Børnehaven er det mig der syntes det var forkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
28 svar
29 synes godt om
30. januar 2014

Anonym trådstarter

åh ja hvordan skal jeg forklar det jeg blev utrolig skuffet sur ked ja alt...

idag skal min børn i børnehaven efter en lang weekend med hygge men der er nogen meget vigtige ting der skulle siges i børnehaven

jeg kommer ind og gør mine børn klar til at komme i børnehave og lege med de andre børn, min børn er lidt øv de ville enlig heller hjem men får dem ud og lege med de andre, tager så fat i den pædagog der er på stuen jeg når at sige hej og lige begynde på hvad der skal siges..

i samme øjeblik kommer der en anden forældre ind og den pædagog vender sig rundt og går midt i samtalen med mig...
der går ca 10 min jeg skal på arbejde men venter..

går dog efter ca 5 min ind på den anden stue og lige siger det der var ekstrem vigtig da det var noget de skulle gøre med mit en barn.

jeg kommer så ud fra den anden stue og siger så da den anden forældre er gået om hun nu havde tid til mig eller om der var andet hun skulle her bliver den pædagog så sur og siger jeg må jeg forstå der var andet der var vigtiger med den forældre end at stå og lytte til det jeg havde...

jeg siger så rimlig sur at jeg syntes hun skulle tænke sig om og den anden forældre nok godt kunne vente de to min mit ville tage..

hun siger så igen jamen det var noget der skulle aftales med den forældre og det syntes hun var vigtiger end lige at lytte til hvad jeg havde at sige med mit barn....

jeg siger så pænt forvel til min unger og siger på vej ud til den pædagog om hun var sikker på hun ønsket min børn gik i børnehaven
gik også uden at sige de vigtig ting der skulle have været sagt...

åh jeg er bare så sur er det mig der er helt forkert på den eller ville i have regert sådan os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

idag skal min børn i børnehaven efter en lang weekend med hygge men der er nogen meget vigtige ting der skulle siges i børnehaven

jeg kommer ind og gør mine børn klar til at komme i børnehave og lege med de andre børn, min børn er lidt øv de ville enlig heller hjem men får dem ud og lege med de andre, tager så fat i den pædagog der er på stuen jeg når at sige hej og lige begynde på hvad der skal siges..

i samme øjeblik kommer der en anden forældre ind og den pædagog vender sig rundt og går midt i samtalen med mig...

går dog efter ca 5 min ind på den anden stue og lige siger det der var ekstrem vigtig da det var noget de skulle gøre med mit en barn.

jeg kommer så ud fra den anden stue og siger så da den anden forældre er gået om hun nu havde tid til mig eller om der var andet hun skulle her bliver den pædagog så sur og siger jeg må jeg forstå der var andet der var vigtiger med den forældre end at stå og lytte til det jeg havde...

jeg siger så rimlig sur at jeg syntes hun skulle tænke sig om og den anden forældre nok godt kunne vente de to min mit ville tage..

hun siger så igen jamen det var noget der skulle aftales med den forældre og det syntes hun var vigtiger end lige at lytte til hvad jeg havde at sige med mit barn....

jeg siger så pænt forvel til min unger og siger på vej ud til den pædagog om hun var sikker på hun ønsket min børn gik i børnehaven

åh jeg er bare så sur er det mig der er helt forkert på den eller ville i have regert sådan os

Det er sku da pisse uhøftligt, at gå midt i en samtale.

er det andet barn vigtigere end dit?
Hvis pædagogen skal sige noget vigtigt til en anden forældre, kan hun be hende eller dig om lige at vente...

Har du generalt problem med den pædagog?

Jeg ville sku føle at jeg trådt på.

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er sku da pisse uhøftligt, at gå midt i en samtale.

er det andet barn vigtigere end dit?
Hvis pædagogen skal sige noget vigtigt til en anden forældre, kan hun be hende eller dig om lige at vente...

Har du generalt problem med den pædagog?

Jeg ville sku føle at jeg trådt på.

jeg har ofte problemer med den børnehave ja har et barn der har en masse ting med hud nyre osv

jeg føler mig rigtig dum overfor dem der ned føler lidt min børn er lige meget at hun ikke engang kan sige til den anden forældre jeg skal lige snakke med dig når jeg er færdig her men nej nej

Anmeld

30. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

jeg har ofte problemer med den børnehave ja har et barn der har en masse ting med hud nyre osv

jeg føler mig rigtig dum overfor dem der ned føler lidt min børn er lige meget at hun ikke engang kan sige til den anden forældre jeg skal lige snakke med dig når jeg er færdig her men nej nej

Jeg synes du skal tage en snak med pædagogen om at du ikke føler at dit barn bliver sat i samme række som de andre, og hvis det ikke hjælper, må du gå til lederen. Man skal jo føle sig tryg, når man aflevere sine børn hos fremmede menesker.

Anmeld

30. januar 2014

Lenats31

Det er muligt at beskeden fra den anden forælder var vigtig. Det kan vi reelt ikke vide noget om. Men den måde at sige det på lander sjældent godt. Svaret du har fået lyder i mine ører (og øjne) mere som et -kort-lunte-svar. 

