Børnehaven er det mig der syntes det var forkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2014

ano14316

Anonym skriver:

åh ja hvordan skal jeg forklar det jeg blev utrolig skuffet sur ked ja alt...

idag skal min børn i børnehaven efter en lang weekend med hygge men der er nogen meget vigtige ting der skulle siges i børnehaven

jeg kommer ind og gør mine børn klar til at komme i børnehave og lege med de andre børn, min børn er lidt øv de ville enlig heller hjem men får dem ud og lege med de andre, tager så fat i den pædagog der er på stuen jeg når at sige hej og lige begynde på hvad der skal siges..

i samme øjeblik kommer der en anden forældre ind og den pædagog vender sig rundt og går midt i samtalen med mig...
der går ca 10 min jeg skal på arbejde men venter..

går dog efter ca 5 min ind på den anden stue og lige siger det der var ekstrem vigtig da det var noget de skulle gøre med mit en barn.

jeg kommer så ud fra den anden stue og siger så da den anden forældre er gået om hun nu havde tid til mig eller om der var andet hun skulle her bliver den pædagog så sur og siger jeg må jeg forstå der var andet der var vigtiger med den forældre end at stå og lytte til det jeg havde...

jeg siger så rimlig sur at jeg syntes hun skulle tænke sig om og den anden forældre nok godt kunne vente de to min mit ville tage..

hun siger så igen jamen det var noget der skulle aftales med den forældre og det syntes hun var vigtiger end lige at lytte til hvad jeg havde at sige med mit barn....

jeg siger så pænt forvel til min unger og siger på vej ud til den pædagog om hun var sikker på hun ønsket min børn gik i børnehaven
gik også uden at sige de vigtig ting der skulle have været sagt...

åh jeg er bare så sur er det mig der er helt forkert på den eller ville i have regert sådan os

Det var dog en øv oplevelse...

Dog vil jeg sige, at hvis man har noget der er MEGET vigtigt der skal siges, så synes jeg man skal ringe det ind... Hos os er der i hvertfald ikke meget overskud til at modtage vigtige beskeder samtidig med at en masse andre børn skal tages imod...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

TNBC

ano14316 skriver:

Det var dog en øv oplevelse...

Dog vil jeg sige, at hvis man har noget der er MEGET vigtigt der skal siges, så synes jeg man skal ringe det ind... Hos os er der i hvertfald ikke meget overskud til at modtage vigtige beskeder samtidig med at en masse andre børn skal tages imod...

Men hun havde jo tid til at snakke med en anden forældre i omkring 10minutter. Ts siger at hendes besked ville tage 3minutter.

Anmeld

31. januar 2014

ano14316

Yurie skriver:

Men hun havde jo tid til at snakke med en anden forældre i omkring 10minutter. Ts siger at hendes besked ville tage 3minutter.

Ja det er selvfølgelig rigtig nok..

Anmeld

31. januar 2014

TNBC

ano14316 skriver:

Ja det er selvfølgelig rigtig nok..

Så jeg tror mere det handler om den måde pædagogen opfører sig, først ved at bare gå og så sige at det andet barn var vigtigere..

Anmeld

31. januar 2014

Maja88

Yurie skriver:

Så jeg tror mere det handler om den måde pædagogen opfører sig, først ved at bare gå og så sige at det andet barn var vigtigere..

Måske ts lige havde fokus kort et andrt sted og pædagogen troede hun var færdig

Anmeld

31. januar 2014

TNBC

Maja88 skriver:

Måske ts lige havde fokus kort et andrt sted og pædagogen troede hun var færdig

som jeg læser det, havde hun lige taget fat i pædagogen, og når man snakker med nogen, så sikre man sig da de er færdige, før man går videre,. Hun havde jo ikke noget at sige det hun skulle. og det kan ikke være meget hun skal sige, hvis hun selv regner med at det kun tager nogle minutter.

