Børnehaven er det mig der syntes det var forkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2014

Bshizzle

Jeg ville seriøst ha valgt at tá kontakt til lederen af Børnehaven!!! 

Jeg vil ikke finde mig i at en pædagog går sin vej på den måde og direkte sige et helt andet barn var vigtigere!! 

Det er bare IKKE pædagogisk korrekt!! 

Men få et møde! 

Osse for at få snakket med lederen OG den pædagog det drejer sig om. 

Ikke rart at sende sit barn et sted hen hvis de ikke kan tá forældrerne seriøst! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg ville seriøst ha valgt at tá kontakt til lederen af Børnehaven!!! 

Jeg vil ikke finde mig i at en pædagog går sin vej på den måde og direkte sige et helt andet barn var vigtigere!! 

Det er bare IKKE pædagogisk korrekt!! 

Men få et møde! 

Osse for at få snakket med lederen OG den pædagog det drejer sig om. 

Ikke rart at sende sit barn et sted hen hvis de ikke kan tá forældrerne seriøst! 

Det er os sådan jeg har det min børn komme ikke i børnehave i morgen jeg er utrolig skuffet ked og sur jeg føler at min børn er ligegyldigt
jeg havde en samtale med dem da mit det mindste barn startet om de var sikker på de havde tid vuggestuen har skrevet at mit barn til tider havde mange problemer med huden og nyre og om de var sikker på de kunne dette og det kunne de uden problemer ja det kan jeg se de gær intet af det de skal selv om det kommer fra lægen sidder tit og grader over det har haft snak med leder personale haft kontakt med komunnen intet hjælper har nu sagt min lejlighed op og flytter væk her fra har valgt at dette var dråben og nu skal jeg eller min børn udsættes for mere
det er desværre ikke kun denne ting der er sket der er meget.
Og har os idag fået at vide den eneste jeg kunne lide er idag blevet fyret da de ikke har penge til det så mindre personale

Anmeld

31. januar 2014

Giraffen

Yurie skriver:

det var noget de skulle vide omkring barnet i dag,til resten af ne dagen..som pædagogerne jo ska vide og høre på når forældre siger det..

så havde jeg pænt ventet til der var ro, ringet dagen i forvejen eller ringet senere på dagen

Anmeld

31. januar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

Som lige skrevet mit tog max 3 min det var vigtig information har ofte problemer med hvis jeg komme med noget at jeg få smit i hovedet at det kan de ikke tage højde for stillig til eller ikke har tid til har snakket med leder og komunnen om dette de kan ikke få ekstra hjælp og det mener jeg heller ikke der er grund for har selv arbejdet i børnehave og det mit barn kræver er noget der tager max 5 min at gøre og så holde øje med luften så han kan få sin astma medicin hvis der er behov for denne
det med den anden forældre tog lang tid..

jeg ville personlig selv have sagt til den anden at hun lige skulle vente for jeg havde noget vi skulle snakke om..
har selv stået i der var 3 forældre der havde brug for min hjælp og en 4 jeg skulle snakke med og ville da aldrig gå midt i en samtale med en forældre hvis der er nogen vigtig information der skal tages imod...

jeg ved bare jeg følt ikke at det jeg have at sige var noget hun ville vide...

skal os siges at den pædagog ikke kom til mig bag efter jeg kom til hende

det jeg sådan forstår på det du siger, er at der er en lang række omstændigheder, der også involverer kommune og andre instanser.

Jeg kan kun svare ud fra den specifikke situation du beskriver og der ville jeg ha ventet, uanset om det var i orden eller ej.

Mht det overordnede problem så ville jeg overveje om barnet ville jeg personligt nok søge rundt efter en anden børnehave, hvor jeg ville sætte forventningsafstemning øverst på dagsordenen.

Anmeld

31. januar 2014

Lotus86

Giraffen skriver:

så havde jeg pænt ventet til der var ro, ringet dagen i forvejen eller ringet senere på dagen

Hun nævner da ikke noget om, at der ikke var ro? Det kan da ikke være rigtigt at man ikke lige kan give en kort besked til en pædagog når man afleverer sit barn..

Anmeld

31. januar 2014

Lotus86

Jeg synes bestemt heller ikke det er i orden, og jeg ville også tage en snak med dem, både med pædagogen og lederen. Man skal ikke have en dårlig mavefornemmelse når man afleverer sine børn.

Anmeld

31. januar 2014

TNBC

Giraffen skriver:

Men der var jo ro hun tog fat i en pædagog, som vælger bare at snakke med en anden forældre i stedet for, efter Ts har henvendt sig. og det var jo ikke en lang besked det var en hurtig en.

Når man aflevere sine børn, forventer man da også lige at pædgogerne faktisk lytter når man har en besked om sine børn. Det er sku mega upædagogisk bare at være ligeglad og sige at noget andet er vigtigere.

Hvordan ville du have det hvis dem der passede dit barn, ikke synes at hvad omhandlede dit barn var vigtigt,og ikke lige gad og bruge nogle minutter på dig? Ville du være tryg ved at aflevere dit barn sådan et sted?

