Har fået p-bøde selvom jeg har betalt parkering...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.320 visninger
28 svar
10 synes godt om
1. februar 2014

Maria-s

Ja sagen er den at eg har fået en p-bøde selvom jeg har dokumentation på betalt parkering (betalte med dankort i billetautomat).

problemet er bare det at da jeg efterfølgende kom ned til min bil, var der ingen bøde i forruden. Da jeg godt 3 uger efter den pågældende parkering, får en "servicemeddelelse" om manglende betalt afgift, har jeg jo for længst smidt billetten ud. Jeg har jo heller ikke selv noget billede dokumentation på at jeg havde min gyldige p-billet i forruden. 

Jeg har haft skrevet til dem om dette og efterfølgende modtaget dokumentation fra Q-park bestående af billeder i meget dårlig kvalitet. Det er aften og overskyet, så meget mørkt og billederne er virkelig dårlige. Så nej jeg kan eller ikke selv umiddelbart se min p-billet på de fremsendte billeder. MEN jeg VED JO jeg har betalt og at den lå i min forrude???????.....

HVAD GØR JEG?....... Er der virkelig ikke noget at gøre??....

håber der sidder nogen derude der evt kan hjælpe, eller har et forslag til videre forløb.

på forhånd tak for jeres hjælp.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Annemette07

Maria-s skriver:

Ja sagen er den at eg har fået en p-bøde selvom jeg har dokumentation på betalt parkering (betalte med dankort i billetautomat).

problemet er bare det at da jeg efterfølgende kom ned til min bil, var der ingen bøde i forruden. Da jeg godt 3 uger efter den pågældende parkering, får en "servicemeddelelse" om manglende betalt afgift, har jeg jo for længst smidt billetten ud. Jeg har jo heller ikke selv noget billede dokumentation på at jeg havde min gyldige p-billet i forruden. 

Jeg har haft skrevet til dem om dette og efterfølgende modtaget dokumentation fra Q-park bestående af billeder i meget dårlig kvalitet. Det er aften og overskyet, så meget mørkt og billederne er virkelig dårlige. Så nej jeg kan eller ikke selv umiddelbart se min p-billet på de fremsendte billeder. MEN jeg VED JO jeg har betalt og at den lå i min forrude???????.....

håber der sidder nogen derude der evt kan hjælpe, eller har et forslag til videre forløb.

Kan du ikk se det på dit konto udtog? :-)med dato og klslæt samt beløb? :-)

Anmeld

1. februar 2014

Noneother

Jeg er ked af det, men p firmaer er p** hoveder, og med mindre at billederne er så utydelige at der fra rettens side kan være tvivl om hvor vidt der lå en p-billet i forruden.

Ja. Så er du f***ed og må betale ved kasse 1

Anmeld

1. februar 2014

MorTilEn2013Dreng

Maria-s skriver:

Kontoudtog skulle der være når det var med dankort

Anmeld

1. februar 2014

Maria-s

Jo jeg har ingen problemer med at bevise at jeg HAR betalt for min parkering. Problemet er bare at jeg ikke SELV har billeder der viser min billet i forruden og den er umiddelbart ikke at se på deres dårligere billeder...  

Jeg synes jo bare det er dybt urimligt at jeg skal betale en parkeringsbøde, når jeg netop HAR betalt hele 70 kr for den skide parkering en søndag aften.... 

Anmeld

1. februar 2014

Maria-s

Annemette07 skriver:

Kan du ikk se det på dit konto udtog? :-)med dato og klslæt samt beløb? :-)

Se mit svar ovenfor 

Anmeld

1. februar 2014

Maria-s

Noneother skriver:

Jeg er ked af det, men p firmaer er p** hoveder, og med mindre at billederne er så utydelige at der fra rettens side kan være tvivl om hvor vidt der lå en p-billet i forruden.

Ja. Så er du f***ed og må betale ved kasse 1

Jeg synes bare de er så skide urimeligt...! 

Men jeg tænker jeg bliver nødt til at prøve at ringe til dem på mandag og se om der sidder mennesker i den anden enden af telefonen.....

Anmeld

1. februar 2014

Noneother

Maria-s skriver:

Jeg synes bare de er så skide urimeligt...! 

Men jeg tænker jeg bliver nødt til at prøve at ringe til dem på mandag og se om der sidder mennesker i den anden enden af telefonen.....

Det ER urimeligt. -og jeg har ved mere end en lejlighed haft lyst til at sætte ild til en p-vagt.

men sådan er reglerne desværre. Skyldig til det modsatte er bevist.

-og du kan godt prøve. man får intet ud af de firmaer.

Sidste gang jeg fik en bøde var bøden dateret 1 måned efter at jeg solgte bilen. -men det var stadig min fejl... at de ikke havde omregistreret bilen ifølge loven. At betale.

Anmeld

1. februar 2014

Kit

Prøv at kontakte FDM. Mener de hjælper i sådanne sager og man kan jo altid prøve.
Men de er snu de P-vagter. Det er deres job at skrabe mest muligt i kassen, men billederne kunne måske godt være bedre så det er til alles bedste.

Anmeld

1. februar 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg havde ikke betalt p-bøden, hvis du har bevis på, at du har betalt for parkering. Problemet med kun at have et kontoudtog er, at du i princippet kan have parkeret et andet sted samme dag og betalt for parkering der.

P-firmaer kan være stride at have med at gøre, men det kan godt lade sig gøre at "vinde" over dem. Både min mor og jeg selv har "vundet" over Q-Park. Det kan godt være, at de opfører sig, som om man er skyldig indtil man selv kan bevise det modsatte, men sådan er reglerne ikke i det danske retssystem, så det er altså dem, der skal bevise, at der ikke var en p-billet i bilen, og det lyder det ikke som om, de kan ud fra de billeder, du har modtaget.

Og husk at skulle de være rigtig stride og true med rykkere og advokater, så kan de ikke gøre ret meget så længe, du gør indsigelser. Så skal de først tage den i retten, hvilket selvfølgelig heller ikke er så behageligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.