Kort-lunte er noget der ikke bør opstå i sådan en situation. Men det giver mig dog fornemmelsen af at der er et anspændt forhold mellem forældre og børnehaven. historien bag et evt anspændt forhold kender jeg selvfølgelig ikke. Men stadig ikke et OK svar at give en forælder. der skal man være proffesionel. Der er andre måder at sige det på.

Måske om du skulle overveje at få arrangeret et møde med børnehaven, hvor I får lavet nogle faste aftaler. Jeg kan jo læse at det er et barn med nogle særlige behov på nogle områder. Så få lavet nogle faste aftaler med dem - bla. med overlevering af beskeder så de får beskederne uanset om det lige bliver ved en kort snak om morgenen eller ej. Er der en anden måde at gøre det på. det må der simpelthen være.

Anmeld

30. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Det er jo muligt at hun har tænkt at hun bare skal tale med den anden forældre. Især hvis det er en forælder der typisk er hurtig ud af døren, men det retfærdiggører ikke den måde hun taklede det på. Det var uhøfligt.
Jeg tænker også om hendes svar kom af en lidt stresset situation - alle forældre der kommer ind ad døren skal man lige sørge for få hilst ordentligt på. Samtidig med at man skal tage sig af de børn hvis forældre er gået. Det er selvfølgelig stadig ikke okay, men måske en forklaring.
Jeg synes du skal tale med hende og måske tænke over hvordan du formulerer dig. Din kommentar til pædagogen gav ikke ligefrem anledning til en god snak.
"og siger så da den anden forældre er gået om hun nu havde tid til mig eller om der var andet hun skulle her"

Anmeld

30. januar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at det er frustrerende at blive afbrudt i en samtale
Men når det så er sagt, så synes jeg absolut ikke at morgen-aflevering er rette tid til at tage en meget vigtig samtale med pædagogerne, der er pres på om morgenen og alle forældre ønsker en hurtig aflevering af barn og en tilstedeværende pædagog imens.

Var det mig, havde jeg bedt om et møde med udvalgte pædagoger, så vi ku sidde stille og roligt og snakke bekymringer igennem og finde en løsning.

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Lenats31 skriver:

Det er muligt at beskeden fra den anden forælder var vigtig. Det kan vi reelt ikke vide noget om. Men den måde at sige det på lander sjældent godt. Svaret du har fået lyder i mine ører (og øjne) mere som et -kort-lunte-svar. 

Kort-lunte er noget der ikke bør opstå i sådan en situation. Men det giver mig dog fornemmelsen af at der er et anspændt forhold mellem forældre og børnehaven. historien bag et evt anspændt forhold kender jeg selvfølgelig ikke. Men stadig ikke et OK svar at give en forælder. der skal man være proffesionel. Der er andre måder at sige det på.

Måske om du skulle overveje at få arrangeret et møde med børnehaven, hvor I får lavet nogle faste aftaler. Jeg kan jo læse at det er et barn med nogle særlige behov på nogle områder. Så få lavet nogle faste aftaler med dem - bla. med overlevering af beskeder så de får beskederne uanset om det lige bliver ved en kort snak om morgenen eller ej. Er der en anden måde at gøre det på. det må der simpelthen være.

Det var ikke en besked fra den anden forældre men til den anden forældre mit ville tage max 3 min det var noget vigtig information som der skulle ske idag med mit en barn og nogen ting du skulle være meget obs på så det var jo ikke lige fremt noget der kunne vente det jeg havde at snakke med dem om skulle så os siges de først blev afleveret kl 9:15 da jeg skulle møde kl 10 så der var ikke meget morgen stress mere ved den tid

Anmeld

30. januar 2014

TNBC

Giraffen skriver:

Men når det så er sagt, så synes jeg absolut ikke at morgen-aflevering er rette tid til at tage en meget vigtig samtale med pædagogerne, der er pres på om morgenen og alle forældre ønsker en hurtig aflevering af barn og en tilstedeværende pædagog imens.

Var det mig, havde jeg bedt om et møde med udvalgte pædagoger, så vi ku sidde stille og roligt og snakke bekymringer igennem og finde en løsning.

det var noget de skulle vide omkring barnet i dag,til resten af ne dagen..som pædagogerne jo ska vide og høre på når forældre siger det..

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

Som lige skrevet mit tog max 3 min det var vigtig information har ofte problemer med hvis jeg komme med noget at jeg få smit i hovedet at det kan de ikke tage højde for stillig til eller ikke har tid til har snakket med leder og komunnen om dette de kan ikke få ekstra hjælp og det mener jeg heller ikke der er grund for har selv arbejdet i børnehave og det mit barn kræver er noget der tager max 5 min at gøre og så holde øje med luften så han kan få sin astma medicin hvis der er behov for denne
det med den anden forældre tog lang tid..

jeg ville personlig selv have sagt til den anden at hun lige skulle vente for jeg havde noget vi skulle snakke om..
har selv stået i der var 3 forældre der havde brug for min hjælp og en 4 jeg skulle snakke med og ville da aldrig gå midt i en samtale med en forældre hvis der er nogen vigtig information der skal tages imod...

jeg ved bare jeg følt ikke at det jeg have at sige var noget hun ville vide...

skal os siges at den pædagog ikke kom til mig bag efter jeg kom til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.