Anmeld

31. januar 2014

Kildebakken

Anonym skriver:

åh ja hvordan skal jeg forklar det jeg blev utrolig skuffet sur ked ja alt...

idag skal min børn i børnehaven efter en lang weekend med hygge men der er nogen meget vigtige ting der skulle siges i børnehaven

jeg kommer ind og gør mine børn klar til at komme i børnehave og lege med de andre børn, min børn er lidt øv de ville enlig heller hjem men får dem ud og lege med de andre, tager så fat i den pædagog der er på stuen jeg når at sige hej og lige begynde på hvad der skal siges..

i samme øjeblik kommer der en anden forældre ind og den pædagog vender sig rundt og går midt i samtalen med mig...
der går ca 10 min jeg skal på arbejde men venter..

går dog efter ca 5 min ind på den anden stue og lige siger det der var ekstrem vigtig da det var noget de skulle gøre med mit en barn.

jeg kommer så ud fra den anden stue og siger så da den anden forældre er gået om hun nu havde tid til mig eller om der var andet hun skulle her bliver den pædagog så sur og siger jeg må jeg forstå der var andet der var vigtiger med den forældre end at stå og lytte til det jeg havde...

jeg siger så rimlig sur at jeg syntes hun skulle tænke sig om og den anden forældre nok godt kunne vente de to min mit ville tage..

hun siger så igen jamen det var noget der skulle aftales med den forældre og det syntes hun var vigtiger end lige at lytte til hvad jeg havde at sige med mit barn....

jeg siger så pænt forvel til min unger og siger på vej ud til den pædagog om hun var sikker på hun ønsket min børn gik i børnehaven
gik også uden at sige de vigtig ting der skulle have været sagt...

åh jeg er bare så sur er det mig der er helt forkert på den eller ville i have regert sådan os

Det kan godt lyde som om du er ekstremt meget på overfor pædagogerne og at du ofte kommer med ting omkring dit barn som de skal huske. Pædagogen har nok samtidig gået hele morgenen og husket på det hun skulle sige til den anden forældre. Og tænker at du måtte vente - fordi hun gerne vil dele sol og vind lige mellem børnene. Der sker fejl for alle og hun har måske ikke overskuddet lige der til at rumme at sige undskyld. Du må være voksen nok til at genskabe den gode stemning også selvom det var deres fejl.

Det er pædagogernes arbejde at tage sig godt af børnene, så må forældrenes følelser komme lidt i anden række tænker jeg. Jeg tror at jeg ville forsøge at vinde pædagogernes tillid i stedet for at gå til angreb og føle mig afvist. Du må have som udgangspunkt at pædagogerne forsøger at være der for alle børnene. Måske er løsningen at du samler dine beskeder til dem på en seddel og så afleverer den en gang om ugen, hvor du også følger op på sidste uges seddel.

KH

Anmeld

31. januar 2014

Giraffen

Yurie skriver:

Men der var jo ro hun tog fat i en pædagog, som vælger bare at snakke med en anden forældre i stedet for, efter Ts har henvendt sig. og det var jo ikke en lang besked det var en hurtig en.

Når man aflevere sine børn, forventer man da også lige at pædgogerne faktisk lytter når man har en besked om sine børn. Det er sku mega upædagogisk bare at være ligeglad og sige at noget andet er vigtigere.

Hvordan ville du have det hvis dem der passede dit barn, ikke synes at hvad omhandlede dit barn var vigtigt,og ikke lige gad og bruge nogle minutter på dig? Ville du være tryg ved at aflevere dit barn sådan et sted?

Hvis det skete en gang pga en stressende morgen med mange afleveringer, så ville jeg ringe når jeg var kørt derfra og jeg vidste der var mere ro på.
Men som jeg også sagde til ts så ville jeg takle det helt anderledes når det er et stort problem, der også omfatter kommunen, der ville jeg finde en børnehave, hvor jeg på forhånd havde fået forventningsafstemt således, at jeg var tryg ved at de forstod og ville håndtere mit barns behov.
Så ts stiller egentlig to spm
1) hvad ville i gøre i den specifikke situation
2) hvad ville i gøre overordnet set

Anmeld

31. januar 2014

TNBC

Giraffen skriver:

Hvis det skete en gang pga en stressende morgen med mange afleveringer, så ville jeg ringe når jeg var kørt derfra og jeg vidste der var mere ro på.
Men som jeg også sagde til ts så ville jeg takle det helt anderledes når det er et stort problem, der også omfatter kommunen, der ville jeg finde en børnehave, hvor jeg på forhånd havde fået forventningsafstemt således, at jeg var tryg ved at de forstod og ville håndtere mit barns behov.
Så ts stiller egentlig to spm
1) hvad ville i gøre i den specifikke situation
2) hvad ville i gøre overordnet set

Som jeg læser det, ved børnehaven at barnet har problemer, med det her var bare en besked Ts ville sige til pædagogen efter at de har holdt lang weekend. altså ligesom når ens barn er holdt op med bruge ble/sut, en ting pædagogerne skal vide.
Og der var jo ikke stress(ikke som jeg forstår), men det handler om den måde hun bliver behandlet af pædagogen, om det er ok den måde pædagogen håndtere det på, hvilket jeg bestemt ikke synes.
Hvis hun havde noget vigtigt, hun lige skulle sige til den anden forældre, kunne hun sige til Ts; Jeg kommer lige om lidt.

Synes du virkelig det er ok, at hun siger at hun får af vide at det andet barn er vigtigere end hendes? at hun bare blive til side sat?

Ja man kan ringe, men jeg vil helt sikkert hellere sige det der nede, for så er jeg sikker på at der ikke kommer til at være nogen misforståelser. (det kan ske over telefon)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.