så elendige billeder de har taget.

Men hvor ligger din billet henne, ligger den ved dit p-ur??

Jeg forstår virkelig heller ikke billederne....?? Og hvorfor 2 billeder af bilen bagfra? Og flere af de billeder fra fronten er virkelig taget i underlige vinkler... 

Manden har bilen i dag, men når han en gang er kommet hjem, tænker jeg, jeg selv lige vil tage nogle billeder af fronten, for at sammenligne. Men aner ikke om det nogen som helst forskel.

Anmeld

3. februar 2014

Maria-s

Mor11 skriver:

Det var da nogen underlige billeder  Hvorfor dælen har de ikk bare taget 2 billeder helt tæt på frontpanelet så man rent faktisk kunne se det?  Man kan jo dårligt se ind på de billeder det er taget forfra. 

Håber du får noget ud a det

Jeg forstår virkelig heller ikke deres valg af billedervinkler????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.