Anmeld

1. februar 2014

Giraffen

Yurie skriver:

Som jeg læser det, ved børnehaven at barnet har problemer, med det her var bare en besked Ts ville sige til pædagogen efter at de har holdt lang weekend. altså ligesom når ens barn er holdt op med bruge ble/sut, en ting pædagogerne skal vide.
Og der var jo ikke stress(ikke som jeg forstår), men det handler om den måde hun bliver behandlet af pædagogen, om det er ok den måde pædagogen håndtere det på, hvilket jeg bestemt ikke synes.
Hvis hun havde noget vigtigt, hun lige skulle sige til den anden forældre, kunne hun sige til Ts; Jeg kommer lige om lidt.

Synes du virkelig det er ok, at hun siger at hun får af vide at det andet barn er vigtigere end hendes? at hun bare blive til side sat?

Ja man kan ringe, men jeg vil helt sikkert hellere sige det der nede, for så er jeg sikker på at der ikke kommer til at være nogen misforståelser. (det kan ske over telefon)

Det sidste du skriver har jeg opfattet som Ts tolkning af situationen og ikke det der rent faktisk skete, altså pædagogen sagde ikke "jeg er ligeglad med dig barn", men det var sådan Ts følte at hun tænkte.

Det er for mig to vidt forskellige ting og det virker på mig, som om der er en lang og træls forhistorie, der påvirker ts's opfattelse og generelle velbefindende i børnehaven, som jeg mener er det egentlige problem.

derfor holder jeg fast på hvordan jeg ville reagere ved et enkeltstående tilfælde hvor en pædagog havde reageret til fordel for en anden forældre.

Anmeld

7. februar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Det sidste du skriver har jeg opfattet som Ts tolkning af situationen og ikke det der rent faktisk skete, altså pædagogen sagde ikke "jeg er ligeglad med dig barn", men det var sådan Ts følte at hun tænkte.

Det er for mig to vidt forskellige ting og det virker på mig, som om der er en lang og træls forhistorie, der påvirker ts's opfattelse og generelle velbefindende i børnehaven, som jeg mener er det egentlige problem.

derfor holder jeg fast på hvordan jeg ville reagere ved et enkeltstående tilfælde hvor en pædagog havde reageret til fordel for en anden forældre.

Det var ikke sådan jeg opfattet det jeg har fået fat i den anden ind på stuen og hun har Undskyldet meget fra pp hende den andes vejne sage til hende at det ikke var hende jeg var skuffet over men den anden og hvis hun ville sige undskyld må hun det hun skal ikke sige til mig at jeg skal forstå der er et andet barn der er vigtiger ind mit..
Jeg har haft kontakt med kommunen og det var ikke forde der er voldsom ting neb forde jeg ville hører hvad min rettigheder er..
Jeg er skuffet og min børn gik på ferie samme dag igen så i alt holder de 4 uger

Anmeld

8. februar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Det var ikke sådan jeg opfattet det jeg har fået fat i den anden ind på stuen og hun har Undskyldet meget fra pp hende den andes vejne sage til hende at det ikke var hende jeg var skuffet over men den anden og hvis hun ville sige undskyld må hun det hun skal ikke sige til mig at jeg skal forstå der er et andet barn der er vigtiger ind mit..
Jeg har haft kontakt med kommunen og det var ikke forde der er voldsom ting neb forde jeg ville hører hvad min rettigheder er..
Jeg er skuffet og min børn gik på ferie samme dag igen så i alt holder de 4 uger

Du må undskylde så må jeg have misforstået.
Jeg læste det som om at du "fortolkede", at hun synes et andet barn var vigtigere og ikke at hun direkte sagde det.
Jeg kan sagtens forstå at det er både sårende og frustrerende som mor.
Jeg vill helt sikkert tage den op igen med ledelsen og kæmpe videre for, at mit barn havde de nødvendige rammer i sin hverdag og alternativt lede efter en anden børnehave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.